Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

Sjaugen

Ved fremre høyre hjulbue ved levering.
De som har hatt btx8 i specc har fått 85kwh.
Fremdeles usikkert på om de med btx5 i speccen, som har bestilt senere/ ikke fått utlevert, får
2017 S 75D

Orake1et

Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 25. juli 2017, klokken 11:22
Ved fremre høyre hjulbue ved levering.
De som har hatt btx8 i specc har fått 85kwh.
Fremdeles usikkert på om de med btx5 i speccen, som har bestilt senere/ ikke fått utlevert, får

Ved levering, men også etter levering?

Min bil ble bestilt og produsert i mai. Har lyst til å få avklart hva jeg har fått, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Bilen ble levert i juni så jeg har ikke noen koder på myTesla, slik det er mye snakk om.

joda

Sitat

Ved levering, men også etter levering?

Ja, du kan se det der etter levering også.  ;) (merkelappen er der permanent og ikke midlertidig)

Ta bilde av merkelapp på batteriet ved fremre høyre hjulbue, så ser du på bilde hvilen batteristørrelse du har fått.
TMS 85D

lunitiks

BTX5 er uten tvil 75 kWh. Alle jeg har lest om på TMC har bekreftet "75 kWh" på merkelappen, og alle har samme delnr. som jeg har sjekket mot delekatalogen - og ifølge den er dette et 75 kWh-batteri.

(I motsetning til de med BTX8, der delnr. kommer frem som et L-kapabelt 85-batteri, sortert under "Legacy" altså non-facelift.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cra

Sitat fra: vegar_m på fredag 21. juli 2017, klokken 10:14
Kan ikke være slik at noen få midt inne i en begrenset periode får det (uten at dette er opplyst på noen måte ved bestilling).

Sier hvem? En som tilfeldigvis faller utenfor den "heldige gruppen"? Det er jo akkurat slik tanktgang som ligger bak at fossilhuene er så glade i å betal bompenger at vi som kjører elbil også må få lov. ::)

Selvfølgelig kan tilfeldighetene slå til slik at noen få heldige får en mulighet til å gjøre en god deal. HAr selv handlet hvitevarer til kjøkken, og opplevd at når jeg skal hente så er det tilfeldigvis tomt for den modellen jeg hadde bestilt, og så får jeg en bedre (og mye dyrere) modell i stedet. Har skjedd mer en en gang. Regner med det har skjedd med andre også, men de fleste får "bare" akkurat det de har bestilt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Christiansen

Kanskje jeg burde visst dette, men hvor ser jeg hvilket batteri jeg har? Har bestilt 75D i juli.
Bestilt Model S 75D, levering August-September

Somni

Sitat fra: Christiansen på tirsdag 25. juli 2017, klokken 20:30
Kanskje jeg burde visst dette, men hvor ser jeg hvilket batteri jeg har? Har bestilt 75D i juli.
Da har du BTX5
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Christiansen

Takk for svar, men gjelder det også om det var en lagerbil? Selger fant en lagerbil til meg som ble 50000 billigere. Ble lovet oppgradert hastighet, men får ikke med oppgradert lader.

Somni

Sitat fra: Christiansen på tirsdag 25. juli 2017, klokken 21:49
Takk for svar, men gjelder det også om det var en lagerbil? Selger fant en lagerbil til meg som ble 50000 billigere. Ble lovet oppgradert hastighet, men får ikke med oppgradert lader.
Ja da er det jo håp :) Du kan finne option code på den også. Vet det står en hvit 75D reg. i Brummundal som har 85kW batteri. Den er på tur over dammen.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Christiansen

Somni

Sitat fra: Christiansen på tirsdag 25. juli 2017, klokken 21:57
Hva er det?, og hvordan finner jeg den?   :-[
Har du linken til View spec? Det skal stå i den.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Christiansen

Takk for svar. Limte inn linken i word og søkte etter BTX etter å ha lest litt oppover i tråden. Fikk da kun ett treff = BTX8. Er det klart hvilket batteri jeg har?

spirrevipp

Hvis du har BTX8 har du sannsynligvis 85-batteri.  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Tuten

Mest sannsynlig 85kWh batteri.
Finner du BR05 også?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA