Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

Bjoris

Når Tesla skal opp på samme nivå som AP1.0 er det vel mindre sannsynlig st de kobler inn de andre kameraene før de er der, men det er jo relativ lett å sjekke med litt tape:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BlueS

Oppdateringen ble lastet ned i natt og startet kl 07.30 i dag, og varslet update failed på telefonen noen minutter senere  :(.  Summon har kommet til syne i appen, vet ikke hvordan bilen oppfører seg ennå.  Noen andre som har opplevd noe tilsvarende eller har forslag til gode tiltak?  Jeg opplevde aldri at en oppdatering feilet på den forrige bilen.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Øggen

Viktig med nye "features".  Tap 3 times at the T icon on screen   :-1-:

https://twitter.com/elonmusk/status/847234747747020800
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

BlueS

Installasjonen meldte feil og vent på neste forsøk, men alt er på plass  :D
Kjørte 20 km og da var kameraer kalibrert og autopiloten klar for 130 km/t  :+1:.  Elon varslet at det kunne ta noen dager, men dette gikk fort!  Det må trykkes tre ganger fort for å få opp påskeegget. Kan være en nyttig funksjon av og til det  :)
Det ser ut til at Summon bare er tilgjengelig fra mobiltelefonen, mine release notes omtaler kun det og ikke bruk av nøkkel eller gearskiftspak som de amerikanske release notes og jeg fikk det heller ikke til å virke når jeg forsøkte.  Telefonen må ha GPS skrudd på slik at bilen vet at du er i nærheten, ellers virker det ikke. Bilen mistet fort forbindelsen med telefonen og fikk den ikke tilbake, så det ble med ett forsøk på å la bilen kjøre inn i garasjen selv.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Cookie Monster

Bruke FOB/nøkkel samt få den til å kjøre inn selv etter man går ut av bilen er bare for usa, slik det alltid har vært for AP1 også.
Summon er nesten helt ubrukelig slik det er her dessverre :( Blir bare brukt til show off og er heldig hvis det i det hele tatt fungerer da også, må som oftest kaste nøkkelen inn i bilen.
2015 P85D

Nasatech

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 30. mars 2017, klokken 17:02
Bruke FOB/nøkkel samt få den til å kjøre inn selv etter man går ut av bilen er bare for usa, slik det alltid har vært for AP1 også.
Summon er nesten helt ubrukelig slik det er her dessverre :( Blir bare brukt til show off og er heldig hvis det i det hele tatt fungerer da også, må som oftest kaste nøkkelen inn i bilen.

Merkelig nok så bruker jeg det en del. Liker å ta bilen både inn og ut av parkeringen hvis det er trangt. Har også brukt det til å flytte bilen hvis vi holder på med noe. Er bare én gang den ikke har fungert og det var på Gardermoen og selvfølgelig så trangt at jeg gikk inn igjennom bagasjerommet [emoji22]

amund

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. mars 2017, klokken 16:49
En liten Nvidia shield tv boks eller Nintendo Switch som er et leketøy :P har begge Nvidia X1 cpu/gpu. Her ser man hvor mye bedre de er enn Tegra 3.

Men du blander fortsatt CPU med GPU (grafen viser gigaflops, som er CPU flyttalls-beregninger). CPU har ingenting med å rotere et kart eller scrolle en webside å gjøre, så sant man har grafikk-drivere som lar GPU'en ta over de jobbene, som den burde.  :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Cookie Monster

Sitat fra: amund på torsdag 30. mars 2017, klokken 20:55
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. mars 2017, klokken 16:49
En liten Nvidia shield tv boks eller Nintendo Switch som er et leketøy :P har begge Nvidia X1 cpu/gpu. Her ser man hvor mye bedre de er enn Tegra 3.

Men du blander fortsatt CPU med GPU (grafen viser gigaflops, som er CPU flyttalls-beregninger). CPU har ingenting med å rotere et kart eller scrolle en webside å gjøre, så sant man har grafikk-drivere som lar GPU'en ta over de jobbene, som den burde.  :)

De har alt med hverandre å gjøre. En CPU som er overbelastet eller for treig vil sinke ned alt siden man trenger både CPU og GPU kapasitet for å utføre oppgaver.
Ser det på den grafen av X1 ser man hvor liten andel av CPU som gjør oppgaven mot GPU. Så Nvidia bruker i hovedsak styrken de har med GPU her.

X1, Tegra og de fleste mobiler/tablets har ikke en egen CPU og GPU hver for seg. De er alle SoC (System on Chip)
Både en CPU og GPU kan gjøre mye av de samme oppgavene men en CPU vil så klart gjøre grafikkberegninger mye dårligere enn hva en GPU gjør. De seneste årene har man brukt GPU i større grad også til oppgaver som var typisk for CPU tidligere.

http://www.greenbot.com/article/2879437/everything-you-need-to-know-about-nvidias-new-tegra-x1-chip.html

https://www.extremetech.com/computing/126235-soc-vs-cpu-the-battle-for-the-future-of-computing

Jeg gir meg ikke på at Tegra 3 er alt for gammel og håpe på noe stor forbedring så vil man bli skuffet.
Tegra 3 ble laget for å brukes i små mobiltelefoner og tablets i 2012-2013 som da var mye mindre krevende enn idag.
2015 P85D

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

MeTesla

Er det bare AP2 biler hittil som har fått 8.1 eller har noen med AP1 eller Pre-AP fått?

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cirion

Våknet tidlig i dag, og har sagt til meg selv, nå må jeg begynne å ta en rask gåtur når jeg våkner så tidlig!

Så jeg gikk inn på badet for å pusse tenna, og plingplong sa klokka. "El Grande sier SW update available"

Har allerede 17.11.3 så da gikk jeg meg en tur og satte på oppdatering før jeg gikk. Ikke ferdig etter 25min gåtur. Så nå var alt mørkt inni der... Får se når jeg drar på jobb.

Cirion

17.11.10 :)

Vet ikke helt hva som er nytt, men alltid morro med ny FW  8)

Christopher Neumann Ruud

..Jeg trenger bare en oppdatering som fikser http timeout-problemene som er i 8.0, slik at TuneIn klarer å laste NRK podkaster uten å gå i error loading... #newkernel2017

Thor2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA