Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av krister461, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

lunitiks

Sitat fra: Kris1 på fredag 21. juli 2017, klokken 09:58
Sitat fra: lunitiks på fredag 21. juli 2017, klokken 09:53
Sitat fra: Kris1 på fredag 21. juli 2017, klokken 09:51Kjøpte inventory S75D i mai og fikk utlevert helt i slutten av juni. Denne har også BTX8 og BR05, og taggen på batteriet viser at det er et 85 kWh batteri. Ikke hastighetsoppgradering.
Samme delnummer som krister461?
Jepp, samt serienummer T17D0127306
... som viser at ditt ble remanufactured i april 2017, og var det 127.306'te eksemplaret av denne sorten
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Saberhagen

Min final invoice viser BTX8, men finner ikke noen BR-tag et eller annet sted.. Hva vil dette si?  :o

krister461

Sitat fra: Kris1 på fredag 21. juli 2017, klokken 09:51
Kjøpte inventory S75D i mai og fikk utlevert helt i slutten av juni. Denne har også BTX8 og BR05, og taggen på batteriet viser at det er et 85 kWh batteri. Ikke hastighetsoppgradering.
Har du målt 0-100? :)

Somni

Hvis dette er biler produsert med andre batteri i en begrenset periode av praktiske årsaker kan jeg ikke tenke meg at det vil bli mulig å oppgradere disse bilene. Kan det være mangel på 75 batteri, eller har Tesla funnet en måte å kvitte seg med gamle batteri?

Nå skjer det mye rart og spennede frem mot TM3 release :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

lunitiks

Det som er spesielt spennende er at Krister461 og Kris1 sine batterier ser ut til å være L-kapable.
(Mulig man trenger noen andre deler og litt SW-juksing, naturligvis. Kan alltids forskes mer på. Kakemonsteret har sikkert noen data på lur.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krokus

#155
Hvis det skulle være slik at noen få har mulighet til å oppgradere til 85 kWh, mens folk som har kjøpt senere IKKE har denne muligheten, så kan ikke det være akseptabelt. Det gir i så fall ingen mening for forbrukeren. Én ting er at jo senere man bestiller, jo mer sannsynlig er det at man får oppgraderinger, men å reversere dette er i så fall rart. Spesielt om det ikke står noe om dette ved bestilling i Design Studio.
Så jeg tror at enten vil alle få muligheten til å oppgradere til 85 kWh etter at 75 ble levert med dette, eller ingen. Kan ikke være slik at noen få midt inne i en begrenset periode får det (uten at dette er opplyst på noen måte ved bestilling).
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Somni

Haha  :laugh: Dette er jo litt som å kjøpe skrapelodd. Men alle får uansett det de har bestilt, så det er det samme for meg. Dette gjør jo det hele mye mer morsomt og spennende :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

krokus

Fikk dette som svar på mail fra Delivery nå med spørsmål om 85 kWh på 75-bestillinger:

Sitat:

"75-modellene våre leveres med 75kW batteri, ikke 85kW. Jeg er ikke kjent med det du henviser til, men det er i hvert fall ikke noe du trenger å bekymre deg om ift. din bestilling J



Det er derfor ikke mulig å oppgradere.



Håper dette var oppklarende."
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

zairup

Sjekket min og jeg har BR05 :)

Sent fra min MIX via Tapatalk


SabreMan

BR00 og BTX5. Bekreftet 20. juni.

Regner med at de hadde noen 85 kWh-batterier de ville kvitte seg med siden de har sluttet med denne batteristørrelsen.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

GOS

Sitat fra: sigurdi på fredag 21. juli 2017, klokken 07:29
De første 85 batteriene hadde  77kWh nye og 75-76kWh etter "inkjøring"
v2 fra sept 14 har rundt 79kWh som nytt.
Å software begrense dem til 75kWh er jo bare 5% ned.
Så anbefaler ikke å lade daglig til 100% på et slikt batteri.
Men man får fordelen med 96 moduler i serie og høyere spenning.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Dette stemmer ikke nødvendigvis. Mitt 85 batteri fra bil levert juni 2014 har nå etter gode 3 års "innkjøring" 78,1 kwh tilgjengelig + 4 kwh beskyttelse (Can bus avlesning). Jeg er sikkert langt fra den eneste. Tenker alle som har rundt 390 tkm ved 100% SOC har like godt batteri som jeg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

zairup

Sitat fra: zairup på fredag 21. juli 2017, klokken 10:37
Sjekket min og jeg har BR05 :)

Sent fra min MIX via Tapatalk
Og BTX8! Hva vil BTX8 si?

Sent fra min MIX via Tapatalk


Sjaugen

Sitat fra: zairup på fredag 21. juli 2017, klokken 10:44
Sitat fra: zairup på fredag 21. juli 2017, klokken 10:37
Sjekket min og jeg har BR05 :)

Sent fra min MIX via Tapatalk
Og BTX8! Hva vil BTX8 si?

Sent fra min MIX via Tapatalk

Dette er 85-pakken krister har
2017 S 75D

zairup



Sitat fra: Sjaugen på fredag 21. juli 2017, klokken 11:02
Sitat fra: zairup på fredag 21. juli 2017, klokken 10:44
Sitat fra: zairup på fredag 21. juli 2017, klokken 10:37
Sjekket min og jeg har BR05 :)

Sent fra min MIX via Tapatalk
Og BTX8! Hva vil BTX8 si?

Sent fra min MIX via Tapatalk

Dette er 85-pakken krister har

Var ikke det BR05? Eller betyr begge det samme?

Sent fra min MIX via Tapatalk


Ørjan Stv

Ser min s75d ferdig produsert 16/5 levert ut nå i juli også har 85 batteri pakke...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA