Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

razeac

3 dager låst bestilling før meg = 3 måned forskjell leveringstid

Rebekka Rygge

Det er jo kjemperart at noen får biler før andre. Blir dem ikke bare satt i produksjonskø og så sendt utt etter når de ble ferdige? Skjønner at de laster opp båter osv, men flere mnd forskjell på levering på minimal forskjell på bestilling er jo bare rart. De vil jo levere ut bilene så fort som mulig??

turfsurf

Det produseres mest mulig like biler i batcher vil jeg tro. Så f.eks kun seks seter, kun en farge osv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ChrML

Etter hva jeg har fått med meg har hvert land/område sin produksjonsslot. Norge med da ca 2.5 mnd intervaller. Treffer du ikke vinduet, må du vente på neste.

Innenfor slot så grupperes de på andre parametere som farge, batteri etc... Gir variasjoner på ca +-1.5 mnd på alle bestillinger.

Luring

Sitat fra: ankul på mandag 20. november 2017, klokken 21:41
Da er min status endret til "er på båt" eller lignende, men det beste er at leveringstid er endret fra desember, tidlig januar til sen november tidlig desember  ;D

Dette er en X75 med alt... Bestilling låst 4. okt.

Når var denne ferdig produsert? Min var bekreftet 4 oktober også, ferdig produsert 6 november og er fortsatt "i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA".

geear

Sitat fra: ChrML på tirsdag 21. november 2017, klokken 07:02
Etter hva jeg har fått med meg har hvert land/område sin produksjonsslot. Norge med da ca 2.5 mnd intervaller. Treffer du ikke vinduet, må du vente på neste.

Innenfor slot så grupperes de på andre parametere som farge, batteri etc... Gir variasjoner på ca +-1.5 mnd på alle bestillinger.
Mulig det er jeg som har satt ut ryktet, men det var iallfall det jeg ble fortalt av delivery for en stund siden, og hadde ikke hørt om det før. Antok også det gikk i farger og setekonfig, men fant ikke logikk i forhold til like min bil i tiden rett før meg. For min del som bekreftet 9. august, så bommet jeg visst nok med 1-2 dager på å få bli med i produksjonen som gikk i august, og endte da med 1,5 måned ekstra ventetid, i tillegg til at jeg endte opp med normaltransport via Baltimore i stedet for å få bli med på kvartalsrushet med direktebåter fra SF til Drammen. Det er akkurat det samme nå, de som kommer i kvartalsrushet fra sept/okt-best tar nesten min bil igjen fordi de har gått på direktebåter, mens min tar den vanlige melkeruta.

Domis

Da er min status endret til "er på båt" eller lignende, men det beste er at leveringstid er endret fra desember, tidlig januar til sen november tidlig desember  ;D

Dette er en X75 med alt... Bestilling låst 4. okt.

Samme her. Har ikke premium pakka

Totto71

Hei,

Min status ble endret i går:

"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner"

Usikker hvilken havn det er snakk om. Leveringsdato er satt mellom 8-22. desember og utleveringssted Kokstad-Hordaland.

Videopresentasjon er for Model-S. Vet noen om presentasjonen også finnes for Model-X og at dette er en glipp på min side?

Jeg har bestilt blå 75X inkl. premium og oppgradert autopilot.

sjokomelk

Sitat fra: Totto71 på tirsdag 21. november 2017, klokken 11:55
Min status ble endret i går:

"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner"

Usikker hvilken havn det er snakk om. Leveringsdato er satt mellom 8-22. desember og utleveringssted Kokstad-Hordaland.

Videopresentasjon er for Model-S. Vet noen om presentasjonen også finnes for Model-X og at dette er en glipp på min side?
Havnen det er snakk om er Zeebrugge i Belgia. Din bil blir sendt videre via Hirtshals og med Fjordline til Bergen.

Videoene på weben er bare Model S, men du har kanskje fått noen mailer med en video eller to for Model X? Det har jeg gjort.
Du finner flere av de Model X-spesifikke her: https://www.tesla.com/no_NO/support/model-x-walkthrough
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sidewinder

Bestilte 12.oktober... Ikke fått understellsnummer, men iflg delivery er est produksjon 29.januar om alt går som planlagt. Levering midten/slutten av mars... Tror jeg legger meg i dvale eller ber om å få bli lagt i koma til begynnelsen av mars.... Ventetiden er sååååå lang

Larsebass

Husk å folde hendene før du legger deg i koma, da KrF trenger all den drahjelp de kan få nå. ;-)
Tesla X75D.

Tkvam

Tesla er veldig spekulative og stryker glatt på service og ærlighet. I beste fall har de bare glemt å lære opp sine ansatte. Uansett, jeg bestilte tidlig 11/10. Estimert levering var da desember/januar.

Dagen etter lå forslaget om vektavgift på bordet. Tesla ble veldig ivrige på å fortelle meg og alle andre som bestilte i forkant at de omorganiserte produksjonen og gjorde ALT i sin makt for å få biler bestilt før 12/10 til Norge før nyttår. Mange valgte nok å ikke avbestille bilen på bakgrunn av det.

Tesla Delivery bekreftet samme opplysninger via Mail, at jeg var heldig og at levering før jul var sannsynlig. Tidlig november visste de plutselig ingenting, men før jul var fortsatt det de jobbet for. For en uke siden ble jeg derimot forespeilet levering i februar/mars men (UTROLIG NOK) de jobbet fortsatt for å få det til før jul. Produksjon var berammet til 22/1 og på spørsmål om Delivery ikke syntes det faktum at de jobbet for å levere en bil før nyttår som ikke skal produseres før januar måtte høres veldig rart ut for en kunde?!....så joda, vedkommende erkjente det:)

Ringte i går for 3. og siste gang siden bestilling og de kunne nå garantere at bilen ikke kommer før sent februar/tidlig mars. Ferdig produsert estimert til 15/1. Det svaret er greit nok, selv om ventetiden er fryktelig lang! Hvorfor i huleste kan ikke Tesla bare være åpen om produksjonslinjene sine? Man bestiller jo i en viss kø og det burde være lett å estimere ganske tett på en dato for produksjon og antatt levering.  Hvordan kan de estimere levering i desember januar allerede på bestillingssiden for så å øke dette til mars senere?

Jeg gleder meg til bilen men kjøpsopplevelsen minner om et billigsalg uten varer på lager, som snart kommer - kanskje....

Takk for tålmodigheten. Godt å få det ut

CaZpaH

Det er lett å si at man bestiller til en viss kø, men det er ikke slik det fungerer i praksis med en produksjonslinje som Tesla har. Det er flere faktorer enn bestillingstidspunktet som spiller inn. Andre faktorer kan være:

1. Hvor skal bilene?
Dette styrer nok aller mest hva som blir laget når. Tesla produserer nok biler ut fra hvor de skal. Altså. Flere biler som skal samme vei slik at de kan fylle båter enn å sende en og en.

2. Hva slags specs?
Dette styrer nok mindre, men vil tro tilgang på deler, fargevalg og andre valg kan påvirke dette.

Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

morpheus

Har noen fått tracket bilen på UECC ? Får det ikke til. Jeg har forventet levering 30 nov - 14 des i Drammen.
TMX75D Nov 2017- in waiting
Fremtiden er elektrisk !
Nåtiden er Dieseltastic !

geear

De har stengt for tracking av Teslaer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA