Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Norges første elbiler

Startet av CarlosJardinero, onsdag 26. oktober 2011, klokken 08:06

« forrige - neste »

CarlosJardinero

Noen som vet om Leaf-forhandlerne gir med nøkkel til de kommunale ladestasjonene? Eller må man ordne sånt selv? Mener at medlemskap i elbilforeningen gir en slik nøkkel.


Trond.Strom

tror nissan skal fikse det ja, så kan du jo melde deg inn i foreningen for sikkerhetsskyld for der får du en garantert


Kallagtunet

"Vær oppmerksom på at alle som kjøper ny Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-ZERO, Peugeot iOn, Buddy eller Nissan LEAF automatisk får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren."

Sitat fra elbilforeningen sine sider.

CarlosJardinero

Oi, flott! Det er jo en fin, liten presang til alle bilkjøperne.

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 12. oktober 2011, klokken 16:25
"Vær oppmerksom på at alle som kjøper ny Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-ZERO, Peugeot iOn, Buddy eller Nissan LEAF automatisk får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren."

Det er helt sant. I alle LEAF skal det være velkomstpakke fra oss. Og Nissan betaler for 1 års medlemskap. Men det går an å la være å bli medlem. Men vil noen det, da?

Snart må vi nok pakke en del velkomstpakker, ja. Det kan da ikke være så lenge til de første LEAFene leveres ut ;)
St.Hanshaugen

Blip

Opps. Jeg meldte meg inn så snart jeg hadde skrevet kontrakt. :o Ja, ja. Pengene går vel til en god sak...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 12. oktober 2011, klokken 17:21
I alle LEAF skal det være velkomstpakke fra oss.

Og i velkomstpakken er det en nøkkel til ladestolpene ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

el-snorre

Sitat fra: Elmo på onsdag 12. oktober 2011, klokken 21:59
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 12. oktober 2011, klokken 17:21
I alle LEAF skal det være velkomstpakke fra oss.

Og i velkomstpakken er det en nøkkel til ladestolpene ;)

+ Urskive for gratis parkering på offentlig veggrunn
+ en isskrape
og noe annet småtteri.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Aspiranten

Jeg holdt på å melde meg inn her en kveld, men tenkte at jeg skulle vente til vi hadde fått bilen ihvertfall.

Godt jeg ventet ser jeg :)
Nissan Leaf

daggad

SitatUrskive for gratis parkering på offentlig veggrunn

Hva er dette ?
Trodde alle ELbiler hadde EL skilter for å kunne nytte disse gratisgodene jeg..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Elmo

#10
Sitat fra: daggad på onsdag 12. oktober 2011, klokken 22:42
SitatUrskive for gratis parkering på offentlig veggrunn
Hva er dette ?
Trodde alle ELbiler hadde EL skilter for å kunne nytte disse gratisgodene jeg..
Tidsbegrensningen på vanlig parkeringsplass (ikke-ladeplass) gjelder for oss også.
Du MÅ sette denne urskiva på det tidspunktet du parkerte - og være tilbake innen tidsbegrensningen.

PS: gjelder forresten også på noen få ladeplasser. Feks. 3 timer ved Oslo Rådhus (http://www.ladestasjoner.no/2010/06/roald-amundsens-gate-oslo.html).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Morbus_76



Når tiden er utløpt, er det da tilstrekkelig å møte opp ved bilen og dreie skiven for å få ny timer med parkering eller må bilen flyttes til en ledig nabolag?
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

Baltor

Sitat fra: Elmo på onsdag 12. oktober 2011, klokken 23:02

Du MÅ sette denne urskiva på det tidspunktet du parkerte - og være tilbake innen tidsbegrensningen.


Vær ops på at det er ulik praksis i forskjellige byer, det Elmo forteller om gjelder Oslo. I for eksempel Stavanger krever de ikke urskive, vaktene er så mange og går så ofte at de passer på dette uansett (og tar bilder av bilene som bevis hvis de står for lenge)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

CarlosJardinero

#13
Oslo: I forskriften om offentlig parkeringsregulering står det at "plassen må frigis" når tidsfristen utløper. Da er det vel rimelig å tolke det slik at man kan flytte bilen til en annen ledig plass og starte tiden på nytt. Men jeg vet ikke om Trafikketaten tolker det slik.

En annen ting jeg lurer på, angående el-bilfordeler i trafikken, er det bare buss/taxi-felt på vanlig veibane som er tillatt brukt eller kan el-bil også kjøre inn på gater som er merket med innkjøring forbudt unntatt for buss og taxi, slik som deler av Storgaten i Oslo? Eller kan man kjøre på buss-/kollektivfelt som er adskilt fra resten av veien slik som Drammensveien ved skøyen og Trondheimsveien nedenfor Sinsenkrysset?

Vet spørsmålet er litt på siden av tråden.

Griffel

Sitat fra: Morbus_76 på onsdag 12. oktober 2011, klokken 23:52
Når tiden er utløpt, er det da tilstrekkelig å møte opp ved bilen og dreie skiven for å få ny timer med parkering eller må bilen flyttes til en ledig nabolag?

Der hvor det er tidsbegrenset parkering gjelder de samme regler om tidsbegrensning for elbiler som for andre biler. I.o.m. at vi slipper å betale dokumenteres parkeringstiden med urskiva, som skal settet til det klokka er når du parkerer.

Før maksimaltiden er utløpt må bilen flyttes. Det gjelder også biler som betaler på parkometer. Har de stått maksimaltiden ut er det ikke bare å putte mer penger på parkometeret, bilen må flyttes, flyttes den til en annen ledig plass er den flyttet.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA