Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: overlay på onsdag 29. mars 2017, klokken 07:39
Er det flere enn meg som har fått det slik at om man bruker vindusspylerveske så skrur bilen på lysene?

La merke til det her forleden, ja. Usikke rpå om jeg spylte eller bare brukte viskerne, men merket meg at baklysene plutselig var på i dagslys. Tenkte at det kanskje var koblet til at sensorene skrudde på viskerne. Helt greit det; det er gjerne dårligere sikt år det regner. Og jeg hadde helst sett at alle hadde baklys på hele dagen uansett; det er vanskelig nok å se biler på denne tida av året da alle har fargen asfaltstøv i hekken.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

overlay

Sitat fra: cra på onsdag 29. mars 2017, klokken 07:57
Sitat fra: overlay på onsdag 29. mars 2017, klokken 07:39
Er det flere enn meg som har fått det slik at om man bruker vindusspylerveske så skrur bilen på lysene?

La merke til det her forleden, ja.

Tror lysene skrur seg på ved vanlig "en gangs visk" ved å trykke lett på enden også. Lysene skrur seg straks av igjen, og da tenker jeg at det er unødvendig.

lunitiks

Gjelder dette både AP1 og AP2-biler?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Sitat fra: lunitiks på onsdag 29. mars 2017, klokken 08:17
Gjelder dette både AP1 og AP2-biler?

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har pre-AP bil.

Muffinman

Lysene har alltid gått på ved bruk av viskere. En noe overdrevet funksjon her i Norge, muligens.

overlay

Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. mars 2017, klokken 08:29
Lysene har alltid gått på ved bruk av viskere. En noe overdrevet funksjon her i Norge, muligens.

Ikke når man har tatt "single wipe" ved å trykke inn enden på vindusvisker armen?
Det ville jeg lagt merke til da jeg så å si aldri har på automatisk vindusvisker og heller bruker "single wipe" pga. ruteforsegling

Muffinman

Var ganske sikker på at jeg har sett dette i flere år, men ble faktisk litt usikker nå.

mogu

Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. mars 2017, klokken 09:35
Var ganske sikker på at jeg har sett dette i flere år, men ble faktisk litt usikker nå.

Jeg er ikke usikker, min bil oppførte seg alltid sånn :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

JorgenM

Ja min '13 også.
Synes det er slitsomt, motkjørende biler synes sikkert det er rart så jeg setter alltid lysene manuelt før jeg kjører (med mindre det er mørkt ute da). Dumt at de ved neste start alltid er tilbake på auto igjen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Cookie Monster

8.1 ser nå ut til å rulles ut. (17.11.3)

Summon for AP 2
Feltskifte for AP 2
125-130 km/t toppfart for autopilot AP2
Manuell kontroll av nakkestøtte på Model X og S med premium setene.
GPS/Nav forbedringer
Bedre kontroll på dørene til Model X
2015 P85D

Cookie Monster

#55
Release notes for AP2
2015 P85D

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Cookie Monster

#57
Var vell snakk om oppdatert kernel også. Kommer nok straks mer bilder men tviler på at vi ser noe stor forbedring av nettleseren siden hw er for svak.

Nvidia Tegra 3 (T33) som MCU 17" skjerm kjører ink på AP 2.0 biler er ganske utdatert og treig. Selv en iPhone 4S med Apple A7 cpu fra 2013 er kraftigere.
http://cpuboss.com/cpus/Nvidia-Tegra-3-%28T33%29-vs-Apple-A7

På Sunspider (JavaScript test)gjør den det veldig dårlig der mindre er bedre. Selv en billig tablet idag til 500kr gjør det nok bedre.

2015 P85D

Muffinman

Man hadde nettlesere på 133mhz cpu også, selv om innholdet på sidene nok er adskillig mer krevende å kjøre i dag. Sikker på at ytelsen kunne blitt forbedret mye ved å strippe vekk "daukjøtt" i OS``et. Tross alt virket ting veldig bra på både smarttelefoner og datamaskiner selv 5 år før 2013 :)

Cookie Monster

#59
De kan helt klart optimalisere litt. CPUene ligger idag på konstant rundt 90% når man kjører. Tror noe av det er all den loggingen de gjør.

Mange av nettsidene er mye mer krevende dag en for noen år siden. De har i snitt doblet seg i størrelse bare siden 2012. Men man merker ikke noe til det siden de fleste sitter på så kraftig hw og nettlinjer at det har ingenting å si.
https://cdn.keycdn.com/support/wp-content/uploads/2016/01/web-page-size.webp

Mobilene for noen år siden drev heller ikke med så mange andre oppgaver når man surfet på nettet med de slik som Teslaen gjør hele tiden.

Hadde man lastet dagens vg.no på en pc fra 98 med 56 kbit modem hadde det tatt ca 5 minutter å bare åpne forsiden ;D
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA