Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lynnedslag og tordenvær

Startet av Saberhagen, mandag 17. juli 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Tuten

Etter å ha snakket med 3 stk hos Tesla på Rud, så kom de fram til at man får alcantara tak, så lenge man velger premiumpakka, uavhengig om man da har stoffseter.

Det står jo svart innertak når man velger testilseter i design studio, og alcantara når man velger skinn.
Så syns det er mye forvirring rundt dette når selv Tesla selv ikke klarer å svare på dette.

Er det noen som har fått utlevert en bil i det siste med de nye stoffsetene og premiumpakka som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

RBK

Jeg har fått det slik men tror det ble forandret etter at jeg bestilte. Bestilte 25 januar og fikk bilen 19 mai
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Somni

Sitat fra: iCar på fredag 05. mai 2017, klokken 23:10
Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 22:22
Sitat fra: Hyperstress på fredag 05. mai 2017, klokken 17:08
Men en mister en del av Premiumpakken uten skinnseter. Div skinndetaljer.

Stemmer dette? Vet du hvilke detaljer?

Bestilte forøvrig bil i dag med premium og de nye stoffsetene.. Men det er en ting jeg lurer på.. Hva menes med "flermønstret svart"? Spurte selgeren om jeg får med sort alcantara taktrekk, og han sa ja til det.. Men klarer ikke å skjønne hva som menes med "flermønstret svart".

Har du valgt tekstilseter så er taket i vanlig mørkt stoff.
Det er ikke Alcantara, dette fikk jeg bekreftet fra selger.
Om du endrer til skinnseter så vil du se teksten i design studio endre seg til
Alcantara, dermed må du ha skinnseter for å ha det

Alcantara var en del av premium pakke før men ikke nå lenger, du får kun Alcantara dashbord med den nå

Spurte om det samme i Trondheim, og det er kun model X som leveres med stofftak med mulighet for oppgradering til alcantara. MS leveres med alcantara uansett setevalg.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

SabreMan

Er det noen som vet om Tesla i Bergen har biler med stoffseter? Jeg skulle likt å se nærmere på dem før jeg bestemmer meg for interiør.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

OlaM

Sitat fra: SabreMan på torsdag 25. mai 2017, klokken 23:31
Er det noen som vet om Tesla i Bergen har biler med stoffseter? Jeg skulle likt å se nærmere på dem før jeg bestemmer meg for interiør.

Tesla Minde hadde en demo 75 med stoffseter for noen uker siden, meget mulig de ennå har den.

Stangseth

Jeg har en 2017 modell med stoffseter på Askøy som du kan se på. Bilen er en tur til Østlandet nå, men tilbake mandags kveld. Bare å ta turen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

SabreMan

Sitat fra: Stangseth på fredag 26. mai 2017, klokken 10:38
Jeg har en 2017 modell med stoffseter på Askøy som du kan se på. Bilen er en tur til Østlandet nå, men tilbake mandags kveld. Bare å ta turen.

Tusen takk for tilbudet. Jeg er i området 5. til 11. juni.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Stangseth

Somni

Noen som vet mer om det er alcantara i taket på TMS som standard? Tesla Trondheim var 99% sikker på at det fortsatt var alcantara i taket selv om man valgte standardseter. Synes det er helt sprøtt at Tesla selv ikke vet dette.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Softblue

En liten video av standard interiør. I videoen er headliner av svart stoff og ikke alcantara.
https://vid.me/wSf5

Link til bilder: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/standard-multi-pattern-black-seats-in-the-wild.90142/
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

iCar

Sitat fra: Somni på tirsdag 20. juni 2017, klokken 19:24
Noen som vet mer om det er alcantara i taket på TMS som standard? Tesla Trondheim var 99% sikker på at det fortsatt var alcantara i taket selv om man valgte standardseter. Synes det er helt sprøtt at Tesla selv ikke vet dette.

Tok levering av en 75D med de nye stoffsetene på fredag  og kan
bekrefte at det ikke er alcantara tak, men derimot alcantara på deler av dashbord, ifølge ryktene så er det nå også fjernet helt på nye biler fra forrige uke
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Tuten

Sitat fra: iCar på onsdag 21. juni 2017, klokken 01:04

bekrefte at det ikke er alcantara tak, men derimot alcantara på deler av dashbord, ifølge ryktene så er det nå også fjernet helt på nye biler fra forrige uke

Da har du ikke valgt premiumpakken?
2017 Model S 75D

Saberhagen

Sitat fra: Tuten på onsdag 21. juni 2017, klokken 11:48
Sitat fra: iCar på onsdag 21. juni 2017, klokken 01:04

Da har du ikke valgt premiumpakken?

Tror han har premiumpakken da man må ha premiumpakken for å få alcantara på dashboard?

Tuten

Blir veldig skuffet hvis min 75D ikke blir levert med Alcantara tak og dash etter lang diskusjon med gutta på Rud. De sa at har jeg premiumpakken så vil jeg uansett få det, og at det er veldig lenge siden det ble levert bil med stofftak.

Er jo ganske spesielt at Tesla selv ikke vet hva som inngår i pakkene sine, og at det oppstår diskusjon mellom to ansatte når jeg tar opp spørsmålet.
2017 Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA