Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

akseln

Etter at vår XC90 er byttet ut med Leaf sitter vi igjen med en kombinasjon av Leaf og MB Viano 4x4. Hver sin ende av kapasitet og CO2 utslipp :-)

Tenker vi går for en hvit som pri. 1.

Joakim Sveli

#181
Sitat fra: RuneW på fredag 19. august 2011, klokken 21:17
Det vil jeg tro. Fikk følgende mail fra Brennes Auto / Sarpsborg i dag:

"Ja, vi er som første forhandler i Norge godkjent for å selge Nissan Leaf. Vi holder på i disse dager å installere hurtiglader for elbil og div andre forberedelser. Bilene er i 'sjøen' på vei til oss."

I følge samme kilde er bilene klare for demo/prøvekjøring i Sarpsborg langt tidligere enn jeg hadde trodd   ;D

Dette høres veldig bra ut. Bilene i sjøen og greier....Betyr det at det er demokjøring første uke i sep. da? Når hiver de kundebiler "på sjøen"?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

RuneW

Sitat fra: ElRey på fredag 19. august 2011, klokken 22:33Dette høres veldig bra ut. Bilene i sjøen og greier....Betyr det at det er demokjøring første uke i sep. da?

Første uka tror jeg er noe optimistisk...

Sitat fra: ElRey på fredag 19. august 2011, klokken 22:33Når hiver kundebiler "på sjøen"?

Syntax Error 232: Sentence did not compute.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

aukanmeister

Jeg bestilte i Trondheim, hos Witro bil. Levering i November.

Den andre bilen er en Landcruiser 80 med 35tommere. Ikke alle vet hva det er for noe, men den kan definitivt ikke erstattes av en camper med 12 cm bakkeklaring :-*

På den annen side, trenger ikke jeg heller 35" de dagene jeg IKKE er på tur ;D

Jeg ser for meg bruk av motorsykkel til og fra jobb for min del, Leaf til og fra jobb for kona og LC som turbil.

RuneW

Sitat fra: ElRey på fredag 19. august 2011, klokken 22:33Når hiver de kundebiler "på sjøen"?

Nå skjønte jeg hva du mente. Nei, det aner jeg virkelig ikke... Vet ikke hvor lang tid en slik sjøreise tar en gang.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

akseln

Leaf produseres vel fortsatt bare i Japan i påvente av fabrikkene i USA og England. Tenker at en slik sjøreise tar en del uker med disse digre bil-båtene. Må sikkert innom Antwerpen eller et sted i Europa først. Kanskje 5-6 uker???

SvenF

Så vitt jag vet är det City of ST Petersburg som fraktar LEAF. Den kan följas i realtid på följande adress,

http://www.marinetraffic.com/ais/se/default.aspx?mmsi=353083000

//Sven

RuneW

Sitat fra: SvenF på mandag 22. august 2011, klokken 10:53
Så vitt jag vet är det City of ST Petersburg som fraktar LEAF. Den kan följas i realtid på följande adress,

http://www.marinetraffic.com/ais/se/default.aspx?mmsi=353083000

//Sven

Slike opplysninger er jo veldig interessante! Men det ser ut til at skipet i alle fall ikke går i direkte rute mellom Japan og Norge... Jeg må jo nå plutselig sitte og følge med på hvor det går etter St.petersburg  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

akseln

City of St. Petersburg er laget for å frakte Leaf internt i Europa og primært fra fabrikkene i England og Spania når de åpner. Tror ikke denne frakter Leaf fra Japan til Europa. Ble bl.a. fotografert i København 2. august.

Soloz

Sitat fra: aukanmeister på søndag 21. august 2011, klokken 21:39
Jeg bestilte i Trondheim, hos Witro bil. Levering i November.

Den andre bilen er en Landcruiser 80 med 35tommere. Ikke alle vet hva det er for noe, men den kan definitivt ikke erstattes av en camper med 12 cm bakkeklaring :-*

På den annen side, trenger ikke jeg heller 35" de dagene jeg IKKE er på tur ;D

Jeg ser for meg bruk av motorsykkel til og fra jobb for min del, Leaf til og fra jobb for kona og LC som turbil.

Trodde ikke det var mulig å forhåndsbestille bilen enda, men jeg tar tydeligvis feil. Eller praktiseres dette forskjellig rundt omkring? Jeg fikk kun lov til å sette meg inn på en såkalt interesseliste.  :)

Thomas Parsli

Det verserer nok en del tall i Nissan-systemet over hvor mange biler som kommer -og hvor mange forhandlere det vil bli i løpet av de neste tre kvartalene.
Jeg tror Nissan (sentralt) er ekstremt forsiktige med detaljer (antall biler og datoer), mens forhandlere har litt lettere for å "love" når de egentlig ikke er sikre.

Det er ca tre mnd. transport på disse bilene, så Nissan vet nok både hvor mange biler som skal produseres for Norge -og når de kommer til landet.

At Nissan ikke selger skinnet før bjørnen er skutt synes jeg er bra.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Go-carter

Sist jeg var hos Birger N Haug fikk jeg vite at de får 300 biler.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på mandag 22. august 2011, klokken 14:09
Sist jeg var hos Birger N Haug fikk jeg vite at de får 300 biler.

Brennes i Sarpsborg snakket om behov for ca. 30.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Behov? Er dette antallet på dem som har meldt interesse allerede? 30 var meget beskjedent, men det spørs om dette gjelder første leveranse eller for hele året.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på mandag 22. august 2011, klokken 19:08
Behov? Er dette antallet på dem som har meldt interesse allerede? 30 var meget beskjedent, men det spørs om dette gjelder første leveranse eller for hele året.

Det var vel ca. det antallet de gjerne ville ha i første leveranse etter hva jeg skjønte. Noen tyvetalls kunder og noen demobiler. Men det tallet kan jo fort stige når det åpnes for bestilling.

Husk at det hverken finnes bomring eller kollektivfelt i Sarpsborg, så de som kjøper el-bil kjøper nok av andre grunner enn de som bor i Asker...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA