Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger alvorlig hjelp til felgvalg - Vossen USA tom for 21/22" VFS1 Graphite

Startet av Lokführer, mandag 07. august 2017, klokken 22:20

« forrige - neste »

morpheos

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 25. juni 2017, klokken 00:18
Sitat fra: Somni på lørdag 24. juni 2017, klokken 21:14
Du får opdatere når det skjer noe mer med din da. Skal hente min i Drammen jeg også.

Will do, kommer vel til å sjekke MyTesla for ny status ca. 519 ganger på mandag...  ;D

Er det noe tidsmessig å spare på å hente bilen selv i Drammen? Mtp. leveringstid mener jeg?

Nasatech

Sitat fra: morpheos på søndag 25. juni 2017, klokken 08:50
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på søndag 25. juni 2017, klokken 00:18
Sitat fra: Somni på lørdag 24. juni 2017, klokken 21:14
Du får opdatere når det skjer noe mer med din da. Skal hente min i Drammen jeg også.

Will do, kommer vel til å sjekke MyTesla for ny status ca. 519 ganger på mandag...  ;D

Er det noe tidsmessig å spare på å hente bilen selv i Drammen? Mtp. leveringstid mener jeg?

Snakket med en på Facebook som hadde gjort dette. Han sparte 2 uker. Men kommer mye an på transport tror jeg.

krister461

Har fått vite at jeg sparer en uke vs Bergen. Dog er det stress å reise til Drammen i tilfelle kluss med utlevering.

morpheos

Ja, hvis det er noe så er det greit at bilen ikke er så langt hjemmefra. Hm. Får høre litt med Tesla :/

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: morpheos på søndag 25. juni 2017, klokken 08:50

I og med at jeg bor i Drammen, så var mitt valg ganske opplagt.  ;D
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

morpheos

Hehe, ser den. Bor i Bergen men er rimelig keen på bil

Teslus

Min S 75D gikk fra sent august-september og i produksjon, til å ha ankommet havnen i Europa med forventet levering i sent juli-august! :D Bekreftet bestillingen 31 mai.

Krysser fingrene for at dette er rett og at jeg snart har ny bil!

Hvor lenge pleier bilen å være i havnen i Europa før den blir sent til Norge?

krister461

Jeg vil tippe bilen din er ferdig produsert, men ikke ankommet europa enda. Dvs. det vil fort ta en uke eller to før den kommer så langt.

Deretter kan du tracke bilen nordover til Drammen ved å taste in VIN her:
http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Man kan også sjekke når det går båter fra Zeebrugge til Drammen her:
https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/

Jeg håper min går på båt 29.6...

Teslus

Teslus

Sitat fra: SebastianSandtorv på søndag 25. juni 2017, klokken 15:35
Min S 75D gikk fra sent august-september og i produksjon, til å ha ankommet havnen i Europa med forventet levering i sent juli-august! :D Bekreftet bestillingen 31 mai.

Der kom det dårlig nyheter fra Tesla: "Beklageligvis er dette en bug, det er nok fremdeles august som er gjeldende estimat for din bil. Den ble ferdigprodusert torsdag til orientering." Så Juli kan vi i hvert fall ta bort og håpe på at den kommer i august.  :)

afitch80

Sitat fra: SebastianSandtorv på tirsdag 27. juni 2017, klokken 09:20
Sitat fra: SebastianSandtorv på søndag 25. juni 2017, klokken 15:35

Der kom det dårlig nyheter fra Tesla: "Beklageligvis er dette en bug, det er nok fremdeles august som er gjeldende estimat for din bil. Den ble ferdigprodusert torsdag til orientering." Så Juli kan vi i hvert fall ta bort og håpe på at den kommer i august.  :)

Den bug'en har Tesla tydeligvis hatt siden i hvert fall 2014. Estimert levering som hopper frem og tilbake. Fikk samme svar fra Tesla da estimatet på min første Model S plutselig hoppet frem. På X'en jeg har i bestilling nå hoppet estimatet fra sent juli-august til sent juni-juli, og nå er det juli-tidlig august. I følge DS har bilen stått i USA og ventet på båt i to uker nå.  :o Så får den vel ikke før sent august eller noe.  :P
Før amerikansk, nå tysk.

Teslus

Sitat fra: morpheos på tirsdag 27. juni 2017, klokken 12:04
Spør dere på SC eller til DeliveryNO@tesla.com?

Jeg sendte mail til DeliveryNO@tesla.com, de kan også nås på telefon men der er det tidvis umulig å komme gjennom.

Nasatech

Ser ut som de har mye å gjøre for tiden.  664 Tesla så langt denne måneden. Ganske greit det [emoji106]

morpheos

Kjapp på svar de på delivery-teamet. Fikk svar at bilen forventes ferdigprodusert ila. uken, og at han tippet levering tidlig september. I så fall er det bekreftet bestilling 19.6 og leveranse tidlig september. Så 70-80 dager mellom i så fall; ikke så ille det mtp. ferie etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA