Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger alvorlig hjelp til felgvalg - Vossen USA tom for 21/22" VFS1 Graphite

Startet av Lokführer, mandag 07. august 2017, klokken 22:20

« forrige - neste »

ezzpen

Ble i dag oppringt av Delivery og avtalte utlevering av min S90D nå førstkommende lørdag hos Tesla Drammen.
Bilen ble bestilt/bekreftet 30. april, så kom på under 2mnd for min del også.
Positivt overrasket med andre ord  :)

Rolf Gjerdsjø

Er det noen som vet ca. hvor lang tid bil pleier å være "i produksjon"? Min ble bekreftet 13/6, gikk mer eller mindre umiddelbart i produksjon - men har nå samme status en uke senere. Har vel vært innom MyTesla 3-4 ganger daglig siden den ble bekreftet...  ;D
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

krister461

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:03
Er det noen som vet ca. hvor lang tid bil pleier å være "i produksjon"? Min ble bekreftet 13/6, gikk mer eller mindre umiddelbart i produksjon - men har nå samme status en uke senere. Har vel vært innom MyTesla 3-4 ganger daglig siden den ble bekreftet...  ;D
Min var i produksjon i tre uker. :)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: krister461 på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:04

Djises, dette blir noen lange dager skjønner jeg... Men "i produksjon" betyr da med andre ord når de bestiller deler til den fra underleverandører strengt tatt. Andre biler er jo stort sett ferdig bygget på et døgn.

GOS

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:07
Djises, dette blir noen lange dager skjønner jeg... Men "i produksjon" betyr da med andre ord når de bestiller deler til den fra underleverandører strengt tatt. Andre biler er jo stort sett ferdig bygget på et døgn.

Den blir ferdigbygget på ca ett døgn, men MyTesla er 'aldri' særlig godt oppdatert. Alle delene har de nok at på lager. Om 6-8 uke så er den på plass hjemme hos deg. Velkommen
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: GOS på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:50
Den blir ferdigbygget på ca ett døgn, men MyTesla er 'aldri' særlig godt oppdatert. Alle delene har de nok at på lager. Om 6-8 uke så er den på plass hjemme hos deg. Velkommen

Somni

Sitat fra: krister461 på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:04
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:03
Bekreftet min 8. Juni, og i følge tesla er min ferdig bygd på mandag. Gjengen på Teslabutikken har mer info en hva som står på MyTesla.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på torsdag 22. juni 2017, klokken 00:16
Bekreftet min 8. Juni, og i følge tesla er min ferdig bygd på mandag. Gjengen på Teslabutikken har mer info en hva som står på MyTesla.

Jepp, snakka med en fyr hos Tesla Drammen, og han sa at min er planlagt i produksjon på søndag - altså antakelig ferdig mandag. Noe sier meg at våre biler vil stå på samme båten over dammen også.

morpheos

Huhey! Bil bekreftet 19. juni (X90D) - nå i produksjon. Leveringstid beregnet til sent august - september.

Trikkern

Sitat fra: morpheos på fredag 23. juni 2017, klokken 20:59
Huhey! Bil bekreftet 19. juni (X90D) - nå i produksjon. Leveringstid beregnet til sent august - september.

Hmmm.., jeg bekreftet 9/6. Fortsatt ikke i produksjon og forventet levering september/tidlig oktober  :( x75D. Håper at det bare er MyTesla som ikke er riktig oppdatert  ::)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

morpheos

Jepp - mulig det, ser flere som skriver at det ikke alltid er match mellom MyTesla og virkeligheten. At den er i produksjon betyr nødvendigvis ikke så mye heller, flere som har opplevd at den står lenge i produksjon.

Rolf Gjerdsjø

MyTesla er ofte ikke oppdatert nei, men den lokale forhandleren kan fortelle deg hvilken dato den er planlagt å gå i produksjon. Da ser man fort om det er realistisk med forventet levering eller ikke.

Thg

Min har i følge Mytesla vært i produksjon i 3 uker nå. Bekreftet konfig 01.juni. 02.juni stod det at deler samles, og 03.juni var ny status at bilen var i produksjon. Status har ikke endret seg etter det.

Tipper de har prioritert amerikanske bestillinger nå i juni, slik at Tesla kan oppnå gode kvartalstall. De norske bilene de har solgt på rentekampanje blir vel kanskje sendt samlet på samme båt over fjorden.

Somni

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:24
Sitat fra: Somni på torsdag 22. juni 2017, klokken 00:16

Jepp, snakka med en fyr hos Tesla Drammen, og han sa at min er planlagt i produksjon på søndag - altså antakelig ferdig mandag. Noe sier meg at våre biler vil stå på samme båten over dammen også.

Du får opdatere når det skjer noe mer med din da. Skal hente min i Drammen jeg også.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på lørdag 24. juni 2017, klokken 21:14
Du får opdatere når det skjer noe mer med din da. Skal hente min i Drammen jeg også.

Will do, kommer vel til å sjekke MyTesla for ny status ca. 519 ganger på mandag...  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA