Bestilt og bekreftet, men nå tar det tid

Startet av Lokführer, torsdag 01. juni 2017, klokken 13:19

« forrige - neste »

jo58

Kan bekrefte at det går fort noen ganger. Min S P100 ble bekreftet 22 april,produksjon 26 april, 29 april så var den på vei til New York. Mest sansynelig utlevering før sankthans. DVS at den går fra Zeebrugge nå i dag. :)
S P100D juni 2017
P85  Solgt
Utlevert Mai. 2014

Jaro

Sitat fra: jo58 på lørdag 03. juni 2017, klokken 03:46
Kan bekrefte at det går fort noen ganger. Min S P100 ble bekreftet 22 april,produksjon 26 april, 29 april så var den på vei til New York. Mest sansynelig utlevering før sankthans. DVS at den går fra Zeebrugge nå i dag. :)
Knallkjekt om det stemmer!
Min TMX ankom Zeebrugge 6 april ifølge MyTesla og har vært på vei fra Zeebrugge til Drammen i lang tid.  Jo, nå vet jeg den er kommet til Drammen og Autolink henter den til Stavanger rett over helgen.  Har fått dato og klokkeslett for utlevering også.
Men samme greia opplevde jeg også da jeg handlet TMS.  Mye forskjellig og feil informasjon til de fleste av oss. Særlig mange skuffede kjøpere før sommerferiene de to siste årene som har klamret seg til håpet om en bilferie i ny Tesla.
Uansett så er det fantastisk om de nå har mer enn halvert ventetiden - om det stemmer.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Nasatech

Snakket med han som brukte min referral i januar. Han hadde ikke utsatt levering av sin bil. Bestilt i midten av januar og levering blir til uken.

Det er ikke langt fra 5 måneder. Bommer vel bare på et par dager. Det er da TMX90.

Espen Hugaas Andersen

Bestilte 15. april og har utlevering 9. juni. Det er under 2 mnd. X100D.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

afitch80

Sitat fra: Nasatech på lørdag 03. juni 2017, klokken 11:41
Snakket med han som brukte min referral i januar. Han hadde ikke utsatt levering av sin bil. Bestilt i midten av januar og levering blir til uken.

Det er ikke langt fra 5 måneder. Bommer vel bare på et par dager. Det er da TMX90.
Selv om leveringstiden var 5 måneder da han bestilte i januar, så betyr det ikke at det fortsatt er 5-6 måneder. Han som bestilte i januar, hvilken måned kunne han velge levering i?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Nasatech

Sitat fra: afitch80 på lørdag 03. juni 2017, klokken 13:09
Sitat fra: Nasatech på lørdag 03. juni 2017, klokken 11:41

Selv om leveringstiden var 5 måneder da han bestilte i januar, så betyr det ikke at det fortsatt er 5-6 måneder. Han som bestilte i januar, hvilken måned kunne han velge levering i?

De sa mulig mars, forhåpentligvis april og garantert mai. Ble juni [emoji23]

Da jeg bestilte lovet de juli og håpet på mai/juni. Ble august. Men det var mer enn et år venting så hadde ikke så mye å si.

afitch80

Sitat fra: Nasatech på lørdag 03. juni 2017, klokken 14:35
De sa mulig mars, forhåpentligvis april og garantert mai. Ble juni [emoji23]

Da jeg bestilte lovet de juli og håpet på mai/juni. Ble august. Men det var mer enn et år venting så hadde ikke så mye å si.
Høres ut som han har vært uheldig.
Min første Model S, bestilt slutten av april 14, hadde estimert sent Juli-August. Fikk den 11 august. Kunne fått den 09. aug men var bortreist.
Min andre S sa de slutten av desember, muligens begynnelsen av januar. Fikk den 29. des.
På X'en nå sa de at jeg akkurat mistet levering juni. Så da blir det sent juli-august.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

turfsurf

Sitat fra: Nasatech på torsdag 01. juni 2017, klokken 16:13
Ok. Det gjelder 4 stykk, men han fra 2. var den tidligste. Er også senere i januar. Ingen av de er levert. Men de to fra desember er levert. Har også 2 på neste referral program som er bestilt i slutten av januar. De er heller ikke levert. Men kan jo være det er flere som holder tilbake og/eller at det er noen modeller som har blitt prioritert.
Jepp, min ble bestilt 24/1, leveres om ca 14 dager. Har nok med batching å gjøre, og litt tilfeldigheter med transport. Var ferdigprodusert månedsskiftet mars/april. Vår gamle 85D ble produsert på akkurat samme tidspunkt i året, og ble levert 28/5.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

iCar

Sitat fra: Jaro på lørdag 03. juni 2017, klokken 01:03
Sitat fra: iCar på fredag 02. juni 2017, klokken 23:45
Som du sier det varierer.
Men for min del bekreftet jeg bilen 21.04
Bilen er i Europa nå og på båt imorgen til Norge.
Så estimert utlevert rundt midten av juni.
Legg på 1 uke til så vil jeg ha fått bilen ca 2mnd fra den
ble bekreftet av meg.

Til sammenligning tok det ca 6mnd når jeg bestilte min forrige
Model S i 2014.
Det er nesten umulig.  Det tar tre uker å frakte bilen over Atlanteren. Nesten en uke fra Belgia til Drammen. Minst to uker bruker de vanligvis på klargjøring før utlevering etter at bilene er ankommet Drammen.  Som regel står bilene flere uker i Belgia og på havn i USA for å vente på transport.  Og ikke minst så tar selve produksjonen også litt tid.  Månedene ruller kjapt da.... 
Jeg tror ikke jeg bommer veldig mye på disse estimatene.  Kjenner mange som enten nettopp har fått eller får sin nye Tesla om noen dager.  Felles for alle er at de har hatt 4-6 måneders leveringstid.
Om jeg er på bærtur med dette så er det derimot veldig bra for deg :-)

Det du sa var umulig er nok desverre en realitet.
Jeg bekreftet bilen 21.04.17
Har fått utleveringsdato 16.06.17

Dvs under 2mnd fra bekreftelse

Nasatech

Er nok veldig tilfeldig mtp bilmodell og batteri. Noen venter i måneder og noen får den relativt raskt.

Var med en kamerat for å kjøpe Model S 75 med den lave renten som er nå (0.25%) og han fikk beskjed om sent august og mest sannsynlig var det september.

Jaro

Sitat fra: iCar på tirsdag 06. juni 2017, klokken 17:40
Sitat fra: Jaro på lørdag 03. juni 2017, klokken 01:03
Sitat fra: iCar på fredag 02. juni 2017, klokken 23:45
Som du sier det varierer.
Men for min del bekreftet jeg bilen 21.04
Bilen er i Europa nå og på båt imorgen til Norge.
Så estimert utlevert rundt midten av juni.
Legg på 1 uke til så vil jeg ha fått bilen ca 2mnd fra den
ble bekreftet av meg.

Til sammenligning tok det ca 6mnd når jeg bestilte min forrige
Model S i 2014.
Det er nesten umulig.  Det tar tre uker å frakte bilen over Atlanteren. Nesten en uke fra Belgia til Drammen. Minst to uker bruker de vanligvis på klargjøring før utlevering etter at bilene er ankommet Drammen.  Som regel står bilene flere uker i Belgia og på havn i USA for å vente på transport.  Og ikke minst så tar selve produksjonen også litt tid.  Månedene ruller kjapt da.... 
Jeg tror ikke jeg bommer veldig mye på disse estimatene.  Kjenner mange som enten nettopp har fått eller får sin nye Tesla om noen dager.  Felles for alle er at de har hatt 4-6 måneders leveringstid.
Om jeg er på bærtur med dette så er det derimot veldig bra for deg :-)

Det du sa var umulig er nok desverre en realitet.
Jeg bekreftet bilen 21.04.17
Har fått utleveringsdato 16.06.17

Dvs under 2mnd fra bekreftelse
Nesten umulig var det vel jeg skrev...  Men så bra at det går an! 
Hører at de som bestilte rett etter dere har fått september, så Tesla har nok gjort alt de kan for å skipe flest mulig biler over Atlanteren før dette kvartalet går ut.  Samme som de har gjort ved slutten av alle kvartaler.
Jeg bestilte 10 januar og får min til fredag.  Lucky us!
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Nasatech

Lykke til med ny bil [emoji323][emoji322] Spennende [emoji106]

morpheos

Er på det på MyTesla dere ser status? Jeg bekreftet bilen i går (etter å ha gått runde på runde på hjemmebane for å få gjennom bestilling) - både MyTesla og selger antydet slutten av august/midten av september, men har allerede begynt med F5.. (X90D)

oroeltoro

Apropos tid fra bestilling til levering. Min X 100D (ikke inventory) ble bekreftet 23/4 og levert 8/6-17. Dvs kun 46 dager. Noen raskere?
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

daktari

Ser vi nå at Tesla har ferdigproduserte biler i mange konfigurasjoner slik at ventetiden for noen heldige egentlig kun er transporttiden? Dere kan jo sammenligne VIN kanskje?
Eller overkapasitet på produksjon?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA