Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

DagfinnN

Dette er jeg enig i. Markedsføring må stemme.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

petersv

Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. august 2017, klokken 08:58Men en ting vet jeg, frustrasjon, mas og klaging vil i beste fall kun forsinke.

Akkurat det tror jeg er sånn ca 101% feil i 99% av tilfellene. ;)

cra

Sitat fra: petersv på mandag 21. august 2017, klokken 10:15
Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. august 2017, klokken 08:58Men en ting vet jeg, frustrasjon, mas og klaging vil i beste fall kun forsinke.

Akkurat det tror jeg er sånn ca 101% feil i 99% av tilfellene. ;)

Nei, det er 99% riktig i 101% av tilfellene. Jeg jobber med software selv, og som jeg av og til sier til kundene når de har mast et par ganger for mye:

Jeg kan gjøre en av to ting: jobbe med problemstillingen eller svare på spørsmål/gi deg oppdatering på status. Siden du betaler for tida mi lar jeg deg bestemme hvilken av de to jeg skal bruke den på.

Da pleier jeg å få arbeidsro en stund. :)

Jeg regner med at Tesla har et lag eller to mellom oss kunder og koderne slik at de får jobbe noenlunde uforstyrret, så en viss forskjell er det jo, men det er (som de fleste med unger vet godt) frustrerende og lite konstruktivt med "Er vi framme snart? Er vi framme snart? Er vi framme snart".  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Da maser nok de/du på feil person ;) Det er ikke tilfellet hos Tesla at man maser direkte på utviklerne. I så og si alle bransjer får nok (dessverre kanskje) de kundene som maser mest, mest oppmerksomhet og raskest hjelp. Det tør jeg påstå som en ubestridt sannhet.

Knut Røe

Det som sies må tas med en god dose salt.
I januar ble det påstått at aktivert FSD skulle gi flere funksjoner enn EAP innen et tidsrom på 3 til 6 måneder.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/elon-where-is-the-fsd-features-you-promised.94443/

Det snakkes også om en "lawsuit" fra misfornøyde US eiere.
Man skal passe seg for hva man sier og skriver, før eller siden vil det bite tilbake.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på mandag 21. august 2017, klokken 10:49
Da maser nok de/du på feil person ;) Det er ikke tilfellet hos Tesla at man maser direkte på utviklerne. I så og si alle bransjer får nok (dessverre kanskje) de kundene som maser mest, mest oppmerksomhet og raskest hjelp. Det tør jeg påstå som en ubestridt sannhet.

Enig. Det hjelper stort sett alltid å mase. Og de som skriker høyest prioriteres. 

Press på Tesla fører til at utviklerne ikke får jobbe 40 timers uke, men blir pålagt mye mye mer.
Evt komme seg ut døra.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: tiger``n på mandag 21. august 2017, klokken 11:41
Det som sies må tas med en god dose salt.
I januar ble det påstått at aktivert FSD skulle gi flere funksjoner enn EAP innen et tidsrom på 3 til 6 måneder.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/elon-where-is-the-fsd-features-you-promised.94443/

Det snakkes også om en "lawsuit" fra misfornøyde US eiere.
Man skal passe seg for hva man sier og skriver, før eller siden vil det bite tilbake.
Oi, der var det en del nedlatende og skinnhellige forumister uten gangsyn gitt.....

daktari

Det er vel 3-4 grupper svar. De som bestilte AP1-bil, men ble obligatorisk "oppgradert" til Ap2 mot et tillegg. De som droppet en saftig rabatt på AP1-bil fordi man trodde på markedsføringen (som meg).
De som ikke bryr seg så mye, og til slutt de som forsvarer at Tesla doblet prisen, på forskudd, men ikke har levert på 3/4 år.

Muffinman

Uansett glad en slik stemning ikke hersker her inne. Kudos til alle  :+1:

Knut Røe

For hva, å gå med skylapper? Tro at alt skal ordne seg "i løpet av noen måneder"?

Muffinman


ChrML

Jobber selv med software. Problemet her er at de har lagt alt i "AI kurven". Hele systemet til Tesla er basert på visuell tolkning, og mangler derfor dedikerte følere til f.eks regn og auto-high-beam. Problemet er at visuell tolkning er vanskelig, og sannsynligvis kjernen i hele systemet. F.eks "nå begynner det å bli vanskelig å se klart, kjør visker". Men når koden for å tolke bildet ikke er ferdig, vet heller ikke viskerne når det er uklart.

Her skulle Tesla levert alle biler med tradisjonell regnføler frem til software er klart. Flyttet koden over til kameradeteksjon når det er klart for både nye og gamle biler. Så levere biler etterpå uten.

Angående MobilEye var det synd at de ikke fikk kjøre MobilEye parallelt med egenutviklet. Ville gjort overgangen til ny AP mye enklere og transparent for brukeren. I tillegg kortet ned utviklingen betydelig ved å sammenligne handlinger med hva MobilEye ville gjort over hele flåten. Men veldig forståelig fra MobilEye sin side hvorfor de ikke ønsket dette.
-

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Har den nye Ap2.5 egen regnsensor?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

msater

Sitat fra: o.b.lix på mandag 21. august 2017, klokken 22:47
Har den nye Ap2.5 egen regnsensor?
Ap 2.5 har ingen nye sensorer, kun mer prosessorkraft tilgjengelig.
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA