Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: knut.aulie på fredag 02. juni 2017, klokken 06:42
Noen som har noen god formening om hvem som er den mest offensive forhandler/selger av Huyndai i Oslo/Akershus?

Har vært hos mange forhandlere de siste årene og jeg har vært mye mer orientert enn selgerne jeg har snakket med! Det er jo også et lotteri om du får noe info om du har satt deg på liste.

Samme tilfelle her i Kongsberg, jeg visste mer om bilen enn selgeren.

Virker ikke som de like interessert i hva som kommer.

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på fredag 02. juni 2017, klokken 06:48
Virker ikke som de like interessert i hva som kommer.
Det som er rart er at ganske mange heller ikke virker veldig oppsatt på å kapre kunder heller. [emoji85][emoji389]

Ebe

Har hatt samme erfaring. Var innom og så på Soul. Hos samme forhandler selger de også Peugeot. Spurte om den nye Peugeot Partner Teepee EV. "Svaret" jeg fikk var et hefte om dagens Teepee fossil, før selgeren tuslet videre til et eller annet gjøremål...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tuono

Bilselgere finnes vel i alle avskygninger. Som folk flest.
For min del så er det utelukkende positivt. Var innom med bilen på 15 000 km service. Ble aktivt oppsøkt av han som solgte meg bilen (motorvarehus over 4 etasjer). Samme mann som forøvrig har ringt meg flere ganger for å høre hvordan det går. Oppriktig interresse for hvordan jeg opplevde bilen. Kort prat om en utstilt Ampera-e (nåja...) og en lang seanse med tilnærma ukvalifisert synsing om Kona (sic). Nettopp fordi at ingen vet særlig mer enn hva vi alle har lest. Og at de forventer levering utpå vinteren 2018.

Etter et par dager sendte jeg mail om at jeg nok sto for tur å bytte bil vinteren 2018, og at min erfaring sålangt tilsa at jeg ville fortsette med Hyundai. Så Kona ville definitivt være interessant. Umiddelbart svar om at jeg sto som #1 på forhandlerens interessentliste.

Counterpointer

Sitat fra: tuono på lørdag 03. juni 2017, klokken 11:03
Bilselgere finnes vel i alle avskygninger. Som folk flest.
For min del så er det utelukkende positivt. Var innom med bilen på 15 000 km service. Ble aktivt oppsøkt av han som solgte meg bilen (motorvarehus over 4 etasjer). Samme mann som forøvrig har ringt meg flere ganger for å høre hvordan det går. Oppriktig interresse for hvordan jeg opplevde bilen. Kort prat om en utstilt Ampera-e (nåja...) og en lang seanse med tilnærma ukvalifisert synsing om Kona (sic). Nettopp fordi at ingen vet særlig mer enn hva vi alle har lest. Og at de forventer levering utpå vinteren 2018.

Etter et par dager sendte jeg mail om at jeg nok sto for tur å bytte bil vinteren 2018, og at min erfaring sålangt tilsa at jeg ville fortsette med Hyundai. Så Kona ville definitivt være interessant. Umiddelbart svar om at jeg sto som #1 på forhandlerens interessentliste.
Det der er vel et minimum av hva en kunne forvente av en selger. Tror imidlertid det er langt over gjennomsnittet

tuono

Vi har alle våre preferanser m.h.t. hva man forventer. Vet ikke hva mer man burde forvente siden du definerer det som et minimum?

Counterpointer

Sitat fra: tuono på lørdag 03. juni 2017, klokken 16:01
Vi har alle våre preferanser m.h.t. hva man forventer. Vet ikke hva mer man burde forvente siden du definerer det som et minimum?
Jeg tenker at en selger bør ha kunnskap og være interessert i å selge. Det var det jeg oppfattet din beskrivelse som og som egentlig er et minimum.
I tillegg er det jo veldig mye en kan ønske seg og som vil gjøre opplevelsen enda bedre, men det oppleves skjelden.

tientanic

Sitat fra: telcontar på fredag 02. juni 2017, klokken 06:26
Sitat fra: tientanic på torsdag 01. juni 2017, klokken 22:15
Sitat fra: telcontar på fredag 26. mai 2017, klokken 13:02
Satte meg på interessent liste på denne for noen uker tilbake.

Ser jo veldig bra ut, nye Leaf bør minst matche dette ellers så tror jeg den nyheten fort blir glemt.

Artikkelen antyder lansering i midten av juni, men kanskje det bare gjelder bensin/diesel utgavene.

Hei, lurer på hvilke forhandler du har satt deg på denne interessentlisten? Tenkte bare å være "tidlig" ute :)

Interesseliste er jo ikke annet enn at jeg får info om bilen så fort forhandler vet mer og kan si det videre. Spesielt gjelder dette mulighet for bestilling og priser. Resten vil jo være opp til meg om jeg bestiller umiddelbart eller ikke.

Forhandler er Skrim Bil i Kongsberg.

Jeg står også på en slik liste for nye Nissan Leaf, den kommer nok mye tidligere enn el-utgaven av Kona. Forespeilet levering der des '17 eller jan '18. Time will show.

Hei og takk for tilbakemelding, har sendt mail til en forhandler med samme ønsker som deg, altså mer info om denne el-Kona.

lenny36

Noen som har lest noe om innvendig plass og bagasjeplass er tilnærmet Ioniq?

Sent from my iPhone using Tapatalk

tientanic

Sitat fra: lenny36 på lørdag 03. juni 2017, klokken 18:28

Og tilnærmet Opel Ampera-e?

rolandvg99

Bagasjeplassen på Niro PHEV er ca 325 liter. Altså mindre enn Ioniq, men med høyere lasterom.
"I like soul with a capital S"

Counterpointer

Sitat fra: tientanic på lørdag 03. juni 2017, klokken 18:53

Og tilnærmet Opel Ampera-e?

Her er min Soul og Ampera-e side om side. Ae er smalere enn Soul. Prøvde plata til Soul og den går ikke inn i Ae.
Vil si at Soul uten isoporkassa er like stor som Ae, men Soul har bedre plass oppover.

moby666

Noen burde ha laget nytt gulv til Soul og solgt det før en 1000 lapp. Tror det hadde blitt bra butikk av det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA