Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

Aspiranten

Møkkaopplegg dette Carwings. Får jo ikke oppdatert status på bilen via internett.
Nissan Leaf

MrMagu

Jeg har sparket liv i en gammel iPhone bare pga Carwings.  Håper Android versjonen kommer snart.

RogerB

Er det flere her som har problemer med at Carwing rebooter etter mange tuneller?
Min rebooter på samme plass hver dag etter to lange tuneller, Carwings får derfor med seg kun halve av den reele kjørelengden og da blir også energiforbruket helt rart på Carwings  >:(
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Lynet

#153
Jeg trodde at man måtte trykke OK på skjermen for at den skulle registrere en tur (dette ifølge Nissan support)
I går (mandag) hadde jeg tre turer på 30-40 km der bare to ble registrert! Og jeg trykket ok på skjermen før jeg startet hver tur.
Hvorfor har ikke Nissan kvalitetssikret Carwings?

Korrigering onsdag 14.12.:
I dag har turene fra mandagen kommet med!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SvenF

Har någon här prövat att logga in på You+Nissan på Android-telefon? Då behövs ingen app...

Enligt nissanleafpt.com fungerar fungerar följande:


1 - Instalera Dolphin Browser HD
2 - Välj "browse as desktop PC"
3 - Installera Adobe Flash
3 - Logga in på You+Nissan

-Kan någon med LEAF verifiera detta?

BE

Ja, det fungerer, men web-versjonen av Carwings er utrolig treg. Det tar nærmere 10 minutter for å oppdatere status, og dette må gjøres før du kan f.eks. starte klimaanlegget.

Jeg har brukt Opera i kombinasjon med Carwings web.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

Hei dere.
Ser ut som jeg får min Leaf i januar. Lurte på en ting mht. kjøring i utlandet og Carwing. Hva med roaming. Hvilke implikasjoner kan inntreffe. Er det noe man bør være obs på ift. telematriks systemet eksempelvis om man tar seg en langtur ned på kontinentet som vil være aktulet for meg eller til Danmark for den saks skyld. Går mer på prinsippet her. Noe som vet?
Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Trond.Strom

tja, det er vel to muligheter her:

sim kortet i bilen har mulighet for  roaming og nissan tar utgiften

sim kortet i bilen har ikke mulighet for roaming og carwings slutter å virke

det siste er vel mesdt sansnynelig, men siden carwings stort sett ikke virker uansett er det jo litt ett fett

TimeBandit

Jeg klarte i alle fall å skur på klimaanlegget fra telefonen sist jeg var på Nordby (Sverige) og handlet :-)

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

jkirkebo

Sitat fra: TimeBandit på torsdag 22. desember 2011, klokken 12:16
Jeg klarte i alle fall å skur på klimaanlegget fra telefonen sist jeg var på Nordby (Sverige) og handlet :-)

TB

Det hadde ikke jeg klart, dataroaming er slått av både i telefonen og abonnementet. Så det er også en evt. begrensning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. desember 2011, klokken 12:40
Sitat fra: TimeBandit på torsdag 22. desember 2011, klokken 12:16
Jeg klarte i alle fall å skur på klimaanlegget fra telefonen sist jeg var på Nordby (Sverige) og handlet :-)

TB

Det hadde ikke jeg klart, dataroaming er slått av både i telefonen og abonnementet. Så det er også en evt. begrensning.
Men det er jo WiFi soner i utlandet også ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

bno

Daggard
"Men det er jo WiFi soner i utlandet også"

Bilens telematic system har ikke inkludert Wi-Fi slik jeg har oppfattet det. (Tar jeg feil?)
Bjørn
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TimeBandit

Sitat fra: bno på torsdag 22. desember 2011, klokken 17:25
Daggard
"Men det er jo WiFi soner i utlandet også"

Bilens telematic system har ikke inkludert Wi-Fi slik jeg har oppfattet det. (Tar jeg feil?)
Bjørn

Tror han siktet til mobiltelefonen sin akkurat her. Og jeg har også slått av roaming på datatrafikken på min telefon, så jeg kunne heller ikke ha brukt den uten videre. Maxi-mat på Nordby har heldigvis offentlig og gratis wi-fi sone, så det var den jeg benyttet når jeg satt på klimaanlegget :-)
Ladestasjoner derimot, det har de ikke... Hadde gjort seg med noen 16A stolper der.
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

bno

Takk,
Ja selfølgelig. Ble for fokusert på Carwing et øyeblikk.  ;D

Digresjon: Regner med at alle ser at dette brukes som et konkurranse hinder for parallellimport. Spørsmålet er vel hvor sentralt det er å ha tilgang til telemetiren for å oppdatere eksempelvis ladepunkter. Trekker dette litt videre da det er relevant for tråden som følger:
Kan POI legges inn oppdateres uten å gå via Carwings. Dvs. via usb kontakten i systemet? Takknemlig for info. Jeg skal også lste ned bruker manualen....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

daggad

Jeg skal ikke si sikkert for den manualen på det kartet er..huff...stor. Men lurer på om slike ting oppdateres via et SD kort. Det er en ekstra slot ved siden av det kortet som holder kartet.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA