Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på tirsdag 04. september 2018, klokken 22:35
Skuffende, de evner ikke å ta steget over til en skikkelig elbil.
Det er jo ingen interesse for å høre hva dagens elbileiere vil ha, så da lager man en elektrisk GLC.
Bilen ble faktisk penere enn jeg fryktet, men batterikapasitet/rekkevidde ble som forventet en nedtur.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

daktari

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 04. september 2018, klokken 22:40
Sitat fra: daktari på tirsdag 04. september 2018, klokken 22:35
Skuffende, de evner ikke å ta steget over til en skikkelig elbil.
Det er jo ingen interesse for å høre hva dagens elbileiere vil ha, så da lager man en elektrisk GLC.
Bilen ble faktisk penere enn jeg fryktet, men batterikapasitet/rekkevidde ble som forventet en nedtur.
Ja, man kan mistenke at de egentlig ikke tror på dette selv. Bilen er pen som GLC, men fronten er unødvendig komplisert med den mustasjen. Det eneste som er bra er vel hengerkapasiteten, for de som bryr seg om det. Og mye "fluff" i interiøret som bordell-lys, diverse fargekombinasjoner.
Nei, heller en funksjonell elbil enn dette.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mao

For de som lurer på dekk/hjul, så er dekkdimensjonen iflg. noen av pressebildene 235/50-20.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Gordon Retriever

Sitat fra: CitB59EL på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:12
Siden vi kjører B klasse selv så bet jeg merke i oppgitt batteri på 80 kWh netto og forbruk på 2,22 kWh pr mil. Dette går ikke opp hvis jeg ikke er helt på bærtur. Batteri blir jo da: 2,22 kWhX45 mil= 99,9 kWh stort batteri som gir en vel stor buffer?
Da har jeg mer tro på at Mercedes igjen oppgir forbruk inkl (ukjent)lade tap.

Oppgitt forbruk i henhold til målestandarder er inklusive ladetap.
Mercedes har skilt seg ut fra de andre produsentene ved også å vise forbruk på denne måten inne i bilen.
Dette betyr at eiere av andre elbilmerker som ser på at måleren inne i bilen viser samme forbruk som de offisielle tallene, og dermed tror de matcher disse tallene gjennom egen kjøring - egentlig ikke gjør det.

Gordon Retriever

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:51
Ja hva tror folket prisen blir?

Jeg regner med prisen blir sammenlignbar med Tesla Model X, selv om bilen egentlig er en størrelse mindre.

På denne måten vil status quo fra fossilbilverdenen opprettholdes , slik at de som ønsker en premium bil velger Audi, BMW, Mercedes eller Jaguar, mens de som ønsker mest mulig kvadratmeter bil for pengene kan velge Ford, Chevrolet, Volkswagen eller Tesla og gå en bilklasse opp men samtidig betale omtrent det samme.

hemi

litt skuffet over rekkevidde, batteri, lading, tesla har hatt dette siden 2013? 2014?

Lepet65

Sitat fra: hemi på onsdag 05. september 2018, klokken 00:00
litt skuffet over rekkevidde, batteri, lading, tesla har hatt dette siden 2013? 2014?
De begynte vel utviklingen av denne bilen omentrent da og det første de fant ut var at de skulle ha samme ladehastighet som TM :o

Stikkkontakt

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 04. september 2018, klokken 20:51
Ja hva tror folket prisen blir?

Både AutoBild og AutoZeitung skriver fra 70. 000 euro. Til sammenligning starter Model X på 91.000.

Crown

Den bør ikke starte mye over 600k synes jeg, de rene elbiltekniske elementene var for dårlig.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Stikkkontakt

Sitat fra: Crown på onsdag 05. september 2018, klokken 08:35
Den bør ikke starte mye over 600k synes jeg, de rene elbiltekniske elementene var for dårlig.

Det vil den heller ikke. I-Pace starter på 77.850 euro. EQC blir nok vesentlig billigere. Og se ikke bort fra at normale firmarabatter eller vanlige rabatter vil gjelde for denne. I motsetning til for I-Pace..

daktari

Neppe rabatter når de har venteliste på 2000 bestillinger. Dette kan bli MBs mest solgte modell i 2019...
Å vise forbruk inkl ladetap er meningsløst, du har ikke ladetap i fart og beregning av rekkevidde blir da for kort. Det man trenger er å vite hvor langt man kan kjøre, ikke de reelle kostnadene.

Jeg synes det er tragikomisk at de har laget en saftig kardangtunell:
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på onsdag 05. september 2018, klokken 09:34
Neppe rabatter når de har venteliste på 2000 bestillinger.

Nja. VW har nå hele tiden gitt rabatter på e-Golf uavhengig av leveringssituasjon. Om Møller fortsetter denne strategien vil prisen på e-tron sikkert bli ok.

krl

Sitat fra: daktari på onsdag 05. september 2018, klokken 09:34
Neppe rabatter når de har venteliste på 2000 bestillinger. Dette kan bli MBs mest solgte modell i 2019...
Å vise forbruk inkl ladetap er meningsløst, du har ikke ladetap i fart og beregning av rekkevidde blir da for kort. Det man trenger er å vite hvor langt man kan kjøre, ikke de reelle kostnadene.

Jeg synes det er tragikomisk at de har laget en saftig kardangtunell:
Jeg har veldig god erfaring med rekkeviddeberegningen i B250e. Ikke noe lureri; du har praktisk talt alltid litt margin til omkjøringer, kø etc.. Det betyr at selv på vinteren ved motorveikjøring, så kan du stole på den. Det gjelder ikke mange andre elbiler.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 05. september 2018, klokken 09:05
Sitat fra: Crown på onsdag 05. september 2018, klokken 08:35

Det vil den heller ikke. I-Pace starter på 77.850 euro. EQC blir nok vesentlig billigere. Og se ikke bort fra at normale firmarabatter eller vanlige rabatter vil gjelde for denne. I motsetning til for I-Pace..

Tviler sterkt på om EQC blir vesentlig billigere enn I-Pace. De ekstra 2-300 kg må jo koste noe  :D

Tipper EQC starter et sted mellom I-PACE og E-Tron. Da antar jeg at entrymodellen til E-Tron koster noe mer enn entrymodellen til I-Pace.

Espen Hugaas Andersen

Tror de bør prise den under i-Pace. i-Pace er i hvert fall godt gjennomtenkt og bygget fra bakken opp som elbil. EQC fremstår som en ombygget fossilbil.

Men spørsmålet er hvor mange de planlegger å selge. De kan sikkert prise den godt over i-Pace og selge 20k per år. Men hadde de priset den under i-Pace kunne de kanskje solgt 100k per år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA