Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 75D: Hvor mange har avbestilt for å få luft?

Startet av Somni, mandag 31. juli 2017, klokken 18:59

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Har fulgt med denne tråden med stor interesse, uten å ytre meg allverden. Men resultatet er at jeg har røket på en Model S jeg også, etter en times prøvetur i går... ;D Har også fulgt med i utstyrstråden, og valgte i min visdom å følge nesten alle rådene, så utstyrslista ble noe kostbar.  8)

- 75D i Deep Blue (selv om treåringen insisterte på sort), 19" felg, std interiør.
- Premium oppgraderingspakke
- Ultra HiFi
- Oppgradert Autopilot
- Vinterpakke
- Soltak

I likhet med Somni kjøpte vi også bil til oss, og ikke alle andre. Men så var det jo så mye gøyale ting å legge til da... :P
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Somni

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 01. juni 2017, klokken 23:51
Har fulgt med denne tråden med stor interesse, uten å ytre meg allverden. Men resultatet er at jeg har røket på en Model S jeg også, etter en times prøvetur i går... ;D Har også fulgt med i utstyrstråden, og valgte i min visdom å følge nesten alle rådene, så utstyrslista ble noe kostbar.  8)

- 75D i Deep Blue (selv om treåringen insisterte på sort), 19" felg, std interiør.
- Premium oppgraderingspakke
- Ultra HiFi
- Oppgradert Autopilot
- Vinterpakke
- Soltak

I likhet med Somni kjøpte vi også bil til oss, og ikke alle andre. Men så var det jo så mye gøyale ting å legge til da... :P

Gratulerer  :)
Tror jeg har lyst til å endre til blå selv.
Hva fikk deg til å velge premium interiør? Det er den eneste pakken jeg føler jeg ikke får noe ut av.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på fredag 02. juni 2017, klokken 01:31
Gratulerer  :)
Tror jeg har lyst til å endre til blå selv.
Hva fikk deg til å velge premium interiør? Det er den eneste pakken jeg føler jeg ikke får noe ut av.

Dette var den jeg var mest usikker på, og denne trakk jeg faktisk veldig lenge på om jeg skulle ta med. Men de dynamiske hovedlysene sammen med bio defense-greiene gjorde at jeg krysset av under tvil.

Vi kjører nemlig endel på veldig mørke og glatte veier i vinterhalvåret (svigerfar og kona bosatte seg i Charlottenberg, vi bor i Drammen), og da er alt ekstra jeg kan ha av lys av interesse. Alt det andre innvendig ser jeg på som mest fjas, men det følger nå med.

Men ikke få meg til å ombestemme meg nå da!  :laugh:

Vidar1979

Gratulerer. Håper du blir like fornøyd som det jeg satser på å bli.

Skal du fortsatt stå i kø for 3'ern?

Selv har jeg kansellert 3 og skal kansellere I-Pace

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Vidar1979 på fredag 02. juni 2017, klokken 09:04

Takk krysser fingrene for det!  :)

Jeg beholder min reservasjon inntil videre, fordi jeg har en Ford Mondeo som firmabil som skal tilbake tidlig i mars 2019. Denne skal erstattes, og da antakelig av en privatbil og billønn+km. I og med at jeg bestilte en S nå, så har vi en bil som takler fullt ut å være hovedbilen vår, som igjen gjør at jeg kan tillate meg en kompakt sedan (som er et favorittformat) til jobbruk. Siden jeg er helt uerfaren med el, vet jeg ikke ennå om jeg skal gå for en bensindrevet (Alfa Romeo Giulia eller Jaguar XE), eller om jeg skal gå for Model 3.

I-Pace var en bil jeg var interessert i, men den ble brått uaktuell da de bekreftet at den ikke kommer med hengerfeste. Det må jeg ha minst en bil med.

ApeX

Grattis med bil!
Er det bekreftet at Model 3 kommer med hengerfeste?
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

OlaM

Sitat fra: ApeX på fredag 02. juni 2017, klokken 09:50
Grattis med bil!
Er det bekreftet at Model 3 kommer med hengerfeste?

Ja, Elon har i alle fall twitret det: https://twitter.com/elonmusk/status/716708661024804866?lang=en

Men han twitret også at Summon skulle kjøre ut av garasjen og hente deg ved døra...

SabreMan

90D skal visst forsvinne 8. juni i henhold til Trevor Page fra Model 3 Owners Club.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Thg

Har lest mange tråder på forumet i det siste, for å få tips til Teslakjøp. Så 31.mai la jeg inn bestilling, og bekreftet designet 01.juni. På Mytesla står det at bilen er i produksjon, men levering sent august/september. Håper det går raskere!

Min spec:
- 75D blå
- kokainfarget interiør (ultra white seats)
- 19" standard felg sommer og vinter
- Ultra HiFi
- Oppgradert Autopilot
- Vinterpakke

Droppet premiumpakken og full selvkjøring.

Somni

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 02. juni 2017, klokken 09:28
Sitat fra: Vidar1979 på fredag 02. juni 2017, klokken 09:04

Takk krysser fingrene for det!  :)

Jeg beholder min reservasjon inntil videre, fordi jeg har en Ford Mondeo som firmabil som skal tilbake tidlig i mars 2019. Denne skal erstattes, og da antakelig av en privatbil og billønn+km. I og med at jeg bestilte en S nå, så har vi en bil som takler fullt ut å være hovedbilen vår, som igjen gjør at jeg kan tillate meg en kompakt sedan (som er et favorittformat) til jobbruk. Siden jeg er helt uerfaren med el, vet jeg ikke ennå om jeg skal gå for en bensindrevet (Alfa Romeo Giulia eller Jaguar XE), eller om jeg skal gå for Model 3.

I-Pace var en bil jeg var interessert i, men den ble brått uaktuell da de bekreftet at den ikke kommer med hengerfeste. Det må jeg ha minst en bil med.

Jeg skal også erstatte en firmabil med EL. Kan jeg spørre deg hva får du i billønn i tillegg til km?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Somni på lørdag 03. juni 2017, klokken 13:22

Jeg skal også erstatte en firmabil med EL. Kan jeg spørre deg hva får du i billønn i tillegg til km?

Du har PM  :)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Thg på lørdag 03. juni 2017, klokken 11:23
Har lest mange tråder på forumet i det siste, for å få tips til Teslakjøp. Så 31.mai la jeg inn bestilling, og bekreftet designet 01.juni. På Mytesla står det at bilen er i produksjon, men levering sent august/september. Håper det går raskere!

Min spec:
- 75D blå
- kokainfarget interiør (ultra white seats)
- 19" standard felg sommer og vinter
- Ultra HiFi
- Oppgradert Autopilot
- Vinterpakke

Droppet premiumpakken og full selvkjøring.

Gratulerer! Vi begynner å bli en bra gjeng som får 75D'ene våre på sensommer eller tidlig høst nå!  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA