Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Status bestilling og levering

Startet av J.H, torsdag 22. september 2011, klokken 15:17

« forrige - neste »

J.H

For de som ikke var på Aker brygge og ønsker å oppleve Leaf litt før alle andre kommer muligheten nå i helgen. Brennes Auto vil ha 1 Leaf utstilt på torvet i Sarpsborg sentrum, lørdag 27.08, fra 10-14. Det blir desverre ikke mulighet for prøvekjøring, men en opplevelse av bilen er mulig.

Bilen vil også bli utstilt på Inspira Science Center i Sarpsborg tirsdag 30.08. Mer info om Inspiria på www.inspiria.no

Ser også at diverse rykter verserer vedørende pris og levering av biler. Det vi vet er at bilen koster 268 900,- levert Sarpsborg. Metalic lakk, vinrterhjul, takspoiler og eventuelt annet tilleggsutstyr kommer i tillegg. Bilen leveres med en 10A lader, og en hjemmelader på 16A er tilgjengelig via Proxll. Pris på hjemmeladeren er fra 16499,-. Brosjyre med priser og informasjon om hjemmeladeren fås hos forhandler. Takspoiler m/solcellepanel koster i følge vår informasjon 2800,- (med forbehold). Levering av biler er fortsatt usikkert, men mye vil trolig være klart i løpet av neste uke.

Hurtiglader er montert hos oss, og er fungerende fra og med idag.

For de som ønsker mer informasjon om visning av bilen i helgen, ta kontakt med meg på tlf 69 16 17 23

/Joachim Haug - Brennes Auto
Salgskonsulent hos Brennes Auto AS (Nissan) i Sarpsborg.

RuneW

Tusen takk for suveren info, Joachim!

Har du tilsvarende pris uten vinterhjul?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

J.H

Sitat fra: RuneW på torsdag 25. august 2011, klokken 18:16

Prisen nevnt over er uten vinterhjul. Regner med at vinterhjul med Nissan alufelger vil ligge på ca 13000,- til kunde.

jkirkebo

Sitat fra: J.H på torsdag 25. august 2011, klokken 18:52

Prisen nevnt over er uten vinterhjul. Regner med at vinterhjul med Nissan alufelger vil ligge på ca 13000,- til kunde.

Og da inkludert dekktrykksensorene ?

Leveres alle merker dekk ? Jeg vil ha Nokian Hakkapeliitta 7...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

J.H

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 25. august 2011, klokken 19:45

Og da inkludert dekktrykksensorene ?

Leveres alle merker dekk ? Jeg vil ha Nokian Hakkapeliitta 7...

Hvilke dekk som kan leveres må jeg sjekke opp, men har ingen annen informasjon enn at de aller fleste merker kan levere, så lenge de har rett dimensjon. Også usikker på dette med dekktrykksensorer, men kan komme tilbake til det.

jkirkebo

Sitat fra: J.H på torsdag 25. august 2011, klokken 21:16
Hvilke dekk som kan leveres må jeg sjekke opp, men har ingen annen informasjon enn at de aller fleste merker kan levere, så lenge de har rett dimensjon. Også usikker på dette med dekktrykksensorer, men kan komme tilbake til det.

Om det går å bruke 15" hjul på den er også interessant. Jeg vil nok foretrekke 195/65R15 på vinterdekkene om det er plass til bremsene inni 15" hjul.

RuneW

Ja, jeg ser jo den nå. Blingset litt bare.

Så de 12.000,- i tillegg til listeprisen er for såkalt "klargjøring"?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Go-carter

Sitat fra: RuneW på torsdag 25. august 2011, klokken 22:15

Ja, jeg ser jo den nå. Blingset litt bare.

Så de 12.000,- i tillegg til listeprisen er for såkalt "klargjøring"?

Klargjøring på Think'en var på 11.250 elns tror jeg, så 12.000 høres ikke feil ut.

EDIT: Spørsmål fra min side(dårlig research); Er sort "flat" lakk, dvs uten metallic og klarlakk?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Joakim Sveli

Takk for god info, Joachim!

Har du noe pris på metallic nå?
Du nevner "annet tilleggsutstyr", har du noe info om hva slags utstyr dette er?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

J.H

Dekktrykksensorer har etter hva jeg har forstått ingenting med dekk/felgpakke å gjøre, og vi kommer til å bruke 16" på bilene levert fra oss. Om 15" er mulig må vi prøve fysisk på bilen når vi har fått den.

Ekstrakostnaden fra oppgitt pris fra Nissan er frakt lokalt og klargjøring.

Etter hva jeg vet er sort farge uten metalic ja. Metalic lakk tilegg er 5900,- (5000,-), så langt vi vet, men har ikke fått prislistene på dette ennå.

Tilleggsutstyr er sorte sidelister, terkselplate bak, bagasjeromsmatte, stoffmatter innvendig, låsbart lokk til ladeporten (tror det var alt).

Boogie

Fargene rød, hvit, blå og sølv leveres med metalic lakk.
Kun svart er uten metalic.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

RuneW

Sitat fra: J.H på fredag 26. august 2011, klokken 09:04Tilleggsutstyr er sorte sidelister, terkselplate bak, bagasjeromsmatte, stoffmatter innvendig, låsbart lokk til ladeporten (tror det var alt).

Er denne bagasjeromsmatten i gummi med forhøyede kanter?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

J.H

Sitat fra: RuneW på fredag 26. august 2011, klokken 10:01
Sitat fra: J.H på fredag 26. august 2011, klokken 09:04Tilleggsutstyr er sorte sidelister, terkselplate bak, bagasjeromsmatte, stoffmatter innvendig, låsbart lokk til ladeporten (tror det var alt).

Er denne bagasjeromsmatten i gummi med forhøyede kanter?

Vil tro den er tilsvarende andre matter, i gummi med liten kant ja

jkirkebo

Sitat fra: J.H på fredag 26. august 2011, klokken 09:04
Dekktrykksensorer har etter hva jeg har forstått ingenting med dekk/felgpakke å gjøre, og vi kommer til å bruke 16" på bilene levert fra oss. Om 15" er mulig må vi prøve fysisk på bilen når vi har fått den.

Ekstrakostnaden fra oppgitt pris fra Nissan er frakt lokalt og klargjøring.

Etter hva jeg vet er sort farge uten metalic ja. Metalic lakk tilegg er 5900,- (5000,-), så langt vi vet, men har ikke fått prislistene på dette ennå.

Tilleggsutstyr er sorte sidelister, terkselplate bak, bagasjeromsmatte, stoffmatter innvendig, låsbart lokk til ladeporten (tror det var alt).

Dekktrykksensorene må nødvendigvis sitte på felgen inne i dekkene for å kunne måle trykket. Jeg har sett bildeserier fra det amerikanske forumet der folk har byttet felger og flyttet over sensorene. Jeg antar de europeiske bilene har det samme systemet.

Stoffmatter som tilleggsutstyr ? Er gummimatter standard da eller ? I så fall er jo det veldig positivt. Eller er den uten matter som standard ? I så fall håper jeg dere får tak i gummimatter, stoffmatter er ubrukelige i Norge etter min mening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA