Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Norges første elbiler

Startet av CarlosJardinero, onsdag 26. oktober 2011, klokken 08:06

« forrige - neste »

marton

Sitat fra: PK på fredag 30. november 2012, klokken 19:43
Hei.

Har nettopp skrevet kontrakt på ny Leaf hos aut. norsk forhanlder.
Noen som vet om man får velkomstpakke og medlemskap i Elbil foreningen enda, men nøkkel til ladestasjoner?
Står ikke noe i kontrakten...

Jeg fikk velkomstpakke med nøkkel i min som ble levert sist uke.
/Frode
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

Kenfil

Hmmm.
Jeg fikk min for en uke siden, og har hverken hørt eller sett noe til medlemskap og velkomstpakken, faktisk har jeg prøvd å finne ut av hvor en kan få tak i disse nøkklene til ladestolpene...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

Rio

Sitat fra: Kenfil på lørdag 01. desember 2012, klokken 09:30
Hmmm.
Jeg fikk min for en uke siden, og har hverken hørt eller sett noe til medlemskap og velkomstpakken, faktisk har jeg prøvd å finne ut av hvor en kan få tak i disse nøkklene til ladestolpene...

Du får dem gratis fra Bymiljøetaten i Hollendergata i Oslo, hvis du bor i nærheten.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kenfil

Jeg bor i Sandnes, kjøpte leafen på ålgårds auto og skal ta det opp med selgeren der, for dette synes jeg er mangelfull informasjon, vi gikk igjennom mye ang. Bilen og lading/ ladeplasser men ingen informasjon ang. Nøkkler, så jeg ble overrasket da jeg så at den første ladestationen jeg skulle bruke var låst, men jeg tenkte at den må være eid av noe en måtte være medlem av for å benytte.
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

BE

Ålgård Auto leverer normalt ut velkomstpakken til elbilforeningen, der fant i alle fall jeg nøkkelen. Det er sannsynligvis bare en forglemmelse/glipp at ikke du fikk.

De viste kanskje at du var fra Sandnes, og at det ikke eksisterer låsbare ladestasjoner der? ;D

Stavanger er teppelagt med ladestasjoner, Sandnes har 2 inkludert Kvadrat. Men så har Sandnes tilgjengelig 2 hurtigladere, Stavanger 0...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kenfil

Da jeg trengte lading var jeg på kilden, der var det 2 bokser, på den ene var låsen ødelagt, så jeg prøvde å koble meg til der, men det var ikke strøm i kontakten selv om den lyste grønt på toppen og sikringen var på...
Den andre var låst som sagt, så jeg benyttet gps'en og fant 2 hurtigladere i "nærheten", jeg kjørte ut til Randaberg og ladet der...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

BE

Hvis jeg ikke tar feil, så er ladeboksene laget slik at de må låses før det er strøm i kontakten. Det er nok derfor du ikke fikk strøm på Kilden.

Det er ikke umulig at Ålgård Auto har liggende slike velkomstpakker med nøkler, om de har så er jeg sikker på at de ordner dette.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kenfil

Sitat fra: BE på lørdag 01. desember 2012, klokken 11:06
Hvis jeg ikke tar feil, så er ladeboksene laget slik at de må låses før det er strøm i kontakten. Det er nok derfor du ikke fikk strøm på Kilden.

Det er ikke umulig at Ålgård Auto har liggende slike velkomstpakker med nøkler, om de har så er jeg sikker på at de ordner dette.
Ja, jeg tenkte at det er vel en form for bryter som må aktiveres før det kommer strøm i kontakten, men jeg fant ingen, så jeg er ikke sikker.
Ang. velkomst pakken til ålgårds auto er det nok en forglemmelse, men jeg kommer til å gi beskjed at det er en forglemmelse som er skuffende...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

PK

Jeg har sendt mail til Sande Auto (autocenteret) i Bergen hvor jeg har bestillt bil, og spurt om det følger med der.
Skal ligge ut svaret de gir...

Men, uansett... Får man ikke velkomstgaven, kan man bare gå inn på www.elbil.no, og bli medlem der... Da får du den og :-)
Koster 365,- pr år for enkeltmedlem, og 500 forfamilie.
http://elbil.no/medlemsskap
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Kenfil

Sitat fra: PK på lørdag 01. desember 2012, klokken 11:26
Jeg har sendt mail til Sande Auto (autocenteret) i Bergen hvor jeg har bestillt bil, og spurt om det følger med der.
Skal ligge ut svaret de gir...

Men, uansett... Får man ikke velkomstgaven, kan man bare gå inn på www.elbil.no, og bli medlem der... Da får du den og :-)
Koster 365,- pr år for enkeltmedlem, og 500 forfamilie.
http://elbil.no/medlemsskap
Joda, ser nå at jeg får det hvis jeg blir medlem, men ligger det inne hos ålgårds auto, trenger jeg ikke dobbelt opp, selv om medlemskap er billigt, trenger en ikke dobbelt medlemsskap
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

Kenfil

Da har jeg hentet pakken med nøkkelen i, selgeren sa at det skulle ligge i bilen ved overlevering, men hadde blitt glemt ved flere tilfeller...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

Elmo

#41
Sitat fra: BE på lørdag 01. desember 2012, klokken 11:06
Hvis jeg ikke tar feil, så er ladeboksene laget slik at de må låses før det er strøm i kontakten. Det er nok derfor du ikke fikk strøm på Kilden.

Det er litt avansert logikk på de ladestolpene (tror jeg) - og kanskje ikke engang likt på alle.
Når jeg tidligere har ladet på Aker Brygge, senest for 4-5 mnd siden måtte lokket være igjen for å få blått lys og strøm.
Men på Tjuvholmen nå på torsdag kom jeg til en stolpe hvor en ladet allerede mens lokket var åpent. Et grønt og ett blått lys.
Jeg plugget inn, men fikk ikke strøm eller blått lys. Så jeg tenkte - OK da får jeg låse. Jeg klemte igjen lokket, men klarte ikke å vri om nøkkelen.
Allikevel kom strømmen og det blå lyset. Så da ladet vi begge to, med lokket åpent.

Jeg TROR logikken på de nyeste (mest oppdaterte) er at lokket må lukkes etter at bilen er tilkoblet for å få igang strømmen, men allikevel tåler å åpnes igjen etterpå. Dette for å forhindre problemer fra tidligere med at noen biler stoppet å lade når sidemannen åpnet lokket for å dra.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA