Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

Ole C

Bare sånn for å avlive dekk tråden:

Jeg fikk denne dårlige meldingen fra min Nissan forhandler idag.

"...Hei!

Nissan Leaf skal i første omgang selges i de 5 største byene, Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger og Kristiansand.  Vi står i første rekke for å komme med i neste runde men det er "i det blå" enda dessverre.  Dette er avgjørelser tatt av Nissan Nordic. 

Jeg har notert meg navnet ditt og kommer tilbake til deg så fort jeg har noe mer fornuftig å komme med.

Ha en fin dag,

Mvh

""

Hvem er dissa Nissan Nordic folka...... deppa .   Tror jeg stikker å kjøper en Prius eller venter på  RAV EV eller IQ EV...

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

jkirkebo

Sitat fra: Ole C på onsdag 17. august 2011, klokken 22:19
Bare sånn for å avlive dekk tråden:

Jeg fikk denne dårlige meldingen fra min Nissan forhandler idag.

"...Hei!

Nissan Leaf skal i første omgang selges i de 5 største byene, Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger og Kristiansand.  Vi står i første rekke for å komme med i neste runde men det er "i det blå" enda dessverre.  Dette er avgjørelser tatt av Nissan Nordic. 

Hvilken forhandler var dette ? Det virker jo ganske sikkert at de skal selges i Sarpsborg også, hurtigladeren er snart montert. Men blir det noe krøll der bestiller jeg bare en i Oslo isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hans Håvard Kvisle

Nissanforhandlerne som vil selge LEAF, er under sertifisering nå av et passe kritisk team. Ryktene forteller oss at enkelte vil bli skuffa. En indikasjon på de første forhandlerne finnes på dette hurtigladekartet:
http://elbil.no/ladestasjoner/436-hurtigladekart-for-elbiler
Men for å ha sagt det, det er ikke sikkert at det er nok for gutta på Økern å ha en hurtiglader. Ei heller for andre. Men jeg vil være litt mer optimistisk for Sarpsborg.

Er ikke Gol moro?
St.Hanshaugen

Boogie

...... deppa .   Tror jeg stikker å kjøper en Prius eller venter på  RAV EV eller IQ EV...

Hvorfor ikke bestille en bil i Bergen.
Jeg har bestilt mine i Oslo, men holder til i Tønsberg...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Baltor

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 17. august 2011, klokken 15:30
Selvsagt skal man tilpasse farten etter forholdene.
Problemet med argumentet at man kan tilpasse farten og kjøre med vinterdekk, er at sommerdekk vil ha kortere bremselengde uansett fart, og det kan være at de centimeterene du da får er de som skal til for å unngå ulykke. 
mulig jeg er litt sikkerhetsfiksert, men det dør noen hundre mennesker i trafikken hvert år.
Vi må alle bruke den informasjonen vi sitter på og vår egen fornuft til å optimalisere både sikkerhet og økonomi.
Vi må gjøre vanskelige kompromier, vi kan jo ikke skifte dekk etter dagens føreforhold. Vi vil heller ikke kassere dekk som har mye mønster igjen, selv om vi vet de ikke er 100% mht veigrep.
Denne diskusjonen er veldig interressant. Kanskje dekkdebatten kan få leve videre i en ny tråd?
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

jkirkebo

Sitat fra: Boogie på torsdag 18. august 2011, klokken 09:10
...... deppa .   Tror jeg stikker å kjøper en Prius eller venter på  RAV EV eller IQ EV...

Hvorfor ikke bestille en bil i Bergen.
Jeg har bestilt mine i Oslo, men holder til i Tønsberg...

Enig, både Bergen og Trondheim er gode alternativer. Vil man ikke kjøre hele veien og lade lenge underveis er det bare å ta en tur med Hurtigruta ;)

Trond.Strom

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 17. august 2011, klokken 23:11
Nissanforhandlerne som vil selge LEAF, er under sertifisering nå av et passe kritisk team. Ryktene forteller oss at enkelte vil bli skuffa. En indikasjon på de første forhandlerne finnes på dette hurtigladekartet:
http://elbil.no/ladestasjoner/436-hurtigladekart-for-elbiler
Men for å ha sagt det, det er ikke sikkert at det er nok for gutta på Økern å ha en hurtiglader. Ei heller for andre. Men jeg vil være litt mer optimistisk for Sarpsborg.

Er ikke Gol moro?
jeg synes stasjonen på kjelstad utenfor drammen er morro! øker rekkevidden sørover med 45km for de som bor i oslo.

Arha

Enig, både Bergen og Trondheim er gode alternativer. Vil man ikke kjøre hele veien og lade lenge underveis er det bare å ta en tur med Hurtigruta ;)
[/quote]

Er elbil gratis på Hurtigruta også?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

elektrolux

Sitat fra: Baltor på torsdag 18. august 2011, klokken 09:39
Denne diskusjonen er veldig interressant. Kanskje dekkdebatten kan få leve videre i en ny tråd?

Godt forslag.

Har tatt tak i emnet i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3928.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 18. august 2011, klokken 11:08
jeg synes stasjonen på kjelstad utenfor drammen er morro! øker rekkevidden sørover med 45km for de som bor i oslo.

Nå skal det komme stasjon på nye Statoil på Minnesund også. Kjempenyhet, det vil gjøre det enkelt å kjøre Oslo-Hamar selv på vinteren med kun 10min lading (pissepause...) på Minnesund :)

Ole C

Blir nok at jeg kjøper Leaf i en av de byen.  og får den fraktet til Ålesund. Så får jeg krysse fingra for at jeg ikke får reklamsajon innen det 1 årett, og at forhandleren i Ålesund begynner å selge Leaf innen et år slik at jeg får tatt service.

EL bil er nok ikke gratis på Hurtigruta, og når det begynner å bli mange nok EL biler så må nok vi alle være insilt på at fri bom, kollektiv felt kjøring forsvinner og at årsavgiften blir den samme som for alle andre.  Det siste som forsvinner er nok frittak for engangs avgift.

Tviler på at det er sant det min forhandler skriver når det gjelder  "Store byer",  Gol Auto AS på GOL skal  vist selge Leaf,  4100 inbyggere, Ålesund\ Sunnmøre har 44000\133000  innbyggere.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

aukanmeister

Bestilte en blå en i dag  :)
Elbil og Landcruiser. En uslåelig combo :P

bobakka

Hvor bestilte du?

Jeg står på venteliste på Leaf, men har nettopp fått beskjed om at ingenting skjer..

Jeg trenger dog å selge en Imiev for en god pris - ellers har jeg ikke råd.

Syns også elbil og LC er en god kombinasjon. Har kjørt over 9000 km og LC er nesten parkert. Sparer miljøet og min egen lommebok, og har virkelig begynt å sette pris på kollektivfeltene.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

elektrolux

Sitat fra: aukanmeister på fredag 19. august 2011, klokken 17:40
Elbil og Landcruiser. En uslåelig combo :P

God, men ikke uslåelig. Elbil og Camper er minst like god kombinasjon, da en slik camper gjør omtrent alt Landcruiseren kan, og så utrolig mye mer ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RuneW

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 17. august 2011, klokken 23:11Men for å ha sagt det, det er ikke sikkert at det er nok for gutta på Økern å ha en hurtiglader. Ei heller for andre. Men jeg vil være litt mer optimistisk for Sarpsborg.

Det vil jeg tro. Fikk følgende mail fra Brennes Auto / Sarpsborg i dag:

"Ja, vi er som første forhandler i Norge godkjent for å selge Nissan Leaf. Vi holder på i disse dager å installere hurtiglader for elbil og div andre forberedelser. Bilene er i 'sjøen' på vei til oss."

I følge samme kilde er bilene klare for demo/prøvekjøring i Sarpsborg langt tidligere enn jeg hadde trodd   ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA