Hovedmeny

Dynamiske baklys e-Golf

Startet av petterlien, onsdag 20. september 2017, klokken 12:52

« forrige - neste »

Pippus

Sitat fra: petterlien på onsdag 20. september 2017, klokken 12:52
Hei,

Jeg fikk min e-Golf i april og den var opprinnelig bestilt med de dynamiske baklyktene (kjøpte en bil som forhandler hadde utstyrt og som var i produksjon). Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at det var for lang leveringstid på de dynamiske baklyktene, så jeg skulle få tilbakebetalt 3200kr. Senere fikk jeg valg om å vente til de nye var klare og få ettermontert dette. Noen som har fått dette montert?
Nå har jeg fått bekreftet ettermontering av dynamiske baklykter i starten av April. Møller bil Asker og Bærum. Bestilte i Mars 2017 og fikk bil levert sept.

petterlien

Sitat fra: Pippus på tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:10
Sitat fra: petterlien på onsdag 20. september 2017, klokken 12:52
Hei,

Jeg fikk min e-Golf i april og den var opprinnelig bestilt med de dynamiske baklyktene (kjøpte en bil som forhandler hadde utstyrt og som var i produksjon). Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at det var for lang leveringstid på de dynamiske baklyktene, så jeg skulle få tilbakebetalt 3200kr. Senere fikk jeg valg om å vente til de nye var klare og få ettermontert dette. Noen som har fått dette montert?
Nå har jeg fått bekreftet ettermontering av dynamiske baklykter i starten av April. Møller bil Asker og Bærum. Bestilte i Mars 2017 og fikk bil levert sept.

Ble du oppringt eller tok du kontakt? Ringte i uke 9 og fikk beskjed om at levering av lykter ble utsatt til uke 11 og at de skulle ta kl takt med meg. Ikke hørt noe enda.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pippus

Ble oppringt. Du har de nok snart på tråden selv.... :)

Kav2

24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Roy e-Nordmann

Jeg fikk min FL utlevert i slutten av April 2017, nesten 11mnd. siden. Har fortsatt ikke hørt noe om bytting av lykter, og de på kundemottaket vet ingenting om når det kan bli heller... Er dårlig når flere av dere som fikk ut bil opptil et halvt år etter begynner å få ettermontert.
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

petterlien

Sitat fra: Roy e-Nordmann på fredag 16. mars 2018, klokken 15:37
Jeg fikk min FL utlevert i slutten av April 2017, nesten 11mnd. siden. Har fortsatt ikke hørt noe om bytting av lykter, og de på kundemottaket vet ingenting om når det kan bli heller... Er dårlig når flere av dere som fikk ut bil opptil et halvt år etter begynner å få ettermontert.
Helt enig! Vi som fikk bilene først, burde fått byttet først også. Jeg ringte og fikk time 11.april. Bilen fikk jeg 25.april i fjor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

sybo

Jeg leverte inn min bil for å få byttet lyktene på mandag. Har enda ikke fått den tilbake ;)
Det er noe med programmeringen de ikke får til, så blinklyset på bakluka, det lyser konstant.
Det har de altså ikke klart å løse fra mandag da de startet på bilen 0930. Fått leiebil jeg så det er jo greit.
Men kjedelig alikavel da

J@x

Jeg sitter nå på verkstedet og venter på å få de byttet...  jeg trodde dette skulle ta en halv, eller maks en time, men neida. Etter 1t 40 min spurte jeg kundebehandler hvor lenge det var satt opp: 3 timer. De må visst trekke nye kabler også...

Men det var jo på tide å få de bytta, nesten 11 mnd etter bilen ble levert..  :police:
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Trond.m

@J@x, godt det ordnet seg til slutt. Utrolig at det skulle ta så lang tid  :+1:

J@x

Sitat fra: TM på onsdag 21. mars 2018, klokken 10:07
@J@x, godt det ordnet seg til slutt. Utrolig at det skulle ta så lang tid  :+1:

Det ordnet seg dessverre ikke, de hadde bilen i 5 timer, men fikk det ikke til. Så jeg endte opp med gamlelyktene igjen..  >:( De skulle be fabrikken om hjelp.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Pippus

Jaja...da ble jeg oppringt fra Møller Bil.  J@x sitt problem er ikke enestående. De informerer nå om at "Ettermontering av dynamiske baklys ikke er mulig" (ikke på min bil i alle fall)
Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte, men må vel egentlig mest bare le. Verkstedet sitter med tusenvis av lykter som ikke kan benyttes og vi som kunder har kjøpt et produkt som ikke kan leveres :-[. Da er det bare å vente på refusjon for oss som har forhåndsbetalt og huske dette til neste gang noe skal "etterleveres". Men var det ikke noen som faktisk hadde fått ettermontert da...?

Chivas

Er i samme situasjon selv, og fikk denne beskjeden i dag.

For meg høres det helt utrolig ut at de ikke klarer å ettermontere når Grøftekanten Auto legger ut DIY på Youtube hvordan dette gjøres :-/

Tenkte at de prøver seg på en spansk en, men ser jo av svarene her at de faktisk sliter.

Lassiiboiii

Link?

Vi har gått og ventet på disse lyktene i 11mnd... og ender opp med samme kompensasjon som om vi hadde tatt kompensasjonen i fjor.. kjenner at dette kommer til å irritere meg lenge

Sitat fra: Chivas på torsdag 22. mars 2018, klokken 13:19
Er i samme situasjon selv, og fikk denne beskjeden i dag.

For meg høres det helt utrolig ut at de ikke klarer å ettermontere når Grøftekanten Auto legger ut DIY på Youtube hvordan dette gjøres :-/

Tenkte at de prøver seg på en spansk en, men ser jo av svarene her at de faktisk sliter.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Erlingni

Amatøren

Ser at det ikke er helt rett frem.

Ekstra ledninger og modifisere kontakt....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA