Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Muffinman

En egen visning på kraftfordeling er kanskje mulig å få til på grunnlag av de individuelle dataene?

petersv

Det ble vel diskutert, men siden verdiene og tidspunktene målingene på de to motorene er forskjellige blir det ikke helt nøyaktig.

amund

Tror det skal være mulig å få til, i verste fall vil man få over/under 100% totalt i korte øyeblikk. Tipper det vil se bra nok ut på skjermen, men kanskje rask logg vil avdekke noen uhumskheter. Når den tid kommer (ikke lenge til :) )
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

jlan

Jeg ser ikke helt for meg hva du vil vise, men det blir sikkert bra. 

I mine tall over så mener jeg det slik at % er fordelingen, altså hvert sist målte delmoment i forhold til summen av de to sist målte delmomentene.  - kanskje litt filtrert. Det kan du jo alltid få til å bli 100% til sammen. 

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

amund

Du har selvsagt helt rett, det blir ikke noe problem.

Er det torque measured, eller torque estimated du/dere får opp verdier på? På min bakhjulstrekker får jeg bare verdi på torque measured, alltid 0 på torque estimated.

amund

Versjon 0.8 ute, denne har CSV-logging, raw log, nye menyer inkl copy/paste og div snacks.

Om noen med firehjulstrekk kan sende meg en RAW log så kan jeg prøve å få lagt inn en front/rear torque bias visning, og rydde opp litt i performance-tabben som jeg tipper er ganske rotete nå, siden jeg aldri har sett den med 4x4.

Endelig kan man customize hva hver tab skal inneholde, dessverre blir det satt tilbake til standard når appen restartes. Kom gjerne meg forslag til rydding i disse, hva bør være default.

Logger kan finnes i mappa som tilhører appen, avhengig av telefon og android-versjon er det typisk /data/data/com.emon.canbus.tesla

GOS

Sitat fra: amund på lørdag 28. januar 2017, klokken 21:24
Versjon 0.8 ute, denne har CSV-logging, raw log, nye menyer inkl copy/paste og div snacks.

Om noen med firehjulstrekk kan sende meg en RAW log så kan jeg prøve å få lagt inn en front/rear torque bias visning, og rydde opp litt i performance-tabben som jeg tipper er ganske rotete nå, siden jeg aldri har sett den med 4x4.

Endelig kan man customize hva hver tab skal inneholde, dessverre blir det satt tilbake til standard når appen restartes. Kom gjerne meg forslag til rydding i disse, hva bør være default.

Logger kan finnes i mappa som tilhører appen, avhengig av telefon og android-versjon er det typisk /data/data/com.emon.canbus.tesla

Har ikke vært i nærheten av bilen på 3 uker og kommer vist ikke nær den på en stund enda heller, så jeg får ikke testet/sjekket.

Hva er forskjell på CSV logging og raw-logging? Finnes det en export funksjon eller må en kopiere filene fra mobilen over på PC. (For så å analysere)

Er det selvforklarende / intuitivt hvordan du velger hva den skal ta med / ikke ta med i målingene?

Kunne du laget en Tab med 'Mine valg'?

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

amund

CSV=csv, for excel/google sheets/openoffice osv.
raw = kun brukbar for meg, evt kanskje appen kan ha en 'playback' i framtiden. Tanken var at de som har problemer, eller biler med mer hardware enn min (spesielt AWD) kan sende meg loggfiler, og så kan jeg videreutvikle appen med deres data.

Foreløpig må man kopiere filene manuelt ja, min favorittapp for dette er 3C Toolbox Pro, den kan zippe og maile, eller dele til google drive f.eks. Skal jobbe med å få dette enklere etterhvert, evt velge en annen mappe på telefonen som kan synces med div cloud storage-apper.

CSV-filen logger det du ser i tabben, og den låser også ned tabbene så du ikke får bytte tab så lenge logging er aktivert. Du kan også slette/legge til elementer, men du må gjøre det før du starter logginga ellers skjer det ikke stort i loggfila.

Tanken er at man skal kunne lage så mange nye tabs man ønsker, slette de 'originale', og ikke minst huske sånt til neste kjøring. Dette er neste på lista.

jlan

Jeg har forsøkt slå på logging av både raw og csv, men finner ingen filer.
Samsung Galaxy S5 SM-G900F, Android 6.0.1
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Lynet

Jeg trodde jeg logget en hel ladesyklus i dag, men finner kun 1 *.csv fil på telefonen men det er fra TM-spy.
Her må det en forklaring på hvordan det skal gjøres.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

amund

På min telefon lander filene i /data/data/com.canbus.tesla/files, jeg har android 5.1.
På brettet mitt (gammel Galaxy tab 2 med android 4.4) er /data/data tom, men jeg finner undermappe til samtlige apper under /sdcard/Android/data/

Skjønner at jeg må gjøre noe med dette ASAP, men hva gjør jeg? Gir brukeren valg om å definere en bedre mappe å putte filene i? Hadde det vært windows kunne man åpnet et explorer-vindu for den riktig mappa, men det er ikke så enkelt i Android tror jeg, tar i mot tips her.

Lynet

Ingen slike mapper på min S7 edge.
Men kanskje du kan forklare step by step hvordan man starter og avslutter en logging, kanskje jeg gjør noe feil slik at filen ikke blir lagret?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

En del/eksportfunksjon i selve appen kunne kanskje løst det? Rett til dropbox eller vedlegg i mail?

amund

Sitat fra: Lynet på søndag 29. januar 2017, klokken 22:12
Ingen slike mapper på min S7 edge.
Men kanskje du kan forklare step by step hvordan man starter og avslutter en logging, kanskje jeg gjør noe feil slik at filen ikke blir lagret?

Starte og stoppe logging er bare å krysse av/krysse vekk i menyen. Fila blir skrevet den, alle apper har sin egen mappe et sted på telefonen (du har jo f.eks. clear cache og clear data). Men det ser ut som jeg har dummet meg ut her med at telefonen min har root. Det har riktignok ikke nettbrettet, og jeg finner filene der og... googler dette og ser ut som det er løst på forskjellige måter på forskjellige telefoner.

Muffin, problemet med dropbox er at da er det noen som bruker google drive. Legger jeg inn de 2 skal noen ha OneDrive, så vil noen ha noe annet osv.

Hadde ikke det beste vært om man kan logge alt automatisk hele tiden, og ha en annen app (f.eks. DriveSync som jeg fant her om dagen) ? Evt putte på SD-kortet og putte det i pc'n?

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA