Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: TM på tirsdag 04. september 2018, klokken 16:55
ref ryktene om Kina BMW  ;)
Det er ikke rykter, men offisielt fra BMW. Kina blir det største markedet og da er det ikke så unaturlig at produksjonen er der (av miljøhensyn osv...)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Orbit

80kwh netto batteri, 22.2 kWh/100km forbruk med blandet kjøring. Ingen WLTP-tall ennå, men 450 km NEDC (foreløpig tall).

https://media.mercedes-benz.com/article/6f121b22-e57e-47fb-8eb4-38fb20e69fad
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

Sitat fra: Orbit på tirsdag 04. september 2018, klokken 18:14
80kwh netto batteri, 22.2 kWh/100km forbruk med blandet kjøring. Ingen WLTP-tall ennå, men 450 km NEDC (foreløpig tall).

https://media.mercedes-benz.com/article/6f121b22-e57e-47fb-8eb4-38fb20e69fad

Om ikke annet så setter den vel ny standard for hvor mye strøm det er mulig å bruke.

Butare

Vel, ikke mye fra Sverige. Noen med linker til noe?

Trond.m

Lite info, men bilen ser jo bra ut. Vi får håpe den får hurtiglading. Hverken B-klasse eller den nye Vito har vel det  ;)


Stikkkontakt

#66
1800 kilo hengervekt er ok.
Men 2425 kilo egenvekt er enormt.
7,4kw lading er en skuff.


Trond.m

Jo mer jeg ser på den, jo finere synes jeg den er. Men 450 km NEDC er i dårligste laget. Det kan bety ned mot 250 km en kald vinterdag.

erikho

The two asynchronous machines with a combined output of 300 kW are placed in the middle of each axle.
Front axle: optimized for efficiency, mainly at low to medium load range.
Rear axle: optimized for performance.
Sophisitcated decoupling decreases NVH and saves energy.
Combined, the maximum torque of both electric motors is at 765 Nm.
Torque shifting with 100 % variable power distribution.
110KW DC Fast Charging.

erikho

Range boer vel bli litt bedre enn Model X75D? Litt mindre med litt stoerre batteri.

Strøm Tycoon

Største fordelen er servicenettverket.

krl

Bilen ser flott ut, men synd at ladeporten er plassert på feil side.

Greit nok å gå rundt bilen for å fylle bensin annenhver uke, men en daglig tur rundt for å koble til lader er helt unødvendig.... Strøm lukter ikke vondt, så ser ikke noe poeng i å holde luka maksimalt langt unna bilføreren som normalt kobler til lading.

(Det er kanskje litt mer praktisk for "gateparkeringsfolket" å ha det slik som dette, men det holder stort sett med 2,5-3 meter ledning selv ved gateparkering med Tesla. Som har korrekt plassert ladeport. Samme med Mercedes B250e.)

Strøm Tycoon

Sitat fra: krl på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:24
Bilen ser flott ut, men synd at ladeporten er plassert på feil side.

Greit nok å gå rundt bilen for å fylle bensin annenhver uke, men en daglig tur rundt for å koble til lader er helt unødvendig.... Strøm lukter ikke vondt, så ser ikke noe poeng i å holde luka maksimalt langt unna bilføreren som normalt kobler til lading.

(Det er kanskje litt mer praktisk for "gateparkeringsfolket" å ha det slik som dette, men det holder stort sett med 2,5-3 meter ledning selv ved gateparkering med Tesla. Som har korrekt plassert ladeport. Samme med Mercedes B250e.)

Rett side, avhengig av hvem du spør. Bare Audi har fått dette til helt rett, en port på hver side (opsjon).

JorgenM

Sitat fra: krl på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:24
Bilen ser flott ut, men synd at ladeporten er plassert på feil side.
Har kjørt i3 med ladeporten bak på høyre side i 3 år og har ikke engang tenkt på problematikken så kan love deg at dette ikke er noe problem :+1:

EQC er nydelig, eksteriør som interiør.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA