Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Er det noen indikasjoner på produksjonstakten på direkte konkurrenter som Kona og Leaf i 2018? Vil det bli slik at man får de "på dagen"?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Tom E.

"According to industry sources on October 23, Hyundai Motor and Kia Motors set their annual production of the Kona EV and the Niro EV to be launched next year at 18,600 and 21,000, respectively. The figures grew 38 percent and 66 percent, respectively, compared to their earlier plans last year."

TM

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 28. oktober 2017, klokken 17:49
Er det noen indikasjoner på produksjonstakten på direkte konkurrenter som Kona og Leaf i 2018? Vil det bli slik at man får de "på dagen"?
Det blir neppe noen 64 kwh biler å få kjøpt på dagen før tidligst i 2019. Det blir neppe stor produksjon i 2018, og ventelisten på Kona er allerede lang.
Det er også usikkert når Leaf vil komme med stort batteri. Det ryktes at det blir først i desember 2018.

singstaen

Da fikk jeg bekreftet levering av min bil. Den kommer i uke 12. Sort med begge pakker, kontraktsdato 10.10.2016.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

trykkertor

Oi.....Uke 12 som nesten april.
Og med kontrakt 10. oktober 16.
Da er jeg rimelig langt bak i køen med min februar 2017 kontrakt. Blir vel levering 2020.

Lepanto

Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

singstaen

Fikk en melding av en bekjent som driver med bilimport. Han skal ha blitt tilbudt å kjøpe Amperaer. Det var en interessant vending. Han gikk for én bil og det blir spennende å se når han får den...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

Hva betyr det? Og til hvilken pris? Er det GM som gjerne omgår Opel og hvorfor? Er det GM som ønsker en bedre pris for bilene enn de er forpliktet til å levere den til Opel for? Vil GM sette opp konkurrerende distribusjonsledd?...osv osv....?

singstaen

Han skisserte en pris på 390 000 og mente at han kanskje fikk bil før jul. Jeg venter i spenning.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

Så GM trenerer leveransene til Opel fordi Opel har for gode betingelser og vil gjerne etablere en selvstendig distribusjonskanal hvor de kan tjene penger (min tolkning). Lukter advokatmat. 

zbk

Det er vel ikke sagt noe som helst om hvem han har fått tilbud om å kjøpe fra, det kan vel like godt være biler sendt til andre land (eller noe helt annet). Vil bli spennende å se hvilken bekreftet informasjon som dukker opp om dette.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

erato

Videresalg av nye, uregistrerte biler (dvs i praksis køplasser) har jo Opel ikke akkurat sett positivt på...... Om det er bruktimport er det en annen sak ja. Det står jo for så vidt hvem som helst fritt frem til og det er jo ikke noe oppsiktsvekkende og ikke annerledes enn å kjøpe en bil på finn.

singstaen

Ut fra det jeg vet så kan godt disse bilene ha blitt kjørt noen km og at de regnes som bruktbiler. Blir uansett spennende å følge utviklingen i denne importen. Kanskje det er import fra Belgia? Eller demobiler fra Europa som skal byttes?
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA