Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Olemann, onsdag 01. mars 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

TM

Asker - Hønefoss burde gå greit med Ampera-e.  Så det er absolutt interessant. 16" med Hakka R2 er mitt ønske.

Frissy

Jeg bor bare 35min fra Hønefoss. Ønsker 16" og lettest mulig vaskbart.... les ikke for mye krinkelkroker. Har ikke helt bestemt meg for pigg eller ikke, men det må være fra en av de "store kjente"

TM

Det som er interessant i første omgang er vel å finne ut hva en uoriginal vinterhjulpakke vil koste. Det bør vi vite i god tid slik at vi kan vurdere det opp mot såkalt mva fri pakke fra Opel.
Selve innkjøpet av vinterhjulene er det vel en fordel med å vente med til september / oktober 2017. Dekk er jo ferskvare, så det er jo ikke noe poeng å kjøre i mai og lagre gjennom hele sommeren.

AmocoCadiz

Er også interessert i piggfrie vinterdekk (med riktig og fungerende TPMS)

Radar70

Jeg er gjerne med på piggfrie vinterdekk til en fornuftig pris.  :+1:
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Olemann

#80
Bra! Jeg er med på dette. Henter gjerne på Hønefoss.

Tror det kan bli en svært bra pris på UltraGrip Ice2, som scorer helt i topp OG er av de mest støysvake OG er best av alle på tørr/våt asfalt.  Kjører på dette nå på annen bil og meget fornøyd.

Felg; gjerne 16" om det er godkjent, både billigere dekk og mer komfort om bilen er stivt satt opp. Men ikke noe "urundt billig Kinamikk" ...

Legger ved skjermdump av de 3 beste piggfrie i NAF 2016 testen.

telcontar

Er  på med gruppekjøp. Med piggdekk, felgtype er et fett for meg, men bør være bra kvalitet.

AmocoCadiz

Har gode erfaringer fra flere Hakkapelitta R2,
men kan gå for noen andre av de som er testet  som de beste vinterdekkene fra i vinter.

(gruppekjøp av dekk til AE har vel et potensiale opp mot 4000 kjøpere..!)

telcontar

Finnes Facebook gruppe(r), så bør absolutt luftes der også.

mzziaz

Jeg er også interessert i dette, gitt at jeg kan avbestille org. vinterdekk


Jakal

Flott initiativ, takker. Gitt uproblematisk å avbestille originale vinterdekk, blir jeg gjerne med på pakkeløsning piggfrie vinterdekk + felger av god kvalitet. Henting i Hønefoss er helt greit.

3irikur

Gitt god pris er jeg med på dekkpakke! Men jeg trenger vanlige vinterdekk uten pigg :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Nickelilltroll

#87
Beställt bilen utan vinterdekk. Er med på en masse-bestilling om prisen er god og kvaliten på fälgarna er bra. 16/17", piggfritt Hakkapelittan R2. Glem ikke å få TPMS med som inte behöver kalibrering vid varje skift.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Pirat

Gjerne med på gruppekjøp gitt god pris for gode dekk :)

TM

Kan noen bekrefte om det er mulig å bruke 16 " felg til vinterhjulene.
Hvilken dimensjon og vektklasse på vinterdekk er da godkjent ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA