Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lynnedslag og tordenvær

Startet av Saberhagen, mandag 17. juli 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Saberhagen

Hei!

Skal legge inn bestilling på en ny TMS 75D, og prøver å holde prisen på et akseptabelt nivå (hvis det er noe som heter det), og vurderer derfor å velge de nye stoff-setene kontra skinnseter... Men jeg klarer ikke å finne noen "ordentlige" bilder av bilen som viser hvordan de faktisk ser ut IRL... Har noen bestilt disse som kan si noe om setene? Er de komfortable, slitestyrke, ser de "pene" ut i bilen?

Vurderer følgende ekstrautstyr på bilen - har noen noen tanker om det?

* Oppgradert AP
* Pano
* Hi-Fi (liker litt bass - orker ikke ettermontering).
* Premium interiørpakke
* Obsidian black.

Hadde vinterpakke i min forrige P85, men den ble brukt veldig sjeldent så ser ikke helt hensikten med det når man har mulighet for forvarming via app.

Virker dette som et nøkternt og OK ekstrautstyrsliste?

Vinterdekk kjøper jeg på egenhånd (syntes Tesla sine er utrolig dyre).

Vil også montere dashcam i bilen, så dette må kjøpes og monteres. Ser at Bilkomponenter selger Blackvue 650S for 3300 med montering for 1600... Noen med erfaring med kameraet?

Vet også at man kan få referral-rabatt på bilene, så om noen har lyst til å dele sin link så kan de sende meg PM (første mann til mølla). Totalt får jeg summen til å bli 754 K, med referral så hjelper det litt :)

BMW850

Siden det ikke finnes Delfingrå lenger ville jeg absolutt valgt Obsidian black. Nydelig farge og helt annerledes enn solid black :D

Edit: Sendte deg PM med referral-link. Det blir min første i tilfelle :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Hvis du vil holde prisen på et akseptabelt nivå så dropper du Premiumpakken. :)
Og husk at vinterpakken nå har rattvarme, det var det sikkert ikke på P85en din.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

iCar

Sitat fra: Saberhagen på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:15
Hei!

Skal legge inn bestilling på en ny TMS 75D, og prøver å holde prisen på et akseptabelt nivå (hvis det er noe som heter det), og vurderer derfor å velge de nye stoff-setene kontra skinnseter... Men jeg klarer ikke å finne noen "ordentlige" bilder av bilen som viser hvordan de faktisk ser ut IRL... Har noen bestilt disse som kan si noe om setene? Er de komfortable, slitestyrke, ser de "pene" ut i bilen?

* Oppgradert AP
* Pano
* Premium interiørpakke
* Obsidian black.

Hadde vinterpakke i min forrige P85, men den ble brukt veldig sjeldent så ser ikke helt hensikten med det når man har mulighet for forvarming via app.

Vil også montere dashcam i bilen, så dette må kjøpes og monteres. Ser at Bilkomponenter selger Blackvue 650S for 3300 med montering for 1600... Noen med erfaring med kameraet?

Vet også at man kan få referral-rabatt på bilene, så om noen har lyst til å dele sin link så kan de sende meg PM (første mann til mølla). Totalt får jeg summen til å bli 754 K, med referral så hjelper det litt :)

Har selv bestilt med nye stoffseter ikke fått bilen enda.
Se bilder vedlagt av det jeg har funnet så langt
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

aness

Sitat fra: BMW850 på torsdag 04. mai 2017, klokken 23:01
Trodde Premium pakken inneholdt skinnseter m.m.?

Jeg tror premiumpakken krevde at du hadde skinnseter tidligere, det ser ikke ut som den gjør det nå.

Skulle jeg bestilt ny bil i dag er denne noe av det første som hadde blitt valgt bort.

keepitsimple

Tesla Model S 60D - 2016

Saberhagen

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:58
Hvis du vil holde prisen på et akseptabelt nivå så dropper du Premiumpakken. :)
Og husk at vinterpakken nå har rattvarme, det var det sikkert ikke på P85en din.

Får jo med tåkelys osv med premiumpakken. Det syntes jeg er greit å ha. (Hadde ikke det på P85, og savnet det av og til).

Sitat fra: iCar på torsdag 04. mai 2017, klokken 23:22
Hei!

* Oppgradert AP
* Pano
* Premium interiørpakke
* Obsidian black.

Har selv bestilt med nye stoffseter ikke fått bilen enda.
Se bilder vedlagt av det jeg har funnet så langt

Takk for bildene! Det ser jo ikke så aller verst ut!

Saberhagen

PS: Vet noen om man får de nye 2170 batteriene på bilene nå, eller er det fremdeles de gamle?

daktari

Her er link til noen dårlige bilder av mine. Ser bedre ut i virkeligheten, veldig fornøyd slikt sett. https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2006898/

Har bare kjørt 3500 km, så kan ikke si at de er noe slitt.

Sammenlignet med Next Gen er de litt smalere og litt kortere (~1 cm) og NG har også noe mer justeringmulighet på tilt/høyde. Men, du får jo ikke NG lenger uansett stoff eller skinn på ny bil.

Hvis du er i Oslo kan du prøvesitte mine.

OlaM

Jeg satt i de nye stoffsetene i en 75D hos Tesla Bergen. Virker veldig gode, en sitter mer fast. De ga også endel nybil-lukt til interiøret. Men en vet ikke før man tester på langtur.

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 09:06
PS: Vet noen om man får de nye 2170 batteriene på bilene nå, eller er det fremdeles de gamle?

"transition by end of year" i følge http://insideevs.com/tesla-confirms-2170-cell-model-s-x-end-year/

Så spørs det bare om man ønsker å være først ute med de.  :) Lurer på om det blir nye batteristørrelser også.

Saberhagen

Sitat fra: daktari på fredag 05. mai 2017, klokken 09:11

Her er link til noen dårlige bilder av mine. Ser bedre ut i virkeligheten, veldig fornøyd slikt sett. https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2006898/

Har bare kjørt 3500 km, så kan ikke si at de er noe slitt.

Sammenlignet med Next Gen er de litt smalere og litt kortere (~1 cm) og NG har også noe mer justeringmulighet på tilt/høyde. Men, du får jo ikke NG lenger uansett stoff eller skinn på ny bil.

Hvis du er i Oslo kan du prøvesitte mine.

Takk for disse! Syntes forsetene ser fine ut, men baksetene syntes jeg fremdeles ser litt rare ut? Eller er det bare meg?

Takk for tilbudet! Sier i fra :)

Sitat fra: OlaM på fredag 05. mai 2017, klokken 10:06
Jeg satt i de nye stoffsetene i en 75D hos Tesla Bergen. Virker veldig gode, en sitter mer fast. De ga også endel nybil-lukt til interiøret. Men en vet ikke før man tester på langtur.

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 09:06

"transition by end of year" i følge http://insideevs.com/tesla-confirms-2170-cell-model-s-x-end-year/

Så spørs det bare om man ønsker å være først ute med de.  :) Lurer på om det blir nye batteristørrelser også.

Det var det da, om man bør være først ute med noe fra Tesla... Men hadde jo vært greit og hatt noe "fremtidsrettet" enn det som er "gammelt" - hvertfall hvis det blir endringer i batteripakkene.

OlaM

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 12:34
Det var det da, om man bør være først ute med noe fra Tesla... Men hadde jo vært greit og hatt noe "fremtidsrettet" enn det som er "gammelt" - hvertfall hvis det blir endringer i batteripakkene.

Det nye kommer sikkert bare til å være nytt en liten stund før noe annet kommer. Når tiden kommer til å selge er det nok gårdsdagens fisk uansett.   :)

fonberg

Sitat fra: aness på fredag 05. mai 2017, klokken 06:59
Sitat fra: BMW850 på torsdag 04. mai 2017, klokken 23:01
Trodde Premium pakken inneholdt skinnseter m.m.?

Jeg tror premiumpakken krevde at du hadde skinnseter tidligere, det ser ikke ut som den gjør det nå.

Skulle jeg bestilt ny bil i dag er denne noe av det første som hadde blitt valgt bort.

Tror ikke premium har krevd skinnseter nei. Jeg hadde stoffseter og premium på min 2015-modell i hvert fall (har også den komboen på min nåværende 2016-modell).
Ellers enig i at premiumpakken gir ganske lite for pengene, særlig nå som bl.a. motorisert bakluke har blitt standard. Den var en viktig grunn til at jeg tok med premium.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Hyperstress

Men en mister en del av Premiumpakken uten skinnseter. Div skinndetaljer.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA