Hovedmeny

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Quiste1

Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Prebb

Sitat fra: Prebb på lørdag 09. desember 2017, klokken 09:29
Har fått beskjed av delivery at bilen (TMS 7D) planlegges produsert 8.1.18. Er dette troverdig informasjon, eller må dette tas med en stor klype salt?
Sitat fra: Quiste1 på lørdag 09. desember 2017, klokken 13:00
Fikk endelig VIN-nummer i dag!

Sjekket kontoen min, og jeg også har fått VIN! YAY.
Men det stemmer på en måte ikke helt med hva delivery sa.
Trodde VIN ble tildelt før bilen ble produsert, ikke når den var produsert ferdig?
SitatHei,

Det ser ut til at du får tildelt et VIN 08.01.2018 - Dette er da bilen din er planlagt ferdig.

Mvh,

Tesla Delivery, William

Tesley

Planlagt ferdig - ikke ferdig produsert.
Som han fra delivery skriver.

Vin får du når Testa har planlagt når din blir produsert.
S75D - bekreftet 20. august

Prebb

Sitat fra: Tesley på lørdag 09. desember 2017, klokken 15:51

Er de så finurlige i formuleringen at de skriver det på den måten når de mener planleggingen av bilen er ferdig? Jeg leste det som det tidspunktet de har planlagt at bilen er ferdig produsert.

VIN dukket uansett opp i dag. Og statusen til "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Tesley

Sitat fra: Prebb på lørdag 09. desember 2017, klokken 17:08
Sitat fra: Tesley på lørdag 09. desember 2017, klokken 15:51

Er de så finurlige i formuleringen at de skriver det på den måten når de mener planleggingen av bilen er ferdig? Jeg leste det som det tidspunktet de har planlagt at bilen er ferdig produsert.

VIN dukket uansett opp i dag. Og statusen til "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."

Det er nok datoen den går til produksjon. Så er den klar en uke senere.

Min bil var i produksjon i over 70 dager. Så statusen betyr veldig lite dessverre.
Levering blir trolig i løpet av mars, uansett når den blir produsert nå.
S75D - bekreftet 20. august

Holraven

Nok ein VIN (803xx) i dag, og status "i produksjon". Jamfør fylgjande rekneark (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5vN-xTC5yM0siwdP9XCldds2b_CGV36yuJvs1PHp48) er det ikkje noko klart fasitsvar på kor lengje bilen er i produksjon, men realistisk sett bør bilane vera ferdig rundt nyttår og sendast "over dammen" i januar. Derifrå ber det mot Drammen og vidare distribusjon rundt om i landet før klargjering, så levering blir nok februar-mars.

+H+
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Sidewinder

Jeg har ikke fått VIN. Bestilte 12.oktober (x75)

Når ser man estimert leveringstid?

Runaraa

Sitat fra: Sidewinder på søndag 10. desember 2017, klokken 14:47
Jeg har ikke fått VIN. Bestilte 12.oktober (x75)

Når ser man estimert leveringstid?

Jeg bestilte samtidig som deg. Ingen VIN enda for min del heller.

x75 blå 6s

Slik jeg har forstått det, vil det komme estimert leveringstid når VIN blir tildelt?

Delivery har for øvrig sagt produksjon 15. jan til meg. Om det var når den går i produksjon, eller når den skal være ferdig vet jeg ikke.

Y_A

Fikk endelig vinnr på fredag :) Bekreftet bilen 16.10 (x75 Midnight silver - 5s). Før eg fikk vinnr, fikk eg beskjed fra Delivery at bilen skulle  vær ferdig produsert 8.1.18 og ville nok ta minimum 5 uker før den e på norsk jord. Kjipt å gå fra desember levering til feb-mars levering, but thats life  ;D Får kose mg her på forumet og med youtube videoer så lenge :D Frøken og eg glede oss te å få kjørt bilen  :+1:

Holraven

Ringte utlevering, og min bil er i "preproduksjon" nå. Sannsynlegvis ferdig tidleg januar, men Europa-transporten var ikkje heilt spikra endå. Meir info neste år...
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Sidewinder

Dette må ha vært de lengste mnd i mitt liv... Enda lengre skal det bli, tror jeg har lest alt som finnes samt sett alt som er på youtube...

Larsebass

Får god tid til bondeanger også. Burde jeg byttet farge? Hva hvis FSD kommer til jul?
Tesla X75D.

Sidewinder

Sitat fra: Larsebass på mandag 11. desember 2017, klokken 17:34
Får god tid til bondeanger også. Burde jeg byttet farge? Hva hvis FSD kommer til jul?

Bra der er flere som kjenner på følelsen ;)
Angrer mest på at jeg valgte 5 seter og ikke 6...
Eller? hmm Fortsatt usikker.

Det ble X75 Oppgradert autopilot/premium og premium intr. iallefall
Midnight Silver

Nasatech

Sitat fra: Sidewinder på mandag 11. desember 2017, klokken 18:54
Sitat fra: Larsebass på mandag 11. desember 2017, klokken 17:34

Bra der er flere som kjenner på følelsen ;)
Angrer mest på at jeg valgte 5 seter og ikke 6...
Eller? hmm Fortsatt usikker.

Det ble X75 Oppgradert autopilot/premium og premium intr. iallefall
Midnight Silver

Du blir helt sikkert fornøyd samme hva. Har 6-seter selv og veldig fornøyd med det, men det viktigste av alt er jo at du har Midnight Silver ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA