Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

Guybrush

Min har også blitt oppdatert med ny versjonsnummering...

amund

Ny linux-kernel, jeg hadde jo et håp om at kart og browser skulle bli litt raskere, at de endelig faktisk hadde lagt inn GPU-akselerasjon på grafikken. Men nå er jaggu kartet treigere enn noensinne! Ca 1 fps.  :'(

Det er vel bare å begynne å bygge sitt eget OS, og legge det inn den dagen bilen går ut av garanti  ;D
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

mogu

Sitat fra: amund på onsdag 19. juli 2017, klokken 20:30
Ny linux-kernel, jeg hadde jo et håp om at kart og browser skulle bli litt raskere, at de endelig faktisk hadde lagt inn GPU-akselerasjon på grafikken. Men nå er jaggu kartet treigere enn noensinne! Ca 1 fps.  :'(

Det er vel bare å begynne å bygge sitt eget OS, og legge det inn den dagen bilen går ut av garanti  ;D

I'd like to see you try ;)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

ChrML

Sitat fra: amund på onsdag 19. juli 2017, klokken 20:30

Tipper de bare har oppgradert OSet i denne runden. Og hvis det har gått greit uten store regressions, blir neste runde å gå over alle app-delene og dra nytte av nye muligheter.

Cirion

Største endringen jeg ser er at rute beregning er nå treg og ubrukelig. Den finner ruten, men klarer ikke lenger å koble superladere over lange strekk. Er nå i slovenia og trykke hjem. Tar noen minutter og så gir den opp. Viser en rute men trenger lading. Trykker jeg på lynet så vises superladere hele veien.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hodetelefoner

Det beste er jo uansett å velge neste supercharger. Ikke noe poeng i å velge "hjem" når man er så langt unna. Google gjør det samme. At det er trafikk kaos i Oslofjordtunellen er lite relevant om man er i Hellas :D

Øggen

Ingen peilig om det e rett tråd, men.....

Gikk fra 17.26.17 til 2017.28.4cf44833.(AP1 bil)

AP meget ustabil, og stola ikkje på den slik som tidligere.
Men ej mista også 4 km iforhold til tidligere lading på 75%
Ikkje prøvd andre ladenivå enda.
Har jo økt en del tidligere men no går det tydeligvis ned igjen.
Andre som he merka forandring?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Pen farve på den doningen der Øggen  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

prophan

Har alle Ap2.0 biler automatisk fjernlys nå? Det mangler vel fremdeles regnsensor?

https://electrek.co/2017/08/17/tesla-autopilot-2-0-update-automatic-high-beam/
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

turfsurf

Sitat fra: prophan på søndag 20. august 2017, klokken 22:23
Har alle Ap2.0 biler automatisk fjernlys nå? Det mangler vel fremdeles regnsensor?

https://electrek.co/2017/08/17/tesla-autopilot-2-0-update-automatic-high-beam/
Alle som har fått 2017.32 firmware ja. Og det mangler fremdeles regnsensor. Ikke tror jeg de får det til uten hardware upgrade heller.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

daktari

Nei, det er en skam auto-fjernlys er vanligvis tilvalg på andre biler mens auto-visker nærmest er standard. Håper alle presser Tesla på dette.

På et tidspunkt må vi Ap2-eiere protestere samlet på det vi har kjøpt, men ikke fått levert.

o.b.lix

Dette er desidert det som klages mest på til servicesenterene rundt om, ifølge kilder som jobber der. De får mange henvendelser hver dag på dette. Det går ut interne bulletiner hver uke for å beskrive framgangen, for å forsikre egne ansatte om hva som skjer. Det er mye på gang i kulissene.

Men presset på softwareutviklingen blir ikke mindre når model 3 også ruller ut med samme software...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Forstår jo godt at mange klager på dette. Jeg jobber i softwarebransjen selv og vet hvordan frustrerte brukere opptrer. Mantra er: Kan dere ikke bare rette denne ene tingen, det kan vel ikke være vanskelig? Men utvikling av store systemer henger sammen og vi på utsiden vet lite av hva som foregår. Men en ting vet jeg, frustrasjon, mas og klaging vil i beste fall kun forsinke. Tesla vet utmerket godt hva som trengs.

Jeg ser 2 grunner til at dette har tatt og vil ta tid:
1. Tesla har brutt med mobile eye og måtte starte fra "bunnen" av selv. Det tar tid.
2. Utvikling av kunstig intelligens (AI)
Jeg er helt enig med Tesla at for å få full selvkjøring kreves AI. Trafikk er for komplekst til at man kan kode inn alle situasjoner. Bilen må kunne lære og helst lære av andre biler (fleet learning). Dette er tidkrevende og tar enormt med tid og lage. Men Tesla er på vei (bokstavelig talt). Se https://www.digi.no/artikler/kunstig-intelligens-banket-en-av-verdens-beste-i-dota-2/399157
De som vet litt om AI, bør være overveldende imponert av dette. Autopilot kommer og den kommer til å bli fantastisk.
Men ventetida kan være lang - jeg vet.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

o.b.lix

Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. august 2017, klokken 08:58
1. Tesla har brutt med mobile eye og måtte starte fra "bunnen" av selv. Det tar tid.

Problemet er at det tar tid, mens markedføringen var at dette skulle ikke ta tid. Det ble lovet at alt skulle være på høyde med ap1 for 9 måneder siden (i desember 2016), og dette er støttet i brukermanualene.

Altså - det er ingen som klager på at fullselvkjøring ikke virker, man at ap2 virker så mye dårligere enn ap1.

Hadde de vært åpne om dette problemet, hadde de solgt langt mindre biler, det var mange som byttet ut ap1-bilen for å få ap2.
Det vil altså si at de bruker usannheter for å selge.

For hver uke som går, provoserer dette mere og mere. Ikke minst dette med manglende regnsensor som selv leafen til kona har. Og at oppdateringene bærer preg av et skritt frem og to tilbake.

Puh, godt å få dette ut av systemet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA