Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

jokke

Sitat fra: k1 på torsdag 16. november 2017, klokken 16:23
Kan det være at de som har veldig lang leveringstid er dem som skriver her inne, og dermed virker det som om det er dette som er "normalen"?

Får å legge litt på den andre siden av vektskålen, så bestilte jeg min X100d 2. okt, låst 9.okt. Har nå estimert levering 30.nov - 14.des, og fikk oppdatert på myTesla i dag om at "Your Tesla has arrived at the port in Europe. Your Tesla will soon be in transit to your delivery location."

Kan vel ikke bare være meg som opplever dette?
Har vel også inntrykk av at de fleste som opplever lang leveringstid er dem med x75?
Samme info i mytesla som deg, låst 26/9. X75D

Slettix

Sitat fra: jokke på torsdag 16. november 2017, klokken 17:30
Kan det være at de som har veldig lang leveringstid er dem som skriver her inne, og dermed virker det som om det er dette som er "normalen"?

Får å legge litt på den andre siden av vektskålen, så bestilte jeg min X100d 2. okt, låst 9.okt. Har nå estimert levering 30.nov - 14.des, og fikk oppdatert på myTesla i dag om at "Your Tesla has arrived at the port in Europe. Your Tesla will soon be in transit to your delivery location."

Har vel også inntrykk av at de fleste som opplever lang leveringstid er dem med x75?
Samme info i mytesla som deg, låst 26/9. X75D

Har bestilt X100D, bekreftet 1.8. Premium med FSD. Står i Zeebrugge ennå, og ifølge mytesla skal den være klar mellom14.11-28.11 som jeg ikke tror noe på lenger. Skulle egentlig kommet i oktober. Er nok ikke slik at 100D prioriteres noe særskilt her...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

mecanica vergara

Vi kan være en av de som ender opp med kort leveringstid på X75. Vi bekreftet 2 oktober. Den skal ankomme Drammen med båt søndag 3 desember. Da er det lagt opp til levering i MyTesla mellom 3 til 17 Desember.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

geear

Hører om både X100 og X75 i begge ender av leveringsskalaen, men mitt inntrykk er at det jevnt over er kortere leveringstid på Model S.

Aaalb

Sitat fra: razeac på torsdag 16. november 2017, klokken 15:55
Slik at alle har litt informasjon:

Jeg har bestilling 30 September, låst 7 Oktober. Har i dag fått VIN 77xxx og har fått beskjed fra selger og delivery at min skal under produksjon den 18 Desember. Det står fortsatt Februar/Mars levering.

Tror de prioriterer i USA nå slik at de får skattefradrag i år. Men det er ganske irriterende når alt dette her samler:

ble fortalt desember levering før låst bestilling.
ser på forumer at noen har bestilt dager etter meg og har fått tidligere leveringsdato enn meg
Delivery tok 1 måned for å svare eposten min
alt på Inventory er ikke verdt det nå
og folk som har fått Mx sin har fortsatt skremmende feiler ved levering.
om bilen kommer mars så blir det halvt år ventetid... HALVT ÅR

Jeg prøver så godt å glemme hele greien foreløpig. Men fortsatt leser mer her på forum særlig leveringstråden da man lærer mye der som kan være veldig nyttig når man får utlevert bilen sin. Tror mange kjører Mx sin nå som har ikke peiling om de har fått AFS eller ikke.

Som SideWinder sier, lurer jeg og veldig mye om hva som skal skje på fabrikken mellom sen november-tidlig desember.

Jeg kjøpte samtidig og har også fått VIN (i går) nå. TMS riktignok. Delivery sa for en uke siden: produksjon i feb (!) og levering feb/mars (sannsynligvis (!)) men skal prøve å ringe igjen i morgen, for vedkommende jeg pratet med var litt vag.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

mrdain

Sitat fra: Obba på torsdag 16. november 2017, klokken 15:07
Jeg bestilte 30.9 og har nå forventet levering i februar/mars. Tviler på at de fleste som bestilte bil 12.10 får den i år.
Resten av året produserer de nok for hjemmemarkedet.
Samme bestillingsdato, samme leveringstid. Oppgitt. Krysser dog fingrene for at det endrer seg til jan/feb, men forventer det ikke.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Rebekka Rygge

Ok, dette er urettferdig, jeg bekreftet 11.8, og har levering nå i desember.. Hva søren? Ble bilen min glemt bak i fabrikken, siden jeg har samme levering som de med bekreftelse 2 mnd etterpå???

T.K

Jøss, her går det unna. Bestilt 11 okt, bekreftet 18. okt, ferdig produsert 9 november og nå på båt på vei til Europa. Levering tidlig januar.

Luring

F**n, min var ferdig produsert 6 november og har fortsatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Håper det kun er ein feil og at den er på vei.

asKaasa

Sitat fra: T.K på fredag 17. november 2017, klokken 00:34
Jøss, her går det unna. Bestilt 11 okt, bekreftet 18. okt, ferdig produsert 9 november og nå på båt på vei til Europa. Levering tidlig januar.

WoW!
Bekreftet en dag etter oss, og allerede på vei.  :+1:

scopas

Sitat fra: asKaasa på fredag 17. november 2017, klokken 09:45
Sitat fra: T.K på fredag 17. november 2017, klokken 00:34

WoW!
Bekreftet en dag etter oss, og allerede på vei.  :+1:

Bekreftet 11/8 utlevering i ettermiddag :+1: :+1: :+1:
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

geear

Sitat fra: Rebekka Rygge på torsdag 16. november 2017, klokken 23:52
Ok, dette er urettferdig, jeg bekreftet 11.8, og har levering nå i desember.. Hva søren? Ble bilen min glemt bak i fabrikken, siden jeg har samme levering som de med bekreftelse 2 mnd etterpå???
9/8 her, og blir vel midten av desember før jeg har bil. Fortsatt mange fra august som ikke har fått bil dessverre. Jeg bomma med 1-2 dager på å komme med i produksjonsslotten i august, da hadde jeg antageligvis hatt bil i en måned allerede.

schcar

Sitat fra: Luring på fredag 17. november 2017, klokken 06:50
F**n, min var ferdig produsert 6 november og har fortsatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Håper det kun er ein feil og at den er på vei.
Min er tilsvarende, men fikk idag beskjed om at den forhåpentlig kommer på en båt som er i Norge 12/12 og da blir det bil i år. Skal få det bekreftet over helgen.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Doro

Har også en 100X ferdig produsert 6 nov. Statusen er fortsatt på vei til havn. Men delivery påstår fortsatt at jeg "garantert" får den før nyttår... vi får se :)

Luring

Sitat fra: schcar på fredag 17. november 2017, klokken 18:30
Sitat fra: Luring på fredag 17. november 2017, klokken 06:50
Min er tilsvarende, men fikk idag beskjed om at den forhåpentlig kommer på en båt som er i Norge 12/12 og da blir det bil i år. Skal få det bekreftet over helgen.

Eg kar kontakta kommunikasjonsmesterne 2 ganger pr epost denne veka, men eg har heller ikkje vunne i vikinglotto.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA