Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Olemann, onsdag 01. mars 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: jche på mandag 24. april 2017, klokken 17:48
Sa de noe om pris på bare felger og sensorer da?
Det er det jeg planlegger å gjøre. Da har jeg bedre tid til å velge dekk, og kan få helt "ferske" dekk til høsten.  Fra min tidligere post:

"Jeg fikk oppgitt en veil pris på 6261,- for felgene eks. mva.  Det er visstnok rimeligere enn de første prislistene fra Opel. Sensorene koster 656 kr eks. mva"

Felgene er original 17", men ikke de som er på toppmodellen (Carbon Flash). I følge forhandleren var Carbon Flash felgene ikke optimale som vinterfelg.

alagerqv

Jeg blir gjerne med på gruppekjøp av både orignal eller god 3.part dekk/felg.

knut.aulie

Noen som vet vekten på orginalfelgene?

TM

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 25. april 2017, klokken 00:10
Jeg blir gjerne med på gruppekjøp av både orignal eller god 3.part dekk/felg.
Guppekjøp av originalhjul tror jeg ikke det er noe å hente på, siden det er mva fritt sammen med kjøp av bil. Opel mener vel forøvrig at prisen på 16.900 er som et gruppekjøp å regne, men hvor de beholder volumrabatten  ;)

Kryten

Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 06:25
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 25. april 2017, klokken 00:10
Jeg blir gjerne med på gruppekjøp av både orignal eller god 3.part dekk/felg.
Guppekjøp av originalhjul tror jeg ikke det er noe å hente på, siden det er mva fritt sammen med kjøp av bil. Opel mener vel forøvrig at prisen på 16.900 er som et gruppekjøp å regne, men hvor de beholder volumrabatten  ;)

Med tanke på at det skal være uten MVA så er ~17k fryktelig stivt. En uoriginal dekkpakke til ~12K med MVA gir da betydelig besparelse. For min del er det ikke aktuelt å velge originale vinterdekk basert på pris.

Jeg kommer til å sjekke opp med en lokal leverandør i Grenlands området, for min del er det virkelig ikke noe hast  ::)

Nå har jeg vært sen med bestilling så vi skriver vel 2018 før jeg får min bil men men det er en annen ting.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Radar70

@kammiz - takk for info på dekk og felg :+1:
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

kammiz

Sitat fra: Radar70 på tirsdag 25. april 2017, klokken 17:17
@kammiz - takk for info på dekk og felg :+1:
Bare hyggelig :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Zuexi

Specs på original felg/dekk:



Vekt ligger på ca 10-11 kg pr. felg.

knut.aulie

Sitat fra: Zuexi på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:54
Specs på original felg/dekk:



Vekt ligger på ca 10-11 kg pr. felg.
Snakket med en på teknisk på Opel Norge og han la også vekt på at de orginale 17" er lette. Hvis jeg ikke husker feil er OZ Ultraleggera i 17" 9,6 kg så ikke allverden å spare.

Zuexi



Sitat fra: kammiz på mandag 24. april 2017, klokken 13:01
Bola b10 8,5x19

I følge hjemmesiden til Bola er de ikke oppgitt i 5x105, men 5x108. Går det bra, sånn uten videre?

kammiz

De lager det du ønsker :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Le

Jeg fikk også et tilbud på 16k, mener prisen er for høy(som mange andre her). Vil til og med overbetale noen tusenlapper dersom jeg får bedre utvalg på vinterdekk og felger.

Olemann


Blåser liv i denne igjen, er jo mange som har hentet sine biler siden sist nå, noen som har lyst til å dele hva de kjøpte av vinterhjul/felger?

TM

#148
Valgte å kjøpe med originale 17" felger og sensorer sammen med bilen. Fikk litt rabatt og havnet på 7150 kr. Da er det er neppe mye billigere med uoriginalt, men dette er bare et alternativ for de som ikke har fått levert bilen ennå.

Venter på at det dukker opp et godt tilbud på gode vinterdekk. Tar gjerne imot tips om mulige dimensjoner og pris.

zbk

Bestilte pakken med bilen og Hakka R2 205x55 dekk (fikk velge fritt mellom diverse dekkmerker, tror det var Hakka/Conti og Vredestein). Litt smalere enn orginaldimensjonen altså.

Avtale om mulig bytte til 16" om det kommer tilbud fra Opel sentralt med denne dimensjonen. Ligger på dekkhotell hos forhandler nå.

Stort sett latskap som gjorde at jeg ikke handla andre steder  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA