Hovedmeny

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Larsebass

Har også valgt Midnight Silver (et sjeldent anfall av snusfornuft), men griper meg i å tenke at nå er jeg blitt gammel og kjedelig. Hva med blå? Eller rød? Eller vanlig silver metallic? Og den ser så majestetisk ut i sort obsidian?

BARE GI MEG DEN LAVLA BILEN NÅ SÅ JEG BLIR KVITT TANKENE.

Takk.  :=)

Edit: Ringte delivery, fikk svar med en gang. Den hyggelige delivery-mannen kunne fortelle at bilen er ferdigprodusert 1.1.2018. Nyttårsbarn!
Tesla X75D.

steam

Sitat fra: Larsebass på mandag 11. desember 2017, klokken 17:34
Får god tid til bondeanger også. Burde jeg byttet farge? Hva hvis FSD kommer til jul?

Jeg kan love deg at det ikke skjer :D
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Galleren

Snakket med Delivery på telefon tidligere i uken. Personen jeg snakket med sa at bilen var planlagt for produksjon ca 29 Januar 2018. Det synes jeg høres drøyt lenge ut mtp bestillingen ble bekreftet 15.november 2017. Kan vel se lenge etter februar levering da, som jeg ble fortalt ved bestilling.
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Quiste1

Vel, min brukt nesten 2 måneder fra bekreftet bestilling til produksjon....

Håper februar, men tipper nå mest mars.... ☹️
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Galleren

Sitat fra: Quiste1 på fredag 15. desember 2017, klokken 23:10
Vel, min brukt nesten 2 måneder fra bekreftet bestilling til produksjon....

Håper februar, men tipper nå mest mars.... ☹️

Hm ok, greit å vite. Fikk du mail om at bilen hadde gått i prod, eller sjekket du tilfeldigvis innom My Tesla?

Tesley

Min brukte 78 dager. Så ting kan ta tid.
S75D - bekreftet 20. august

Quiste1

Jeg sjekker My Tesla hver dag. Også ringt Delivery noen ganger, men får forskjellig svar hver gang.
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Sidewinder

Bestilte 12oktober og fikk desember levering. Nå skal den produserers 22 januar. Når jeg snakket med delivery sa de at mesteparten av båtene gikk så levering skulle gå i slutten av hvert kvartal. Dvs 4 ganger pr år. Avåtil dukket det opp en båt i mellomtiden, men det var unntaksvis... nedslående  :'(

Amundmo

Dette var litt deprimerende lesing.... Jeg bestilte 7/12 og lås/sendt 14/12.. Jeg har fått estimert levering i mars, men må nok forvente lengre leveringstid da... Ampera-E´n ble solgt i går, men jeg får kose meg med Volvo 740, har sin sjarm den bilen også :P 
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Nasatech

Sitat fra: Sidewinder på lørdag 16. desember 2017, klokken 10:45
Bestilte 12oktober og fikk desember levering. Nå skal den produserers 22 januar. Når jeg snakket med delivery sa de at mesteparten av båtene gikk så levering skulle gå i slutten av hvert kvartal. Dvs 4 ganger pr år. Avåtil dukket det opp en båt i mellomtiden, men det var unntaksvis... nedslående  :'(

Ja. Se på http://teslastats.no så ser du fort når de leverer, men er en del imellom også. Se særlig i år hvor september var slutten på kvartal, men allikevel ble det levert nesten 1.000 biler i November.

Makkapakka

Hei!
Ny og dum her.. Har i dag fått ny status på
Mytesla; «i produksjon». Hvor/når får en noen estimert leveringsdato? Dukker dette opp på mytesla, eller må en mase på delivery/selger?

Tesley

I produksjon trenger ikke bety stort. Min hadde (som nevnt i mang ett innlegg her) status "I produksjon" i over 70 dager. Det trenger ikke bety at den faktisk er i produksjon.

Når det gjelder leveringsdato så får du sannsynligvis ett 14-dagers intervall når den er på båt, som er første indikasjon på et mer nøyaktig leveringsvindu. Endelig dato får du ikke før kanskje en uke før levering.

Tipper du får din i mars.
S75D - bekreftet 20. august

Galleren

Sitat fra: Makkapakka på mandag 18. desember 2017, klokken 11:37
Hei!
Ny og dum her.. Har i dag fått ny status på
Mytesla; «i produksjon». Hvor/når får en noen estimert leveringsdato? Dukker dette opp på mytesla, eller må en mase på delivery/selger?

Sånn ut av egen nysgjerrighet, når bestilte du bilen?

Makkapakka

Holraven

Sitat fra: Galleren på mandag 18. desember 2017, klokken 12:58
Sånn ut av egen nysgjerrighet, når bestilte du bilen?

Tolkar frå signaturen din at bilen din eigentleg burde ha vore "i produksjon" også. Eg bestilte 15. november med stadfesting 22. november, og fekk VIN og "i produksjon" på MyTesla 9. desember. Delivery oppgjev dette som "førproduksjon", med forventa ferdigstilling i starten til midten av januar – reknar då med at reell produksjon tek til i romjoli eller rett over nyttår. Frå ferdigstilling tek det 6-8 veker til levering, så månadsskiftet februar/mars er tidlegaste sannsynlege dato.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA