Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Motoralternativer ved konvertering

Startet av Lars C. Krogenæs, søndag 23. oktober 2011, klokken 23:39

« forrige - neste »

emagic

Sitat fra: foxy på onsdag 14. mars 2012, klokken 20:45

Ja dette er også min erfaring! Trillingene er bakhjulsdreven med bra vektfordeling( motor bak og lav plassering av batteripakka). Sammen med antislengog antispinn er min miev helt fenomenalt på vinterføre. Kjørte engang tom. Forbi en leaf som satt fast på en bakke.. Desverre har miev'n ikke noe mulighet for å taue en bil ellers hadde jeg hjulpet han opp  ;D

Jeg må bare spørre hvilken versjon av Conti dekkene du har?  Og hvilken dimensjon? Siden det tydeligvis er tre forskjellige Conti mønster i bruk og ymse dimensjoner også.

emagic

foxy

#76
Sitat fra: emagic på onsdag 14. mars 2012, klokken 22:43
Sitat fra: foxy på onsdag 14. mars 2012, klokken 20:45

Ja dette er også min erfaring! Trillingene er bakhjulsdreven med bra vektfordeling( motor bak og lav plassering av batteripakka). Sammen med antislengog antispinn er min miev helt fenomenalt på vinterføre. Kjørte engang tom. Forbi en leaf som satt fast på en bakke.. Desverre har miev'n ikke noe mulighet for å taue en bil ellers hadde jeg hjulpet han opp  ;D

Jeg må bare spørre hvilken versjon av Conti dekkene du har?  Og hvilken dimensjon? Siden det tydeligvis er tre forskjellige Conti mønster i bruk og ymse dimensjoner også.

emagic


Hei emagic,

Bak: conti TS 800 175/55 R15
Forran: conti TS 760 145/65 R15

Kjøpt sammen med bilen okt 2011.

Bildene du tok av de smale ts800 dekkene er jo skremmende ... Ser ut som sliks... :o
Ts800 dekkene bak på min ser ikke slik ut, men de er jo en annen dimensjon...
I-miev 2011
Asker

Fusing

Vi fikk løst utfordringen vår med glatte bakker med tilpassede kjettinger fra forhandler, så nå ruller vi fornøyde rundt i vår nye C-Zero. Vinterdekkene hadde overaskende godt veigrep så jeg ser igjen poenget til mange her som sier at piggdekk er unødvendig. Så langt har vi bare måttet teste kjettingene to ganger og da kommer vi greit opp bakken som de piggfrie dekkene ikke klarer på klink is.
Nå er straks snøsmelting og de få morgenene der ting er frosset over forbi og vi ser frem til våren og nye Elbil opplevelser.
-----------------------------------------------
Citroen C-Zero EL13780
Citroen Berlingo Multispace diseldyr

emagic

Nå har jeg spionert på dekkene på alle trillinger jeg har sett siste uka, og det er faktisk veldig veldig mange som har ContiVikingContact 5 185/55 på bakhjulene...

Jeg bytter nok til det til høsten!

Ellers dukket det opp en NAF brosjyre her om dagen med disse:
http://butikk.naf.no/michelin-easygrip/product/53373/42310440117

De så jo i og for seg spennende ut!   Noen som har prøvd noe slikt?

emagic

mandresen

Heisan
Jeg har også disse som er kjøpt med bilen fra forhandler:

Bak: conti TS 800 175/55 R15
Forran: conti TS 760 145/65 R15

Jeg er kjempefornøyd med grep på både is og snø. Har en ganske heftig bakke opp til byggerfeltet jeg bor i, og selv på den verste isen med full stopp i bakken bak bussen så kommer jeg meg i gang igjen, helt utrolig. Bakhjulsdrift med tyngde bak + antispinn = genialt.

Jeg ser ikke for meg å anskaffe hverken easygrip, sokk eller kjetting til i-Mieven

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Phuc

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2011, klokken 20:10
Enten kjøper du orginale felger à 2200,- per stk.

Eller du kan kjøpe felger hos en forhandler, som kan bestille felger av Norsk Felgimport AS. Pris ca. 900,- per stk.
Hei,

Hva slags felger fant du til 900,- per stk?

Var innom felgimport.no, og det eneste jeg så var MAK Cruiser til 1550,- eks mva. veil.

Vedr. Conti TS800 og TS760, så ser jeg at det er utgående modeller iflg hjemmesiden til Continental.
Tror dere det kommer noen modeller som erstatter disse?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Lars C. Krogenæs

Felgimport sine priser er "v(e)illedende priser, slik at forhandlere kan gi deg et tilbud som virker billig. Du må derfor kontakte en av forhandlerne for å få reelle priser.

Du bør få felger til 900 - 1100 per stk.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Phuc

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 05. april 2012, klokken 14:30
Felgimport sine priser er "v(e)illedende priser, slik at forhandlere kan gi deg et tilbud som virker billig. Du må derfor kontakte en av forhandlerne for å få reelle priser.

Du bør få felger til 900 - 1100 per stk.

Lars
Ah, takk for svar. :)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Phuc

Sitat fra: emagic på lørdag 17. mars 2012, klokken 19:40
Nå har jeg spionert på dekkene på alle trillinger jeg har sett siste uka, og det er faktisk veldig veldig mange som har ContiVikingContact 5 185/55 på bakhjulene...

Jeg bytter nok til det til høsten!
Husker du hva slags felger dette var på? 15" eller mindre?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

bobakka

Jeg skiftet fra vinterdekkene mine nå og fant ut at de nye dekkene som jeg fikk levert i januar var produsert uke 41-2006. Det er også fra en anerkjent leverandør.

Jeg tenkte jeg skulle reklamere mot dette - er det noen som tror at jeg når frem med en klage?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

gbzdoc

Dekk er ferskvare så det ville jeg sammenliknet med å selge matvarer som har gått ut på dato...

hkaspenberg

Sitat fra: bobakka på tirsdag 10. april 2012, klokken 18:21
Jeg skiftet fra vinterdekkene mine nå og fant ut at de nye dekkene som jeg fikk levert i januar var produsert uke 41-2006. Det er også fra en anerkjent leverandør.

Jeg tenkte jeg skulle reklamere mot dette - er det noen som tror at jeg når frem med en klage?

For sommerdekk er vel ikke dette så kritisk, værre me vinterdekk.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Phuc

Det var vel et parti med Continental TS760/TS800 som var markert med DOT 2006.
Så i allefall at de solgte det på dekkonline.com til en billigere pris enn de nyere dekkene, men det er borte fra varelageret deres nå.
Vet ikke helt hvor bilforhandlerne har fått tak i dekkene sine ifra.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

erik e

Det meste av matvarer som har gått ut på dato er fult spiselig,samme med dekk. 5-10 år gamle dekk med mye mønster og annerkjent merke er fullt brukbart.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lars C. Krogenæs

Fullt brukbare, men er det riktig å betale full pris? Husk at du skal ha dekkene i 5-10 år. Da er de veldig gamle på slutten.

Ville krevd vesentlig avslag....
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA