Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gummilister på i3

Startet av ..., fredag 09. juni 2017, klokken 20:28

« forrige - neste »

rolandvg99

Sitat fra: Elmo på fredag 26. mai 2017, klokken 18:45
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 26. mai 2017, klokken 18:29
Arrester meg gjerne, men er ikke tilført kinetisk energi den samme om man trenger 7 eller 12 sekund på å tilføre den energien som trengs for å komme opp i 100 km/t for 2 identiske enheter?
Høyere strøm gir vel litt mere tap i form av varme ;)
Og jo oftere enn sprinter ut av sving og stuper inn i neste, jo mer energi forsvinner i varme. Forløpig er det bare NIO EP9 som takler høyt effektuttak over tid uten å gå i diverse modi for å beskytte batteripakke og drivverk, og selv den har energitap i form av varme.
"I like soul with a capital S"

telcontar

Trodde det var bare Tesla kjøpere som brydde seg om 0-100 tider :-p

Jeg har ikke noe imot bra 0-100 tid, men det er langt nede på lista over kriterier som må oppfylles.

moby666

Motorstørrelse har med kjemi på batteri å gjøre. Større batteri vil muligjøre sprekere motor. Hyundai bruker litium poly batterier. Kona kommer med rundt 200 hm +-20hk
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

gigafactory

Hvis denne får tilhengerfeste og app, da blir det kaos  :P

Men jeg har mine tvil om tilhengerfeste

knut.aulie

Det er jo en liten tragedie at Huyndai ( og Kia) ikke klarer å legge til rette for app her i Europa!

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:02
Det er jo en liten tragedie at Huyndai ( og Kia) ikke klarer å legge til rette for app her i Europa!

Ja, herregud. Å kjøpe bil uten app er krise.
Jeg kjøpte plenklipper uten app i sommer. Det er uten tvil verdens undergang.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

knut.aulie

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:11
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:02
Det er jo en liten tragedie at Huyndai ( og Kia) ikke klarer å legge til rette for app her i Europa!

Ja, herregud. Å kjøpe bil uten app er krise.
Jeg kjøpte plenklipper uten app i sommer. Det er uten tvil verdens undergang.
Har hatt bil uten app i tre år nå, det går det. MEN gleder meg til å få det om tre uker.

Espen Hugaas Andersen

App er definitivt ett stort pluss. Gleder meg ekstremt til å aldri måtte sette meg inn i veldig kald/varm bil igjen. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

knut.aulie

Kona kan IKKE styres fra app, tro meg jeg har tredve års erfaring med det....

AmocoCadiz

Sitat fra: moby666 på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:51
Kona har opp. Sier seg selv :)
Denne Kona så jo faktisk veldig anstendig ut.

Veldig bra også det kommer noen flere alternativ på markedet av elbiler med litt høyere sitteposisjon og bra utsikt, hvis de er like flinke med lav CV og energieffektiv fremdrift som Ioniq er dette en klar vinner.

Hyundai og Kia har i praksis vist seg satse seriøst på elbil. Veien fra SørKorea til Norge ser ut til å være adskillig kortere og raskere enn over atlanteren...
Får de bare sende en god del biler innom Tyskland en dag eller to, får jo Norge et bra antall levert til slutt.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:54
Kona kan IKKE styres fra app, tro meg jeg har tredve års erfaring med det....

Regner med at Kona støtter autonomi level 5 og at det ikke kommer alarm når du må overta styringen :-1-:
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Gordon Retriever

Sitat fra: gigafactory på fredag 26. mai 2017, klokken 21:10
Hvis denne får tilhengerfeste og app, da blir det kaos  :P

Men jeg har mine tvil om tilhengerfeste

Håper på app, tviler på tilhengerfeste.

Men skulle ønske flere snart begynte å tillate i hvert fall 3-500kg tilhengervekt på elbil.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 27. mai 2017, klokken 00:54
Kona kan IKKE styres fra app, tro meg jeg har tredve års erfaring med det....

Tror de fleste nye koner kan styres via SMS, men om du sitter med en modell fra 30 år tilbake så er det nok ikke rart at hun ikke er utstyrt med slike nye moderne hjelpemidler ;)

... men må dog bemerke at de visstnok kan gå "i lås" med bare en enkelt feilsendt SMS, og da er det lite annen å gjøre enn å bytte til ny :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

rolandvg99

#44
@Amoss
Om det er noen som lar seg styre via SMS så er det oss menn.
"Stikker du innom butikken og kjøper noe melk?" -> "ok"
"Lorang og Pernille må hentes i barnehagen" -> "ok"
osv.

;)

PS. Jeg tror SMS står for "Styr mannen selv" og ble skapt for å erstatte svigermor.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA