Hovedmeny

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

mrdain

Sitat fra: MS.RUUD på torsdag 29. mars 2018, klokken 20:23
Sitat fra: Aaalb på torsdag 29. mars 2018, klokken 20:06
Bestilte 30 sept. Ikke hørt noe. Vært i Norge i to uker. Har fått leiebil så klager ikke så mye lengre.

Hva slags bil fikk du? Leiebil + serviceavtale?
Begynner å bli lenge, 6 mnd i morgen for deg.
Jeg fikk først valget mellom serviceavtale og leiebil tidlig i mars, og valgte serviceavtale, men fikk forhandlet meg fram til begge deler i går.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Aaalb

Fikk valget mellom serviceavtale og leiebil i februar en gang. Valgte service under forutsetning om leiebil fra påske. Det sa de OK til, kanskje i et dårlig øyeblikk?

Jeg ringte mange ganger for å få info om leiebil (hvor henter jeg, klokkeslett, hva får jeg), dette klarte de ikke å svare på før jeg til slutt, samme dag som jeg skulle få leiebil, fikk beskjed om å dra hvor som helst og ta ut en leiebil privat
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

MS.RUUD

Sitat fra: Aaalb på torsdag 29. mars 2018, klokken 22:31
Fikk valget mellom serviceavtale og leiebil i februar en gang. Valgte service under forutsetning om leiebil fra påske. Det sa de OK til, kanskje i et dårlig øyeblikk?

Jeg ringte mange ganger for å få info om leiebil (hvor henter jeg, klokkeslett, hva får jeg), dette klarte de ikke å svare på før jeg til slutt, samme dag som jeg skulle få leiebil, fikk beskjed om å dra hvor som helst og ta ut en leiebil privat

pers1

Min skulle bli utlevert i slutten av februar fikk final invoice 15/2 med leverings estimate 7 mars, da jeg ringte endret det seg fra å være i belgia, drammen, gøteborg, belgia og på vei fra til disse stedene. GPS i bilen sa den sto i drammen 19 mars fikk jeg mail at de ventet på deler og ante ikke når bilen kunne utleveres, delene som måtte skiftes er left hand sun visor og FL quarter glass seal. 20 så sto det utlevering 22-29 hørte aldri noe. Bilen står bak service sentert i drammen var innom på onsdag og spurte om å få se på den har jo stort sett betalt final invioicen. Svaret fra Delivery var NEI, spurt om de kunne sette den inn i påsken da bilen FL quarter seal ikke er tett - ingen response. Ser den har stått uten siden
[attachment id=0 msg=670237]
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

MS.RUUD

Sitat fra: pers1 på fredag 30. mars 2018, klokken 19:55
Min skulle bli utlevert i slutten av februar fikk final invoice 15/2 med leverings estimate 7 mars, da jeg ringte endret det seg fra å være i belgia, drammen, gøteborg, belgia og på vei fra til disse stedene. GPS i bilen sa den sto i drammen 19 mars fikk jeg mail at de ventet på deler og ante ikke når bilen kunne utleveres, delene som måtte skiftes er left hand sun visor og FL quarter glass seal. 20 så sto det utlevering 22-29 hørte aldri noe. Bilen står bak service sentert i drammen var innom på onsdag og spurte om å få se på den har jo stort sett betalt final invioicen. Svaret fra Delivery var NEI, spurt om de kunne sette den inn i påsken da bilen FL quarter seal ikke er tett - ingen response. Ser den har stått uten siden
[attachment id=0 msg=670237]

Synes det er fryktelig mye feil og slurv på de nye bilene. Når det er ting som er synlig, så lurer jeg på hvor mye galt det egentlig er "inni".

pers1

Sitat fra: P85TMS på lørdag 31. mars 2018, klokken 17:01
Synd å lese om opplevelser som dette, pers1. Det er ikke slik det skal være å handle nybil i millionsjiktet. Men jeg ser du har noen poster her, og har sikkert lest endel, så jeg antar (håper) at behandlingen du får ikke kommer som noen overraskelse.

Min erfaring er at nivået varierer stort fra servicesenter til servicesenter, og gjerne fra person til person på ett og samme servicesenter. Noen skal bare heve lønn, mens andre faktisk er interesserte i å hjelpe. Vi har vår 2014 MS inne nå. Hadde time 22 mars, skulle få igjen bilen før påske. Fikk ikke bilen, ingen har ringt oss. Ingen tar telefonen. Kone/barn har avlyst påskeferien sin siden Teslas forsikring på loaner ikke dekker kona som sjåfør. Bilen vår står der jeg parkerte den enda.

De lukket ihverfal porten også på baksiden i påsken, men stått ute hele tiden tatt bilder hverdag, siden Drammen bare er en svipp tur fra Asker.
Men å behandle over 1 mill bil slik med fare for at vann renner inn osv er brutalt dårlig.
Jeg bruker bare Rud på service eller garanti arbeid der jeg har en kontakt som gir ett service nivå som jeg hører Elon snakker om, men drammen ligger jeg unna etter diverse meget dårlig opplevelser med biler levert ut !

Logistikk på delere der må det bli en bedring, kunne fått samme delene via ebay på 2 dager. Vurdere å få en kammerat til å plukke opp delene i USA å sende de til meg express. Kan vedde på at de delene hadde kommet først

Kjenner godt til tesla og utfordringene Tesla Norge opplever da dette evt blir min fjerde Tesla. Hadde de ikke vært for evt delen så hadde jeg tapet igjen vinduet for å sikre meg.
VW e-Golf ( 07.12.18 -)

pers1

:+1:Da skal jeg innom Sere9ty i morgen før utlevering står nå inne og varmer seg i Drammen
VW e-Golf ( 07.12.18 -)

pers1

Inne i morgen for andre gang for å se på X da den nå er tilbake fra Drammen Karroseri, men fremdeles er ikke alle dele kommet. Kontaktet Tesla via twitter med spørsmål om hvorfor deler tar over 2 mnd

PerS
VW e-Golf ( 07.12.18 -)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA