Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Muffinman

Jeg har kjørt tom bilene i signaturen, pluss en med 90-pakke forrige vinter.

- Alle bilene reduserte effekten i hvac ved brukte 1,5kWh under 0. Var nede på 2% med 85D``en i vinter, og da skjedde det i det jeg rygget inn mot superladeren, så noe er muligens endret i software det siste året.
- P85``en gav 3,2kWh før den slo seg av.
- 85D 3,7kWh
- 90``en 4,7kWh

Alt avlest ved at trip ble nullet i det batteriindikatoren viste 0%.

Kan bli spennende å se hva canbus rapporterer av nominal remaining på 0, og hvordan det tallet eventuelt står seg mot tallet trip vil vise.

amund

Hadde vært moro hvis disse canbus-verdiene gir bedre svar enn bilens prosent-indikator. Men jeg er redd disse målingene er dårlig kalibrert / umulig å få nøyaktige på så lav state of charge. Men håper jeg tar feil :)

Når det gjelder appen så kommer det en ny versjon veldig snart. Har skrevet om bluetooth handling til å være mer robust, forhåpentligvis har det fjernet alle heng og slutt-og-virk-scenarioer, kanskje til og med fikset det for de 2 som aldri fikk kommunikasjonen til å starte.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

jlan

#62
Litt TMX data på oppfordring fra trådstarter. Også et bilde som viser hvor tilkoblingen er.

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Go-carter

Hvor får man kjøpt adapter til facelift Tesla?

Og hvilken Bluetoothdongle anbefales? :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

amund

Kabel kan kjøpes av PeterSV her på forumet, eller her:

https://www.etsy.com/no-en/listing/271567361/tesla-model-s-model-x-roadster-obd2can?ref=shop_home_active_14

Adapter, mitt beste resultat foreløpig er fra Kjell.com (blå, lik som den på bildet over).

Jeg har også en OBDLink MX bluetooth, den er dyr men mange ganger raskere enn de billige ELM327-baserte. Den har også flere kommandoer myntet på CANBUS, som gjør den enda mer effektiv (kan sile ut kun de pakkene vi vil lese). Har ikke utnyttet de ekstra kommandoene 100% enda, men jeg er godt på vei og det kommer veldig snart.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thor2014

Er det mulig å få tilgang til disse dataene uten å bruke en andriod telefon?
PC eller iPhone?

Cowboystrekk

Aktiveres batterivarmer med range mode når du forvarmer fra 400v 16A? Vet ladinga gir litt overskuddsvarme, men over 30 kW regen i minusgrader er litt heftig bare fra lading
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

amund

Sitat fra: Thor2014 på fredag 06. januar 2017, klokken 18:51
Er det mulig å få tilgang til disse dataene uten å bruke en andriod telefon?
PC eller iPhone?

Ikke med denne appen, men jeg vet det finnes programvare til PC.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

GOS

#69
Da har jeg kjørt bilen ned til 0% SOC Appen viste da at jeg hadde 4.1 kWh igjen, MEN når bilen skifter fra 1% til 0% så var det ikke 0 km igjen.

Etter å ha kjørt 2-300 meter under 0 tkm for å nå Lyngdal laderen så viser Appen at det er 3.6 kwh (NominalEnergy) igjen. Appen viser da en effektbegrensning på 127 kw.

Har ikke til til å kjøre til den stopper da jeg må videre.

Skal se om jeg får gravid frem mer tall i løpet av uka.

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

amund

Versjon 0.6 ute, totalt omskrevet bluetooth-handling, forhåpentligvis mer stabil.

Har også implementert ST-kommandosett for OBDLink MX, og andre STN 1100-baserte adaptere. Et sånt adapter anbefales virkelig, appen blir 5-10 ganger raskere og misser ingen pakker. (ELM327-klonene er ikke rask nok til å få med seg alle pakkene, noen pakker misses gang på gang. F.eks. trip distance kan ta 10 minutters kjøring før appen får tak i)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Øggen

Nice, skal bli spennende å sjå om det funka no. Testa i morga tidlig.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

GOS

#72
Hadde noen rare målinger i Oslo her en dagen i forrige uke. Det var -11 grader ute og bilen var i forveien ladet til 90% (noen timer tidligere). Husker ikke helt hva temperaturen var på batteriet når jeg satte meg inn, men rundt om 0 grader. Jeg satt på forvarming/AC på full guffe. og når jeg så sjekket appen igjen så var snitt-temperaturen på 100 !!! grader. Kikket videre og minimum var 0 og maks var 200 grader!. Må gå ut for å se om jeg sitter på en brennende bil, men det gjør jeg altså ikke. Etter videre sjekking så viser det seg at hver andre battericelle rapporteres med 0 grader og hver andre med 200 grader. Skrur av forvarming/AC og sjekker etter en liten stund og alle batteri-cellene har lav temperatur. Kobler fra og kjører ett par km og alt virker OK. Parkerer bilen uten ladekabelen i og starte å forvarme batteri/AC noen minutter før jeg setter meg inn. På nytt viser batteri-cellene annenhver på 0 og 200. Kjører Oslo-Sandefjord og alt er normalt på turen og på batteriene når jeg kommer frem, samme også på veien tilbake. Virker som om noe ikke rapporteres riktig når batteriet er riktig kaldt og det står full varme på batteri/AC!?

Se vedlagte skjermbilder.


Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

amund

Hehe, knallbra bug du fant der! Jeg har vært litt spent på om de batteritemperaturene funker under null, og det gjorde de altså ikke :) Dette er nok en enkel fortegnsfeil, jeg skal få rettet den opp, har bare aldri testet med så kaldt batteri (og tydeligvis ikke amerikanerne som har dekodet verdiene heller).
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Fikk denne fine mailen i natt:

Sitat

Hi Developers at Emon's Craftsmanshipping,

After review, TeslaSCAN, com.emon.canbus.tesla, has been removed from Google Play because it violates our metadata policy. This app won't be available to users until you submit a compliant update.

Here's how you can submit your app for another review:

Sign in to your Developer Console and remove any irrelevant keywords from all translations of your Store Listing.
Read through the Metadata policy for more details and examples.
Make sure your app is compliant with all other policies listed in the Developer Program Policies. Remember that additional enforcement could occur if there are further policy issues with your apps.
Submit your app.
If approved, your app will again be available with all installs, ratings, and reviews intact.

If you've reviewed the metadata policy and feel this removal may have been in error, please reach out to our policy support team. One of my colleagues will get back to you within 2 business days.

I appreciate your support of Google Play!

Best,

Willie

Google Play Review Team

Fikk lignende beskjed første gang jeg lastet den opp, prøvde mange kombinasjoner av navn og tekst, men de sier jo ikke hvor problemet ligger (tittel, beskrivelse, annet?) Så etter mye fram og tilbake ble den godtatt. Nå er den altså fjernet igjen, det eneste jeg har gjort er å laste opp en ny versjon (for noen dager siden).

Så denne gangen prøver jeg å bytte navn, og ser om det hjelper. Legger ut ny link i førsteposten når den er oppe igjen.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA