Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spennende fra Toyota

Startet av Jejl, torsdag 27. juli 2017, klokken 10:45

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Sele på mandag 05. juni 2017, klokken 10:10
Konklusjonen på denne tråden er at elbilbilister IKKE skal vise hensyn ved kjøring i kollektivfelt,det er bare og bremse kollektivtrafikken.

Dette er dokumentert av 2 politifolk,en sjåførlærer og norsk elbilforening..

Å bremse, ikke og bremse.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Beckern

Konklusjonen på denne tråden er at elbilbilister IKKE skal vise hensyn ved kjøring i kollektivfelt,det er bare og bremse kollektivtrafikken.

Jeg blir oppriktig lei meg når noen kan være så firkantet og ego på en gang.
"Jeg har lov, derfor gjør jeg."
Derfor sitter folk timesvis bak bobiler i lange køer,
Derfor må man høre på initime detaljer fra andres telefonsamtale med kjæresten på bussen
Derfor vil kollektivfeltet stenge fortere enn nødvendig fordi stabeis skal ligge å sperre for kollektivtrafikken.
Alt er lov, det er bare så utrolig uhøffelig og ego.

Sele

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

rolandvg99

Sitat fra: Sele på mandag 05. juni 2017, klokken 16:21
Helt enig Beckern egoene tar kun hensyn til seg selv..

Det som er kjekt med elbil er at det er lettere for forbipasserende å høre disse "meg, meg, meg, meg, meg"-samtalene. Jeg tør våge å påstå at majoriteten av elbilistene har anskaffet doningen for å komme forbi kø og slippe bomutgifter. Blir jo litt kontraproduktivt for disse å måtte regulere livet sitt etter andre, når de har foretatt dette grepet for å slippe og menge seg med - nettopp - "disse andre". :)
"I like soul with a capital S"

arthur

Sitat fra: Beckern på mandag 05. juni 2017, klokken 12:52

Jeg blir oppriktig lei meg når noen kan være så firkantet og ego på en gang.
"Jeg har lov, derfor gjør jeg."
Derfor sitter folk timesvis bak bobiler i lange køer,
Derfor må man høre på initime detaljer fra andres telefonsamtale med kjæresten på bussen
Derfor vil kollektivfeltet stenge fortere enn nødvendig fordi stabeis skal ligge å sperre for kollektivtrafikken.
Alt er lov, det er bare så utrolig uhøffelig og ego.

Helt enig og kjører selv aldri en bobil, men av og til bil med henger og da sørger jeg alltid for å bidra til at de bak kan komme enkelt og trygt forbi. Også enig med deg mht private samtaler og da har jeg ved enkelte anledninger bedt dem om å hilse.
Å ligge i et kollekvtivfelt på fartsgrensen (over grensen målt på speedometeret) på korte strekninger når det er mye trafikk er helt innafor i følge politiet, elbilforeningen såvel som kjøreskolene. For meg er noe av poenget med å ha en elbil nettop å kunne benytte kollektivfeltetder/når det er tett trafik og da får heller en taxi akseptere spillereglene. Hvis alle elbilene skulle skifte fil (til en fil med saktere trafikk) for enhver taxi eller buss som måtte befinne seg bak en så tror jeg faktisk at dette vil medføre både en rekke trafikkfarlige situasjoner såvel som forsinkelser for alle. Skjønner du ikke det poenget, ja da skjønner du rett og slett ikke det.

Om dette er å anse som egoisme, ja da er jeg en egoist og det helt uten å skamme meg for det.

Ha en fortsatt fortreffelig dag, men nå kaller bassenget i det nydelige og varme været!   
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Beckern

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 05. juni 2017, klokken 18:21
Sitat fra: Sele på mandag 05. juni 2017, klokken 16:21
Helt enig Beckern egoene tar kun hensyn til seg selv..

Det som er kjekt med elbil er at det er lettere for forbipasserende å høre disse "meg, meg, meg, meg, meg"-samtalene. Jeg tør våge å påstå at majoriteten av elbilistene har anskaffet doningen for å komme forbi kø og slippe bomutgifter. Blir jo litt kontraproduktivt for disse å måtte regulere livet sitt etter andre, når de har foretatt dette grepet for å slippe og menge seg med - nettopp - "disse andre". :)

For min del stemmer det ikke det med kollektivfelt. For meg var det først og fremst økonomi. Dessverre lite kollektivfelt der jeg har behov for dem, men så var de heller aldri en del av fordelene jeg forventet.
Skal jeg fort frem og unngå køer kjører jeg MC. I dag sparte jeg sikkert 60min fremfor elbilen.

Gardin

Problemet til Arthur er at han ikke forstår at det er verdiløst med klare svar fra folk man kanskje skulle tro har greie hvordan man skal oppføre seg i trafikken, som kjørelærere, politi og seniorrådgivere i Elbilforeningen. Noen burde forklare til Arthur hvorfor folk i slike stillinger ikke har like mye greie på dette som påståelige bedrevitere som poster anonymt på forum på internett :)

Sele

Mennesker er noen merkelige vesener..
I går ble jeg sperret i kollektivfeltet av en fossilbillist som la seg halvt over i kollektivfeltet slik at jeg ikke skulle komme foran han. Dette var en firmabil så jeg tok regnr og navn på firma.

Rav4_EV

Sitat fra: Sele på tirsdag 20. juni 2017, klokken 08:39
Mennesker er noen merkelige vesener..
I går ble jeg sperret i kollektivfeltet av en fossilbillist som la seg halvt over i kollektivfeltet slik at jeg ikke skulle komme foran han. Dette var en firmabil så jeg tok regnr og navn på firma.

Hva gjorde du med Reg.nummer og navn?

Står det en Voodoobil på kjøkkenbordet ditt med passende reg.nummer og en strikkepinne gjennom fronten mens fossilbilisten nettopp fikk motorhavari?

(Sorry, kunne ikke dy meg  ;D )
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Sele

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA