Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: PROSJEKT: Tesla P85+

Startet av tomrh, tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:13

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jlan

Sitat fra: ladov på søndag 01. januar 2017, klokken 19:55
Og for å gå tilbake til utgangspunktet, så er Teslas konsept, med superladestasjoner støttet opp av powerpacks, som skapt for steder med svakt nett siden ladestasjonen kan 'samle' energi når nettet har ledig kapasitet og pumpe det inn i bilene nesten uavhengig av nettsituasjonen.
En annen mulighet som også Musk har vært såvidt inne på, er å plukke  med seg en ferdig oppladet batteritilhenger, og sette den fra seg ved neste superlader. Der kan den lades opp igjen når det er ledig/billig kapasitet.
http://fortune.com/2016/02/23/nomadic-power-mobile-battery/
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Per Leon Jonassen

Nå er det dessverre slik at  bruk av hydrogen ikke hjelper på strømforbruket nasjonalt.
skal hydrogen fremstilles eektrolytisk og komprimeres til 700 bar
bruker hydrogen bilen 5 ganger mer strøm enn elbilen
argumentet om å bruke overskuddskraft for vind faller også bort fordi  strøm-toppper i norge
blir automatisk tatt hand om av vannkrafta ved automatisk struping av vannet og pumping av
vannet til et høyere nivå..
intensiver for å fremelske dettev vidddet er i beste fall et populistisk  eksperiment
Pers REN elbil.

Olee


Griffel

Sitat fra: Per Leon Jonassen på lørdag 22. april 2017, klokken 22:46
Nå er det dessverre slik at  bruk av hydrogen ikke hjelper på strømforbruket nasjonalt.
.....i norge blir automatisk tatt hand om av vannkrafta ved automatisk struping av vannet og pumping av vannet til et høyere nivå..
intensiver for å fremelske dettev vidddet er i beste fall et populistisk  eksperiment
Og dersom Per hadde lest artikkel som TS viser til ville han ha sett at dette var et utspill fra Danmark, hvor situasjonen er en helt annen, enn i magasinkraftlandet Norge.

Dessuten er det ikke snakk om strømforbruket, som riktig nok er noe større for HYbiler, men om distribusjons nettet. Det er mange i leiligheter som har oppdaget at batteribil og lading hjemme ikke er problemfritt, selv om vi "har strøm nok".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

stefse

Sitat fra: Griffel på søndag 23. april 2017, klokken 09:57
Det er mange i leiligheter som har oppdaget at batteribil og lading hjemme ikke er problemfritt, selv om vi "har strøm nok".

Man kunne sikkert teppelagt mange gater og borettslag med sakteladekontakter for kostnaden av en hydrogenstasjon.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

turfsurf

Sitat fra: Griffel på søndag 23. april 2017, klokken 09:57
Dessuten er det ikke snakk om strømforbruket, som riktig nok er noe større for HYbiler.
Det er vel tidenes understatement - politikerspråk.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Griffel

Sitat fra: turfsurf på søndag 23. april 2017, klokken 11:14
Sitat fra: Griffel på søndag 23. april 2017, klokken 09:57
Dessuten er det ikke snakk om strømforbruket, som riktig nok er noe større for HYbiler.
Det er vel tidenes understatement - politikerspråk.
For å skape balanse med 5 ganger strømforbruket.
Nå var det jo ikke strømforbruket som var tema men distribusjonsnettet i Danmark.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Beckern

Sitat fra: Griffel på søndag 23. april 2017, klokken 09:57

Og dersom Per hadde lest artikkel som TS viser til ville han ha sett at dette var et utspill fra Danmark, hvor situasjonen er en helt annen, enn i magasinkraftlandet Norge.

Dessuten er det ikke snakk om strømforbruket, som riktig nok er noe større for HYbiler, men om distribusjons nettet. Det er mange i leiligheter som har oppdaget at batteribil og lading hjemme ikke er problemfritt, selv om vi "har strøm nok".

Det henger fortsatt ikke på greip. Med et tettbygd land som Danmark er det latterlig billig å forsterke distribusjonsnettet.  Også til de energikrevende H2 fabrikkene.


Per Leon Jonassen

Hydrogenmysteriet
Har prøvd å tilnærme meg med Herkulet Poirot-metoden. Først er det å bruke de små grå.
Under mangel av detektivens udiskutable evner, har jeg derfor søkt opp all tigjengelig info på
nettet om produksjon effektivittet  bruk og pris. Hydrogensatsingen ble etter dette stående som et
like stort mysterie.
Det var etter enda en episode med nevnte detektiv. Jeg   oppdaget at Poirot brukte
en like effektiv måte for  løsning , nemlig å spørre seg om hvem som tjener mest på satsingen.
Siv Jensen bekreftet nylig at hydrogensatsingen skulle få samme hjelp som El bil satsingen
Altså hvem har det lengste sugerøret i El suppa
Det er siv det
Pers REN elbil.

daktari

Skaffet pass ved Bærum politikammer her om dagen. Parkeringsplassen til politikammeret er ved siden av den nye hydrogenfyllestasjonen (med 2 pumper eller 4?) Men stasjonen er enorm stor! Det er buret inn masse infrastruktur til hydrogenstasjonen!

Parkeringsplassen tok ca 25 biler på 2 rekker, og jeg er sikker på at arealet beslaglagt av infrastrukturen, altså ikke pumpene, var omtrent samme!

På selve hydrogenfylleplassen kunne man nok hatt 6 biler parkert, i tillegg til ca. 20 til. Og med en ladekontakt til hver bil, da får vi ladet ca 26 biler samtidig der du kan fylle 2?! Galskap!!! Slutt med det tullet!

PS og i tillegg bråkte jo den stasjonen!

sylwester

Sitat fra: Griffel på mandag 24. april 2017, klokken 09:49
Nå var det jo ikke strømforbruket som var tema men distribusjonsnettet i Danmark.

Akkurat som her i Norge har vel de forbruk som ser ut som kurver? Dvs. absolutt minst mindt på natten og mest ved middagstider. Hvis ladestasjonene våres var såpass smarte at de tok det som "var igjen" av faktisk bruk så hadde infrastrukturen neppe trengt å byttes ut eller økes i kapasitet så sant ikke det er veldig overbooket.

Hydrogenproduksjon er sikkert bra for klimavennlig atomkraft der de kan bruke overskuddsstrømmen slik at kurvene blir flatere. Dvs. at den vil være et produkt laget av rimelig reservestrøm med omtrent 0kr i innkjøp og selges til markedspris som om strømmen var hentet ut midt på dagen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA