Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte elbil - råd og vink ?

Startet av Radiobil1, fredag 11. februar 2011, klokken 12:48

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 17. juni 2013, klokken 08:45
Alt av hurtigladere er CHAdeMO, ikke en eneste Combo. Folk jeg snakker med som tenker å kjøpe elbil, bare rister på hodet av Renault og kommende tyske merkene når de hører at de ikke kan hurtiglades, "hva skal jeg med en slik?" spør de.
Det er jo bare tull å si at de ikke kan hurtiglades.
AC 22-40 kW og Combo 50 kW kommer når (dersom) bilene kommer. Det var ikke mange CHAdeMO ladere langs vegen før Leaf og Trillingene var å få kjøpt. Laderene øker jo ikke i pris så det er billigere å vente til bilene er å få kjøpt enn å forhånsinstallere.
For ikke å snakke om hvor mye enklere det er er å etablere semihurtiglading med AC, som i bruk ikke vil bli mye langsommere enn det dagens japanske biler ser i praksis.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tomrh

Sitat fra: Griffel på mandag 17. juni 2013, klokken 16:46
Det er jo bare tull å si at de ikke kan hurtiglades.
Uten tilgjengelig hurtiglader kan de ikke hurtiglades. ;) Jeg så at jeg ikke var presis nok, men regnet med at det var innlysende nok til at jeg valgte å ikke redigere innlegget.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Griffel

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 17. juni 2013, klokken 17:18
Sitat fra: Griffel på mandag 17. juni 2013, klokken 16:46
Det er jo bare tull å si at de ikke kan hurtiglades.
Uten tilgjengelig hurtiglader kan de ikke hurtiglades. ;) Jeg så at jeg ikke var presis nok, men regnet med at det var innlysende nok til at jeg valgte å ikke redigere innlegget.
Og hvor mange CHAdeMO ladere fantes når den første i-MIEVen ble solg i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tomrh

#138
Sitat fra: Griffel på mandag 17. juni 2013, klokken 17:33
Og hvor mange CHAdeMO ladere fantes når den første i-MIEVen ble solg i Norge.
Den argumentasjonen kjøper jeg ikke. Blir som å prøve å selge en super mobiltelefon som skal kunne bruke et nett som ligner 4G men som tvilsomt kommer, men kan bruke 2G inntil videre da..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

breitling

Det er ikke problem med hurtigladere, problem ligger i utilpasset sekundærnett i Norge.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

elektrolux

Har en Zoe på Wave rallyet, og han sliter fælt med å få laderen til å fungere på annet en vanlig 16A lading.

Samtidig påstår eieren at det skal være mulig å programere laderen til å bruke en fase opp til 63A. Har selv prøvt dette med suksess på inntil 32A

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

fredag

Sitat fra: tomrh på mandag 17. juni 2013, klokken 17:18
Sitat fra: Griffel på mandag 17. juni 2013, klokken 16:46
Det er jo bare tull å si at de ikke kan hurtiglades.
Uten tilgjengelig hurtiglader kan de ikke hurtiglades. ;) Jeg så at jeg ikke var presis nok, men regnet med at det var innlysende nok til at jeg valgte å ikke redigere innlegget.

Ishavsveien sier at deres nye ladestasjoner skal støtte 43kw AC lading. Da er østlandet bra dekket.

Tesla Model S-folket kommer til å etterspørre 22kw AC ladestasjoner, så dette kommer det til å komme mye mer av raskt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

erik e

Det og ikke få ladet en EL-bil er jo noe "dritt", men er redd det ikke blir det eneste problemet med dette merket. Og jeg vet hva jeg snakker om,har hatt ca 15 stk. og har en i garasjen. Men det har jo sin "skjarm" med de Franske.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

timingbeltkiller

Sitat fra: erik e på torsdag 25. juli 2013, klokken 20:59
er redd det ikke blir det eneste problemet med dette merket.
Skremmer erfaringen/ryktet/Autoindex fra å kjøpe et bilmerke,
er det ingen grunn til å endre mening bare fordi merket øker modellutvalget med en eller flere elbil(er).

Tvertom kan du gå ut fra nissen følger med på flyttelasset.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Radiobil1

Vet man nå noe mer om lanseringsdato for Zoe i Norge?
Er de klare med Nordic edition, med vintertilpasset bil, hvis det er nødvendig da?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Allan

Jeg var på Renault i dag og de siger at der skal være et møte i dag om pris så i morgen kanskje er der mere nytt. Det blir og sånn at man ikke skal leie batterierne på denne hva er svært posetivt. Han i butikken mente de første ville være i buttkerne om 3 mnd tid. 

Radiobil1

#146
- Nordic edition klar
- I Butikkene ila november
- Kundene kan velge mellom leie eller å eie batteriet.
- Meget hyggelige priser
- Antakelig kommer den med lader tilpasset norske forhold inkludert.

Nå skjer det endelig noe!
Tipper Zoe topper reg stat i Januar eller Februar 2014!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

jkirkebo

Sitat fra: Radiv på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:48
- Nordic edition klar
- I Butikkene ila november
- Kundene kan velge mellom leie eller å eie batteriet.
- Meget hyggelige priser
- Antakelig kommer den med lader tilpasset norske forhold inkludert.

Nå skjer det endelig noe!
Tipper Zoe topper reg stat i Januar eller Februar 2014!

"Antageligvis kommer den med lader tilpasset norske forhold"?

Den må den vel gjøre, ellers blir den ganske lite salgbar her...

Personlig tror jeg Zoe vil floppe. Renault har aldri vært spesielt populært her i landet og det er mange mer spennende biler på gang (i3, e-Golf). Den har også fått dårlig kritikk for kjøreegenskapene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Radiobil1

Nå har vel ikke Nissan vært noe storselger her i landet heller, og før Volvo overtok Renault og tok inn noen få småbiler i scandinavia solgte de brukbart i Norge.
Men merket er på full fart oppover, og selger bra med Clio og Megane nå, men tilltit og merkevarebygging tar tid.

Så får vi bare se om Zoe slår an eller ikke, og hvor mange som vil velge leie eller eie!

Blir moro å prøve den uansett, og lese norske tester!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Lysholm

#149
Til dere som har sett/prøvd bilen. Er ZOE på størrelse med VW eUP!?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA