Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

trykkertor

SitatOpel har et luksusproblem, som snart bare er et problem. Kundene står i kø for å kjøpe den elektriske modellen deres – Ampera-e.

Men norske forhandlere kan ikke levere. På lenge. Broom har mottatt henvendelser fra en rekke frustrerte Opel-kunder, som savner informasjon om når de får bilen de har bestilt.
http://www.tv2.no/broom/9418765/

singstaen

Sitat fra: alagerqv på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:12
Var så lenge siden jeg skrev under kontrakten, men sjekket nå. Skrev under 17 oktober 2016, så feirer ett årsjubileum neste uke, og har ikke hørt noe siden tulle SMS/internett-brev i mai. Sort bil med begge pakkene.

Jeg er i samme båt med identisk bil (10.10.2016). Jeg har sett at en som har 11.10 med identisk bil som oss skal få sin bil til Norge i starten av mars. Jeg tok kontakt med forhandler for å høre om han visste noe om min bil - nei det gjorde han ikke. Hva er dette for et opplegg!?
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato


tessy

13 Opel Ampera-e reg i Norge, så langt i Oktober... Ikke akkurat oppløftendes for oss som venter..

erato

Nå begynte de vel først å produsere over sommeren og det er betydelige leveranse- og klargjøringstider her.

alagerqv

Burde denne tråden bli døpt om til: Vi som venter forgjeves på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt) ?

Elmo

Sitat fra: alagerqv på onsdag 18. oktober 2017, klokken 13:57
Vi som venter forgjeves på Ampera-e
Du vet vel at:   "Har du ventet forgjeves, så har du ikke ventet lenge nok;) ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

singstaen

Jeg trodde jeg skulle få vite noe i sist uke, siden en som har kontraktsdato dagen etter meg, med identisk bil, fikk bekreftet sin bil tidlig i sist uke. Hva fikk jeg til svar av forhandler: vi får snart informasjon om desemberproduksjonen... Jeg spurte om 2018-modell og fikk til svar: det vet vi ingenting om enda...

Nå må Opel snart komme med noe vettug informasjon. Worst case scenarioet de liksom har gitt oss: ingen dato og null informasjon er worst case tydeligvis...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

elekTrond



SitatIf it takes forever I will wait for you
Si ça prend l'éternité, je t'attendrai

For a thousand summers I will wait for you
Pour une centaine d'étés, je t'attendrai

Till you're back beside me, till I'm holding you
Jusqu'à que tu reviennes à mes côtés, jusqu'à que je te tienne

Till I hear you sigh here in my arms
Jusqu'à que je t'entende soupirer, ici, dans mes bras

Anywhere you wander, anywhere you go
Où que tu traînes, où que tu ailles

Every day remember how I love you so
Chaque jour souviens-toi combien je t'aime

In your heart believe what in my heart I know
Dans ton coeur crois ce que dans mon coeur je sais

That forevermore I will wait for you
Qu'à jamais, je t'attendrai

The clock will tick away the hours one by one
L'horloge égrènera les heures une à une

Then the time will come when all the waiting's done
Puis viendra le temps où toute cette attente prendra fin

The time when you return and find me here and run
Le temps où tu feras ton retour, me trouveras là et courras

Straight to my waiting arms
Droit dans mes bras qui t'attendent

If it takes forever I will wait for you
Si ça prend l'éternité, je t'attendrai

For a thousand summers I will wait for you
Pour une centaine d'étés, je t'attendrai

Till you're here beside me, till I'm touching you
Jusqu'à que tu reviennes à mes côtés, jusqu'à que je te touche

And forevermore sharing your love
Et à jamais, partager ton amour

Sitat fra: Elmo på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:45
Sitat fra: alagerqv på onsdag 18. oktober 2017, klokken 13:57
Vi som venter forgjeves på Ampera-e
Du vet vel at:   "Har du ventet forgjeves, så har du ikke ventet lenge nok;) ;D
'13 Mjau

Radar70

Denne må svi for Opel! Det var vel ikke dette de så for seg inngangen til 2017. Føler både med dere som ikke har fått bil (for den er helt konge) og Opel Norge :-\
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

alagerqv

Er det noen som har fått noe info overhodet i sommer? Sist jeg hørte noe var da jeg maste i midten av mai, og selv om siste mail jeg sendte var ett spørsmål, så gidder de ikke svare.


Sent from my iPhone using Tapatalk

singstaen

Jeg har ikke hørt noe håndfast siden mai - egentlig ikke noe håndfast da heller, utenom at bilen ikke skulle komme i uke 39...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

Nå er det ikke så lenge siden Pettersen sa at produksjonen av Ampera var i full gang igjen og at folk skulle få beskjed når bilen deres var satt i produksjon. Finnes det NOEN som har fått beskjed om en bil som er satt i produksjon de siste par ukene?

singstaen

Min forhandler skrev 10.10 at desemberproduksjonen bekreftes snart, og nå har det gått over 14 dager og da antar jeg at min bil ikke blir produsert i desember... De har heller ikke noe informasjon om når 2018-modellen settes i produksjon.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

2018 modellen er nok den som produseres i desember. Men når hadde du ordredato sa du? Jeg har 22.10.16.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA