Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Status bestilling og levering

Startet av J.H, torsdag 22. september 2011, klokken 15:17

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Er det mulig å hente bilen i Drammen og klargjøre bilen selv, så man slipper å betale de 12000sure kr ?
Det er jo bare å dra av litt hvit plast og vaske bilen. Utrolig at de skal ha 12 lapper for det >:( Det gjør de for 250kr hos en av disse vaskehallene i Oslo :D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

xzornixz

Noe må nok gjøres av forhandler, avtaler som signeres, klausuler som må gjennomgåes, Carwingsgreiene må programmeres osv...

Thomas Parsli

Avtaler og klausuler er vel ikke klargjøring?
Og Carwings ser ut til å ta 10 minutter å sette opp: http://www.digitaltuning.com/xd9/carwings_1-12.pdf

Men noe skal de jo tjene penger på... ???

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kenmyh

Er det noe mer info om når man kan begynne og bestille bilen?
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

J.H

Sitat fra: jkirkebo på fredag 26. august 2011, klokken 10:40
Sitat fra: J.H på fredag 26. august 2011, klokken 09:04
Dekktrykksensorer har etter hva jeg har forstått ingenting med dekk/felgpakke å gjøre, og vi kommer til å bruke 16" på bilene levert fra oss. Om 15" er mulig må vi prøve fysisk på bilen når vi har fått den.

Ekstrakostnaden fra oppgitt pris fra Nissan er frakt lokalt og klargjøring.

Etter hva jeg vet er sort farge uten metalic ja. Metalic lakk tilegg er 5900,- (5000,-), så langt vi vet, men har ikke fått prislistene på dette ennå.

Tilleggsutstyr er sorte sidelister, terkselplate bak, bagasjeromsmatte, stoffmatter innvendig, låsbart lokk til ladeporten (tror det var alt).

Dekktrykksensorene må nødvendigvis sitte på felgen inne i dekkene for å kunne måle trykket. Jeg har sett bildeserier fra det amerikanske forumet der folk har byttet felger og flyttet over sensorene. Jeg antar de europeiske bilene har det samme systemet.

Stoffmatter som tilleggsutstyr ? Er gummimatter standard da eller ? I så fall er jo det veldig positivt. Eller er den uten matter som standard ? I så fall håper jeg dere får tak i gummimatter, stoffmatter er ubrukelige i Norge etter min mening.

På de andre bilene vi har med dekktrykksensorer, er de plassert i nav/absring. Om det er likt på Leaf eller ikke, vet jeg ikke. Gummimatter er standard hos oss, eventuelt bare stoffmatter for de som ønsker det.

Bilene kan selvfølgelig ikke hentes selv i Drammen. De skal gjennom teknisk klargjøring, som omfatter helt andre ting enn vask og folie. Men det gjøres også da ;)
Salgskonsulent hos Brennes Auto AS (Nissan) i Sarpsborg.

J.H

Sitat fra: kenmyh på fredag 26. august 2011, klokken 12:50
Er det noe mer info om når man kan begynne og bestille bilen?

Nei, desverre. Håper og tror mer info om det kommer neste uke.
Salgskonsulent hos Brennes Auto AS (Nissan) i Sarpsborg.

Ladefabrikken

Det vil si at det er umulig å få en Leaf for 255 000kr som det står på nettsiden til Nissan. I så fall kommer dere med feil info om pris.
Det er ingen som bryr seg hva bilen koster levert til Drammen når det er umulig å få den for den prisen
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Salg av ladekabler

Boogie

Det er vist en standard måte å presentere prisene på bilene på.
Prisen inn til landet blir da lik, men så kommer transport og klargjøring i tillegg.

For Think som lå på 244 000,- ble det 276 000,- om jeg ikke husker feil, men da var det også vinterdekk pluss litt mer med.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ladefabrikken

Veldig rar standar. Det er jo en fullstendig på tryne måte å markedsføre en vare på. Tenk deg hvis de hadde sånne prising på Rema. 1l melk er priset i hyllen med 7,50,-men når du kommer til kassen må du faktisk betale 16,- fordi da kommer de med resten av kostnadene frakt + klargjøring av melken +++ tror ikke forbrukerrådet hadde likt det :o
1 Stk sort Leaf
1 1/2Stk Clio electric
Salg av ladekabler

Joachim

På min franske bil sitter det sensor på hvert hjul. Dette er bare en kilde til problemer (i allefall på fransk elektronikk)

Jeg har hørt at VAG-biler måler hastigheten på hvert enkelt hjul og kan dermed måle "trykket" på hvert hjul ved å se på differansen mellom dem. Ganske genialt egentlig, og man slipper disse tøysete sensorene.

Joachim

Er forsåvidt enig med deg, men dette er ikke noe nytt. Og det opplyses alltid i annonsen at frakt og klargjøring ikke inngår.

Ladefabrikken

Sitat fra: Joachim på fredag 26. august 2011, klokken 15:38
Er forsåvidt enig med deg, men dette er ikke noe nytt. Og det opplyses alltid i annonsen at frakt og klargjøring ikke inngår.

Det hjelper ikke noe at det ikke er noe nytt. Utrolig iriterrende at de ikke kan oppgi riktig sum med en gang. Tror ikke man får flere kjøpere på denne måten. Men det kan jo hende jeg tar feil.
1 Stk sort Leaf
1 1/2Stk Clio electric
Salg av ladekabler

elektrolux

Sitat fra: 2EL på fredag 26. august 2011, klokken 14:33
Det vil si at det er umulig å få en Leaf for 255 000kr som det står på nettsiden til Nissan. I så fall kommer dere med feil info om pris.
Det er ingen som bryr seg hva bilen koster levert til Drammen når det er umulig å få den for den prisen

Er helt enig med deg her. Dette er kun en sleip måte å få et produkt til å virke billigere enn det i virkeligheten er.

Bransjen opererer også med begrepet registreringskostnader, som lett kan forveksles med omregistreringsavgift.  

Uretten kommer til sin fulle gru om en privatperson som har kjøpt en ny bil ønsker å selge den igjen. Han har gjerne betalt 285000 NOK for en bil annonsert for 249 999.- + utstyr, + registrering og klargjøring. Grunnet slike skjulte utgifter og en kostbar omregistreringsavgift er det ingen tjangs å få mer enn 200000 NOK igjen for bilen, da den ellers vil se ut som den koster like mye som en ny bil.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Forbrukerrådet krever at priser skal oppgis fra forhandler inkl tvungne kostnader. Derfor har vi det med i kjøpsveiledningens elbilmatrise, med Osloforhandler som felles referanse. Siden kostnaden varierer med sted/forhandler, kan importør oppgi grunnpris.

Pussig at det koster 4.000 mer å få levert i Sarpsborg. B N Haug, Rud, oppgir 8.900. Tidl har metallicprisen vært 4.000. Prisen for vinterhjul er latterlig. Kostpris neppe mer enn 3.000. Mon tro om den positive oppmerksomheten begynner å få det til å gå vel varmt hos Nissan.

Mon tro om de også evner å inkl tilleggsutstyr i ei bilpakke slik at mva unngås. Det vil være lurt og helt iht lovgivning.
St.Hanshaugen

RuneW

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 26. august 2011, klokken 19:30Pussig at det koster 4.000 mer å få levert i Sarpsborg. B N Haug, Rud, oppgir 8.900. Tidl har metallicprisen vært 4.000. Prisen for vinterhjul er latterlig. Kostpris neppe mer enn 3.000. Mon tro om den positive oppmerksomheten begynner å få det til å gå vel varmt hos Nissan.

4.000,- mer i Særp? Hvorfor? Hvis dette stemmer blir jeg litt gretten...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA