Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på generator

Startet av lunitiks, lørdag 18. februar 2017, klokken 16:33

« forrige - neste »

Wattson

Fikk autobeam oppgradering her forleden. Blender ned fint ved møtende biler, men går altfor sent "opp igjen". I tillegg synes jeg den blender ned for sent når man innhenter biler. Hvilke erfaringer har andre her på forumet?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

cra

Samme som deg; den er altfor "gjerrig" med lyset. Tror faktisk at dette er en av tingene som automatikken aldri kommer til å gjøre bedre enn føreren hvis bare fører gidder å gjøre det selv.  :-\

Skal gi det noen sjanser til; jeg har ikke kjørt så mye i mørket enda, men jeg tror nok at jeg kommer til å slå av automatikken på fjernlys.

Npr det gjelder dimming av skjermen har je gikke merket noen forskjell der; tilsynelatende skjer det ingenting i tunneller for min del.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nasatech

Jeg har AP1 og har alltid på auto. Aldri hatt problemer med det. Men kanskje den fortsatt er bedre enn AP2?

cra

Sitat fra: Nasatech på mandag 28. august 2017, klokken 10:11
Jeg har AP1 og har alltid på auto. Aldri hatt problemer med det. Men kanskje den fortsatt er bedre enn AP2?

Godt mulig, men det lille jeg har prøvd AP1 ga meg i grunn samme inntrykk. Det er riktignok en stund siden, så det kan ha komet oppgraderinger der og for alt jeg vet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Oppdatering på P85 i dag, og kom i skade for å trykke på "T"``en etterpå. Begynner å bli i overkant mye fjas nå synes jeg...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

2017.32.6.ca28227

Kort trykk på T og det vanlige vinduet spretter opp. Deretter popper en ekstra meny opp i overkant (med glitter og stas) hvor man kan velge Bond-påskeegget som endrer bilen til undervanns-Lotus, Mars tema som endrer navien til Mars``overflate og bilen til en liten rover (og marsrakett i T-vinduet) - og tegnebrettet. B.L.I.N.Gware.

Vet ikke om det har sammenheng med oppdateringen, men satte på treglading etterpå og etter kort tid startet viftene på fullt. Batteritemp på beskjedne 17 grader, og greia trakk tydeligvis det meste av de 13A bilen fikk minuttene det stod på.

Hodetelefoner

Har hatt glitter og fjas en stund :)
Bilen er sjelden seg selv etter en oppdatering. Ofte en dag eller to med lys show. Eller at de ikke vil slå seg av etter en tur. Men er seg selv etter en dag eller to :)
Viftene har gått bananas på min P85D lenge. Max battery power skrur de på, uansett hvor kaldt batteriet er. De jobber fult i 100kmt med over en time igjen  etc

Saberhagen

Hvor er det folk skrur på autobeam? Jeg finner ikke innstillingen noen steder. AP2 bil.

turfsurf

Der alle de andre lysinnstillingene er. Har du sw 2017.32 eller nyere?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

o.b.lix

og så må sette blinklys-bryter (og fjernlyshendel) i stilling mot dasjbord. (som om du setter på fulle lys). Da kommer det en grått fullt lys symbol med en A inii frem.

men må altså ha sw 2017.32 eller senere
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Saberhagen

Sitat fra: turfsurf på fredag 01. september 2017, klokken 14:28
Der alle de andre lysinnstillingene er. Har du sw 2017.32 eller nyere?

Hmm.. Nei.. Ser i appen at jeg har 2017.28.4. Så kanskje ikke den helt nyeste oppdateringen...  :-\

Øyvind.h

#207
Autopiloten fungerer stort sett bra der jeg bruker den og opplever at det går rett vei.

Men i ettermiddag brukte jeg den litt på Mosseveien i retning syd. Ved bekkelagskaia er det dobbel gul linje i midten. Der har bilen ligger fint sentrert og pent før. Nå la bilen seg på den gule linja. På skjermen kunne jeg også se at bilen forstod den lå godt oppå linja da bilen var plassert langt ut på linja der også. Så den misforstod ikke plasseringen, men la seg der med vilje. Hva har Tesla funnet på her? Ingen bil foran, så det var kun linjene den fulgte. Noen andre som opplever det?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JFa

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 02. september 2017, klokken 20:43
Autopiloten fungerer stort sett bra der jeg bruker den og opplever at det går rett vei.

Men i ettermiddag brukte jeg den litt på Mosseveien i retning syd. Ved bekkelagskaia er det dobbel gul linje i midten. Der har bilen ligger fint sentrert og pent før. Nå la bilen seg på den gule linja. På skjermen kunne jeg også se at bilen forstod den lå godt oppå linja da bilen var plassert langt ut på linja der også. Så den misforstod ikke plasseringen, men la seg der med vilje. Hva har Tesla funnet på her? Ingen bil foran, så det var kun linjene den fulgte. Noen andre som opplever det?
Ikke godt å si, men jeg har opplevd det samme flere ganger, andre steder. Også med en heltrukken og en stiplet linje i midten. Nylagt sort asfalt og nymalte gule linjer

daktari

Synes ofte AP2 har hatt trøbbel med doble gule linjer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA