Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

Trond.m

Enig. Men det er litt merkelig at de ikke har kopiert ladeløsningen til i3. 32A 1-fas eller 3-fas 16A.
Når det gjelder utseende, så er den utrolig mye penere enn prototypen av iX3.

Samco

Nydelig bil morro å se EV utviklingen.

samotholt

Sitat fra: erikho på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:19
Range boer vel bli litt bedre enn Model X75D? Litt mindre med litt stoerre batteri.
Den får 3,3 mil bedre rekkevidde enn X75D iflg. NEDC (så det blir vel rundt 2 mil på vinteren), men får 4 mil NEDC mindre enn S75D. Det er for lite for oss. Vi har S85D og "klarer oss ikke" med særlig mindre  :-1:
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

CitB59EL

Siden vi kjører B klasse selv så bet jeg merke i oppgitt batteri på 80 kWh netto og forbruk på 2,22 kWh pr mil. Dette går ikke opp hvis jeg ikke er helt på bærtur. Batteri blir jo da: 2,22 kWhX45 mil= 99,9 kWh stort batteri som gir en vel stor buffer?
Da har jeg mer tro på at Mercedes igjen oppgir forbruk inkl (ukjent)lade tap. På B klassen gir dette at bil skal vise 16,6 kWh på dash når den i reelt bruker 14,0 kWh mil. Da stemmer tallene på B klasse med 20 mil og 28 kWh batteri og 32,2 kWh med range+ og 23 mil rekkevidde målt etter utgående standard. Bruker vi denne regne måten og samme tall som på B klassen på EQC får vi: 80 kWh/ 1,872 kWh mil= 42 mil rekkevidde.  Med 45 mil må bilen da bruke 1,77 kWh reelt på 80 kWh netto batteri.  Mulig jeg her totalt på viddene? Bilen ser jo pen ut men frykter "Mercedes påslaget for alt".  Vår B klasse var jo helt snu fra fabrikk og vi kjøpte utstyr for en pen slump bare for å få en OK utstyrt bil. Ser at den er oppgitt til 200 miles/320 km med 80 kWh nettop batteri i USA.   

Trond.m

Sitat fra: Samco på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:37
Kan ikke forstå annet enn at denne bilen, sammen med Jaguar og Audi vil ta en stor del av Tesla sitt marked. Ville vært bekymret hvis jeg var Elin Musk, men han har vel uttalt at flere konkurrenter gjør at totalmarkedet for elektriske biler blir mye større slik at også Tesla vil tjene på det. Mulig han har rett.

telcontar

Elin pisser nok i buksa  :D

Sitat fra: TM på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:14
Sitat fra: Samco på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:37
Kan ikke forstå annet enn at denne bilen, sammen med Jaguar og Audi vil ta en stor del av Tesla sitt marked. Ville vært bekymret hvis jeg var Elin Musk, men han har vel uttalt at flere konkurrenter gjør at totalmarkedet for elektriske biler blir mye større slik at også Tesla vil tjene på det. Mulig han har rett.

Mao

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:27
Sitat fra: krl på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:24
Bilen ser flott ut, men synd at ladeporten er plassert på feil side.
Har kjørt i3 med ladeporten bak på høyre side i 3 år og har ikke engang tenkt på problematikken så kan love deg at dette ikke er noe problem :+1:

Ladeporten bak på høyre side er helt på bærtur. Fatter ikke hva tyskerne tenker på med en slik plassering. Hvis du må parkere med høyresiden helt inntil en vegg i en altfor smal garasje/carport, får du faktisk problemer med å lade. Så da ender du med å måtte parkere på utsiden av garasjen for å få ladet.
Bak på venstre side er optimalt. Der er det alltid plass, og man bør jo rygge inn i når man parkerer.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Crown

Sitat fra: Mao på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:47
Ladeporten bak på høyre side er helt på bærtur. Fatter ikke hva tyskerne tenker på med en slik plassering. Hvis du må parkere med høyresiden helt inntil en vegg i en altfor smal garasje/carport, får du faktisk problemer med å lade. Så da ender du med å måtte parkere på utsiden av garasjen for å få ladet.
Bak på venstre side er optimalt. Der er det alltid plass, og man bør jo rygge inn i når man parkerer.

Har bak på venstre på Ioniqen og det er helt glimrende hjemme. Men mange ladestasjoner er optimalisert for Leaf og e-Golf (høyre bak) og jeg sliter med å få kabelen til å rekke frem uten litt kreativ parkering. Så Audi sin løsning med begge sider som opsjon skal jeg definitivt benytte meg av hvis det blir e-Tron. Men jeg likte nok av EQC'en også til ikke å melde meg av listen der heller :-D

Men den bør nok bli billigere enn e-Tron med tanke på størrelsen.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Tellus

450 km NDEC er minimum står det, men bilen er svært tung. Er vel ikke langt unna vekten til Model X.
Synes bilen ser ganske fin ut utvendig, men innvendig er jeg ikke veldig begeistret for skjerm som stikker ut fra dashbordet. Rart at Mercedes valgte en slik løsning. Virker litt billig på meg, men det er jo en smaksak. Heldigvis har du instrumenter rett foran deg i hvert fall.

rmrsr

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:06
1800 kilo hengervekt er ok.

Er 1800 kg bekreftet? Kilde?

Høyre ladeport passer meg perfekt, har rygge-plass  8)
(dog skal Audi ha kredz for å tilby dobbel penetrasjonsmulighet)

Megaoctane

De ønsket ikke å lage en bil som brøt for mye med Mercedes  nåværende designspråk. Innvendig ligner den på GLC utenom to digitale display og endelig har de blitt kvitt dreiehjulet OG touchpad, og gått for en flat touchpad.

Megaoctane

Sitat fra: rmrsr på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:57
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:06
1800 kilo hengervekt er ok.

Er 1800 kg bekreftet? Kilde?

Høyre ladeport passer meg perfekt, har rygge-plass  8)
(dog skal Audi ha kredz for å tilby dobbel penetrasjonsmulighet)
Han på autogefuhl sa det også i videoen.

4Matic Fanatic

Samme ryggekameraløsning som VW har - den er ihvertfall super når det kommer til å holde kameraet rent.

https://youtu.be/8xuTTJCkIjY?t=61
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

daktari

Skuffende, de evner ikke å ta steget over til en skikkelig elbil. Bildet under sier det meste:
[attachment id=0 msg=709184] I tillegg,
Altfor stor midtkonsoll. Hvorfor ikke touch-skjerm, men en pekeplate? Kort rekkevidde og lav ladehadtighet. Utover gode tekniske bilder på electrek.co,
Mer her http://m.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=50496&limfrom=60#f4
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA