Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

MXAnders17

Da tror jeg nok din bil er på parsifal eller Tijuca som begge kommer til zee 20. Og 21.
Grand Sapphire kommer i dag. Bilene herfra blir helt sikkert lastet ombord enten lørdagsbåten eller neste torsdag til Drammen. Begge disse er fremme lenge før 3. desember :-)

Må ikke tro på det du hører fra selger/ds... de vet ikke noe mer enn hva vi kan synse oss frem til. Spesielt hvis ikke bilen er i zeebrugge enda.
Det er ihvertfall veldig rart hvis noen DS'r har mer info enn andre.
Den infoen jeg får fra de er at bilen ikke kan spores pga GPS skrus av under transport.
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

mecanica vergara

Mulig at GPS skrus av. Men bilene scannes når de lastes av og på båt og tog. Alle biler er merket med en strekkode. Jeg har ikke tilgang til hva som blir scannet. Tror du Tesla DS har dette?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Luring

Er det godt eller dårlig tegn at eg ikkje får opp info om bilen på Teslasidene? :-\
Bilen bør være på ein eller anna båt ein plass trur eg...
Sist status eg har sett for nokre dager sidan var den i transitt til havnen, produsert ferdig rundt 6 november.

Doro

Kommer heller ikke inn på info-siden om nye bilen min i dag.
Går bare tilbake til forsiden på "Tesla-kontoen" ... hmmm

T.K

Sitat fra: Luring på onsdag 15. november 2017, klokken 08:39
Er det godt eller dårlig tegn at eg ikkje får opp info om bilen på Teslasidene? :-\
Bilen bør være på ein eller anna båt ein plass trur eg...
Sist status eg har sett for nokre dager sidan var den i transitt til havnen, produsert ferdig rundt 6 november.

Min ble også ferdig 6. november. Blir ikke overrasket om det tar en måneds tid før den er på båt, om man ser på historikken til andre.

Tkvam

Er det noen som har erfaring med årsak til at man over natt ikke «kommer inn på bilen»? Er som å vente på julaften hver eneste dag dette.....og at den blir utsatt

Luring

<ironi>Det er Tesla som holder på å oppdatere statusen på bilen din til "Klar for utlevering" </ironi>

asKaasa

Sitat fra: asKaasa på torsdag 09. november 2017, klokken 15:20
Er vel bare å innse at vi ikke får bil før i 2018.  :'(
Ikke skjedd noe på MyTesla siden bestillingen ble låst 17.10.:
"Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår."

Var i kontakt med selger på Skøyen i for noen dager siden, og han skulle sjekke opp saken med delivery. Om ikke det er slik at det plutselig skjer store fremskritt uten at de oppdaterer MyTesla da...

Vanskelig denne ventetida altså! (Og jeg har jo bare ventet i en liten måned)

Jaaaaa...
Etter utallige e-poster til delivery uten svar, tok jeg i dag opp telefonen.
Bilen ser ut til å muligens, kanskje, om alt klaffer, forhåpentligvis å få produksjonsdato 22.01.2018. Det vil vel fort vekk si levering i mars.
Der røyk planen vår om smidig overgang mellom biler (bilsalg som allerede er gjort unna da vi får låne bil i overgangsperiode), og vi står uten hovedbil i ca. 3 mnd. om dette slår til.

God jul!

Redigering: Lagt inn spesifikasjon av bestillingen.

Model X 75D Firehjulsdrift
EKSTERIØR
Midnight Silver Metallic Lakk 20" sølv Slipstream-hjul
INTERIØR
Kremfarget
Innredning i mønstret aske-tre Lyst innertak
Interiør med fem seter
LADING
Gratis superlading Høy strømstyrke-lader
ALTERNATIVER
Oppgradert Autopilot
Premium oppgraderingespakke Smart luftfjæring
TILBEHØR
20" Nokian vinterhjul (piggfri)
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter Henvisning
Vrakpant

Sidewinder

Bestilte samtidig som deg og fikk samme beskjed. Flesteparten av alle som bestilte innen 12.10 får levert i år... Det var vist bare et fåtall av de som bestilte 12.10 som ikke får... Det jeg ikke skjønner er hva som skal skje med de som bestilte fra den 12.10 og utover... Da de som bestilte før sansynligvis får levert i år. Hva skjer på fabrikken i november og desember siden vi får produsert i slutten av januar?

Obba

Jeg bestilte 30.9 og har nå forventet levering i februar/mars. Tviler på at de fleste som bestilte bil 12.10 får den i år.
Resten av året produserer de nok for hjemmemarkedet.

Quiste1

Virker som dette kun har med penger å gjøre. Jeg bestilte 7. Okt, men begynner å se ut som det blir nærmere mars på meg og. Utrolig irriterende ettersom jeg bestilte og betalte forskudd med tanke på desember levering.

Etter at tesla ser at de ikke kan levere bil til kunde innen kvartalsslutt, prioriterer de dem som man klarer å levere til. Produksjonen i desember er sannsynligvis kun til USA og rett før nyttår kun til dem i nærheten av Freemont.

Liker det ikke...
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

geear

Forklaringen jeg fikk sist var at de har produksjonsslotter på fabrikken tildelt land (og der inni kan det sikkert også være variert etter farge/utstyr og lignende), og min var et par dager for sen til å rekke slotten som gikk i august, så jeg kom først med i slutten av oktober.

Det er ellers helt normalt med to måneder fra bekreftelse til produksjon, og så to måneder fra produsert til levert. Tipper de aller fleste ligger på ca. fire måneder. Ser jo nå ut som mange vil få fem måneders leveringstid. Tesla burde umiddelbart slutte å selge løgner om 2-3 måneders levering på biler som ikke er produsert. Kanskje noen opplever det med veldig god timing rett før kvartalsslutt, direktebåt etc., men det virker å være unntakene, og unntakene kan de ikke drive å selge. De kan informere om at det KAN gå raskere, men at man må belage seg på iallfall fire måneder.

razeac

Slik at alle har litt informasjon:

Jeg har bestilling 30 September, låst 7 Oktober. Har i dag fått VIN 77xxx og har fått beskjed fra selger og delivery at min skal under produksjon den 18 Desember. Det står fortsatt Februar/Mars levering.

Tror de prioriterer i USA nå slik at de får skattefradrag i år. Men det er ganske irriterende når alt dette her samler:

ble fortalt desember levering før låst bestilling.
ser på forumer at noen har bestilt dager etter meg og har fått tidligere leveringsdato enn meg
Delivery tok 1 måned for å svare eposten min
alt på Inventory er ikke verdt det nå
og folk som har fått Mx sin har fortsatt skremmende feiler ved levering.
om bilen kommer mars så blir det halvt år ventetid... HALVT ÅR

Jeg prøver så godt å glemme hele greien foreløpig. Men fortsatt leser mer her på forum særlig leveringstråden da man lærer mye der som kan være veldig nyttig når man får utlevert bilen sin. Tror mange kjører Mx sin nå som har ikke peiling om de har fått AFS eller ikke.

Som SideWinder sier, lurer jeg og veldig mye om hva som skal skje på fabrikken mellom sen november-tidlig desember.

k1

Kan det være at de som har veldig lang leveringstid er dem som skriver her inne, og dermed virker det som om det er dette som er "normalen"?

Får å legge litt på den andre siden av vektskålen, så bestilte jeg min X100d 2. okt, låst 9.okt. Har nå estimert levering 30.nov - 14.des, og fikk oppdatert på myTesla i dag om at "Your Tesla has arrived at the port in Europe. Your Tesla will soon be in transit to your delivery location."

Kan vel ikke bare være meg som opplever dette?
Har vel også inntrykk av at de fleste som opplever lang leveringstid er dem med x75?

Quiste1

Betyr vel at Tesla tjener mer på 100D enn 75D....

Money talks...
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA