Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgkamp i Stavanger og løfter fra politikere.

Startet av Griffel, fredag 16. september 2011, klokken 21:12

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: daggad på tirsdag 15. november 2011, klokken 15:55
Nissan burde kanskje ha gjort det slik at de ga kunden valget mellom 10A og 16A kabel. For det er jo både for og bakdeler med begge to.
10A er jo universalen som kan brukes på nesten alle stikk, 16A er kjappere på dedikerte stikk.

Saken er vel at alle burde vært standard 10A, med en "power-mode" knapp til å trykke inn om man trenger (og har tilførsel på) 16A.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

Sitat fra: Elmo på tirsdag 15. november 2011, klokken 20:56
Sitat fra: daggad på tirsdag 15. november 2011, klokken 15:55
Nissan burde kanskje ha gjort det slik at de ga kunden valget mellom 10A og 16A kabel. For det er jo både for og bakdeler med begge to.
10A er jo universalen som kan brukes på nesten alle stikk, 16A er kjappere på dedikerte stikk.

Saken er vel at alle burde vært standard 10A, med en "power-mode" knapp til å trykke inn om man trenger (og har tilførsel på) 16A.

Det var det jeg mente Elmo :) Jeg er syk idag og har litt problemer med å ordlegge meg i forståelige former. Det gjør på en litt merkelig måte litt vondt å konsentrere seg med skallebank og bihuler på størrelse med vepsebol.
Nissan Leaf

Lunde

Fritt valg har jo think alltid hatt forøvrig...........mellom 10 og 13-14a  8)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Aspiranten

Sitat fra: Lunde på tirsdag 15. november 2011, klokken 21:16
Fritt valg har jo think alltid hatt forøvrig...........mellom 10 og 13-14a  8)

Så verden går ikke bare fremover altså?  :-[
Nissan Leaf

Elmo

Sitat fra: Lunde på tirsdag 15. november 2011, klokken 21:16
Fritt valg har jo think alltid hatt forøvrig...........mellom 10 og 13-14a  8)

Look to Norway ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

dissern

Jeg vil tippe at jeg vet svaret, men er det noen som kan si sikkert om trillingene bruker identisk ladekabel?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Lars C. Krogenæs

Synes det er rart Nissan i det heletatt tør å lage fossilbiler... Tenk på hva slags ugang man kan gjøre med en bil, både under påfylling av bensin, svinging med rattet og ikke minst ved å trykke inn gasspedalen! Her snakker vi om ekstremt farlige situasjoner i forhold til å lade opp en bil på en 16ah. kurs.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Go-carter

Sitat fra: dissern på onsdag 16. november 2011, klokken 10:12
Jeg vil tippe at jeg vet svaret, men er det noen som kan si sikkert om trillingene bruker identisk ladekabel?

Ja, det er jo enkelte her som har kjøpt i-Mievkabel til leaf'en.

MEN! Jeg vil faktisk tørre å spekulere i at om man hadde bytta ut kontakten på en Think kabel med en Leaf/mjau kontakt, så kunne den fungert på en Leaf/i-Miev for å sjalte mellom 10 og 16 A? Eller?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

daggad

Sitat fra: dissern på onsdag 16. november 2011, klokken 10:12
Jeg vil tippe at jeg vet svaret, men er det noen som kan si sikkert om trillingene bruker identisk ladekabel?
De ser i alle fall kliss like ut.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

Hentet ladekabelen hos Mitsubishi Stavanger i dag, de hadde merket økt salg de siste dagene og var nær ved å gå tom for 16A ladekabler. Merkelig det der  ;D

Jeg trøstet dem med at de nå også tjente noen kroner på at Leaf begynner å bli utlevert til kundene. Jeg syns nesten litt synd på dem, men du verden for en hyggelig gjeng :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

MARIUS_EL

Snakket med Motorforum i Oslo nå, dem skulle ha 8.235,- for laderen, så kan være noen kroner å spare på å ta et par telefoner.

Dette er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men jeg kan også bruke laderen til Peugeot iON, og Citroën C-zero?

Aspiranten

Er det bare å plugge Mitsuladeren rett i Leafen og glise hele veien til banken?

Hva er den der modifiserte, amerikanske laderen da? EVSE Upgrade. Var det bare en oppgradering av Nissans originale kabel kanskje?
Nissan Leaf

daggad

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 17. november 2011, klokken 15:03
Er det bare å plugge Mitsuladeren rett i Leafen og glise hele veien til banken?

Hva er den der modifiserte, amerikanske laderen da? EVSE Upgrade. Var det bare en oppgradering av Nissans originale kabel kanskje?

Det er korrekt ja.
Men å glise for å betale 6800,- for en slik sak...tja..jeg er jo sunnmøring da men..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Sitat fra: daggad på torsdag 17. november 2011, klokken 15:09
Det er korrekt ja.
Men å glise for å betale 6800,- for en slik sak...tja..jeg er jo sunnmøring da men..

Alternativet er jo 20,000,- slik Nissan har lagt opp til da ;)

Hvor mye bruker man ikke i ekstrautstyr når man kjøper andre biler? Litt her og litt der, litt skinninteriør, litt sportsunderstell, litt klistremerker og en litt mer sportslig styling på bilen ala R Design, S Line etc. og vips var bilen 100,000,- dyrere i bare "komfort og luksus" avgifter...  :)
Nissan Leaf

daggad

Ja Leafen er svært godt utstyrt, det skal sies. Drømmebil for en teknofreak som meg..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA