Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: inventory 90D vs bestille 75D

Startet av krister461, tirsdag 29. august 2017, klokken 13:05

« forrige - neste »

mskogb

Jeg bekreftet min bestilling 4 juli og fikk bekreftet nå av Tesla at jeg fikk oppgradert performance på min bil som er på vei (kommet til Europa nå). Så da velger jeg å ikke avbestille.

Fra Tesla:

Bilen din kommer også med økt performance (akselerasjon)  :) Økt akselerasjon er et resultat av både software og hardware forbedringer. Bilen din kommer ikke med oppgradert lader eller annet som ikke er bestilt.
Du kan til enhver tid kansellere og legge inn bestilling på nytt, men det er verdt å huske på at vi forsøker kontinuerlig å forbedre modellene våre. Det vil derfor være stor sannsynlighet for at det også kommer noe nytt under neste bestillingen din J


Bushy

Det var da helt utrolig at du ikke får med lader... alle etter 1 juli skal vel dette følge med?

Etter å hatt en søvnløs natt omtrent på hvor mye jeg ville ha luft. Er jeg nå litt i grublefasen... 45k for luft og HEPA filter er mye penger ass
S75D sept. 17

Somni

Velger å beholde bilen jeg også. Kommer bare noe nytt hele tiden. Fornøyd med oppsettet, så slipper jeg å bekymre meg over høye rep. kostnader på luft også  ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

krister461

Jeg testet i dag 0-100 med min 75D med 85 kWh-batteri med 95% batteri og tørr asfalt. Jeg brukte Dashboard for Tesla til å måle og fikk 3,844s.

Usikker på om dette skylles feilmålinger fra appen, at jeg har større batteri eller om faktisk alle nye 75D-er kan oppnå dette. Håper noen med skikkelig måleutstyr kan teste de nye 75D (både med 75 og 85 kWh batteri). :)

MyMuffin

Sitat fra: krister461 på mandag 24. juli 2017, klokken 19:42
Jeg testet i dag 0-100 med min 75D med 85 kWh-batteri med 95% batteri og tørr asfalt. Jeg brukte Dashboard for Tesla til å måle og fikk 3,844s.

Usikker på om dette skylles feilmålinger fra appen, at jeg har større batteri eller om faktisk alle nye 75D-er kan oppnå dette. Håper noen med skikkelig måleutstyr kan teste de nye 75D (både med 75 og 85 kWh batteri). :)

Imponerende! og litt skremmende ;)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

SK

Har 75D med 85 kWh batteri og får 5.4 sek på 0-100. Levert ut en uke innen oppgradert  0-100 kom.

Sitat fra: krister461 på mandag 24. juli 2017, klokken 19:42
Jeg testet i dag 0-100 med min 75D med 85 kWh-batteri med 95% batteri og tørr asfalt. Jeg brukte Dashboard for Tesla til å måle og fikk 3,844s.

Usikker på om dette skylles feilmålinger fra appen, at jeg har større batteri eller om faktisk alle nye 75D-er kan oppnå dette. Håper noen med skikkelig måleutstyr kan teste de nye 75D (både med 75 og 85 kWh batteri). :)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Bushy på mandag 24. juli 2017, klokken 16:02
Etter å hatt en søvnløs natt omtrent på hvor mye jeg ville ha luft. Er jeg nå litt i grublefasen... 45k for luft og HEPA filter er mye penger ass
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Somni

Jeg skal kjøre min bil over 100.000 km, og vil slippe reparasjon på disse luftgreiene. Vet mange ikke har hatt problem, men jeg har også hørt om flere som har hatt det. Jeg er en magnet for slike problem, så jeg valgte å beholde min med stålfjærer  :D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Muffinman

Så langt har det vært ekstremt få feil på luftfjæringen, men vi vet ikke hvordan det blir etter at Continental ble byttet ut med Firestone. Spent på fortsettelsen, i mellomtiden velger jeg å ikke bekymre meg.

-Xee-

Har en S75D bestilling, bekreftet 29. mai, produsert 12. juni, utlevering tidlig august.

Ser at jeg har BTX8 og BR05 i spec-koden. Satser på et 85 kWh batteri, men ingenting er sikkert før man faktisk får bilen utlevert :)

Fint om folk kan oppdatere oss på spec-kodene etterhvert som biler blir utlevert.

dragmore

hvordan ser dere at bilen er "produsert" ? Hos meg står det fortsatt "forventes levert slutten av sept/okt" og det etter 3.7 da jeg bekreftet bestilling.

Solgt(Nissan Leaf 2012
Solgt(Tesla Model S 85D 2015)
Venter i spenning på : Tesla Model 3: Kansellert
Tesla Model S75D - (med FSD) ;)

eKramer

Sitat fra: krister461 på mandag 24. juli 2017, klokken 19:42
Jeg testet i dag 0-100 med min 75D med 85 kWh-batteri med 95% batteri og tørr asfalt. Jeg brukte Dashboard for Tesla til å måle og fikk 3,844s.

Usikker på om dette skylles feilmålinger fra appen, at jeg har større batteri eller om faktisk alle nye 75D-er kan oppnå dette. Håper noen med skikkelig måleutstyr kan teste de nye 75D (både med 75 og 85 kWh batteri). :)

Heftig! Sier litt om hvor heftig bil man får for pengene
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Hodetelefoner

P85D akselerasjon. Det har du neppe.  Film 0-100. Ta filmen inn i imovie eller lignende. Klipp og lin

krister461

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 25. juli 2017, klokken 07:45
P85D akselerasjon. Det har du neppe.  Film 0-100. Ta filmen inn i imovie eller lignende. Klipp og lin
Nei, det virker litt for godt til å være sant. Kan kanskje prøve å filme en dag, men først er det bilferie med hele familien...:)

alf00

Hvor finner dere koder for batteriet? Altså om det er 85kw og ikke 75? Er det først ved levering?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA