Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

1Ampera

Dere som kjøper Opel Ampera-e som kommer fra Tyskland, kan hende dere kan få mulighet til å kjøpe bil som har vært registrert i Norge. Jeg vet at minst 2 stk som er solgt nye og levert kunder i slutten av mai, ble solgt til Tyske forhandlere. Denne bilen med regnr. EK 40508, ble solgt til Tyskland.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

dc

Er det mulig å finne ut hvor bilen er eller hva som skjer med den?
Bilen kom til Belgia for noen uker siden.

Jeg har understellsnumret.

PetRog

Til Info:

Bestillings dato: 4 Feb. 2017
Planlagt produksjon i 3. kvartal 2019

Vente tid på ca. 2år og 6mnd.
(Er det vert å vente på denne El-bilen ???)

Lurer mer og mer på hva Opel har begitt seg ut på. 

Goggen123

Med utviklingen av biler med større batteri som er planlagt fremover; neppe
Flere (alle?) av disse vil også være bedre utstyrt en Ampera-e.
Så kan det jo hende også noen av disse blir forsinket, da kan du jo fortsatt stå på bestillingslisten (og heller trekke deg senere) for Ampera-e så har du en backup

mfurmyr

I den nære fremtiden er det nok å satse på koreanere og Nissan. Det blir jo spennende å se om Kia Niro kommer med samme batteri som Hyundai KONA på 43 og 64 kW batteri. "Range is Everything. Brand is Nothing".   
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Stikkkontakt

I oktober ble det registrert mer enn 2700 Bolt i USA. Det forventes å bli levert minstvlike mange i november og desember. Det er altså ikke produksjonen som er problemet.

telcontar

Leveringsproblemet er jo helt klart GM som ikke lenger vil subsidiere Opel nå som de er solgt til PSA. Spørsmålet er vel om de skrur opp produksjonstakten på Ae nå som de har hevet prisen.

zbk

Tja. Det kan vel virke som om GM er ute etter å tyne PSA så mye de kan av en eller annen grunn, så jeg er redd for det vil produseres så få Ampera-e som GM er i stand til å få til juridisk. Skal de være skikkelig drittsekk kan de jo begynne å bygge Bolt for eksport...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

trykkertor

Sitat fra: PetRog på onsdag 08. november 2017, klokken 10:15

Jeg har en viss teori om at Opel faktisk prøver å unngå levering av denne bilen gjennom prisoppgang og overdreven leveringstider.
Hvis det var slik at de ikke tjente penger på den før, og måtte derfor øke prisen 60.000,-
Vel, så tipper jeg de (noen) tjener penger på den nå.
Skulle da tro at de ville lett kunne produsere 3.000 biler innen rimelig "kort tid".
At de nå haler ut tiden til urimelige 2-3 år, og samtidig skrur prisen opp i flere omganger. Vel så minner det om en taktikk for å få så mange som mulig til å trekke seg, uten at de innrømmer at de ikke vil/ønsker å levere denne bilen.

Husk, på de 2 årene med venting er det meget realistisk at denne bilen skal prises ytterligere opp flere ganger. At det etter hvert kommer inn norske avgifter, mini-moms eller annet. Samt av vi nå går inn mot den perioden hvor elbilfordelene etterhvert skal fases ut.

Så ved overdrevne leveringstider og gjentatte prisoppganger, så vil de klare å få mange til å kansellere sin kontrakt etter "eget" ønske.

Noen ganger tenker jeg det hadde vært like greit å spille med åpne kort helt fra PSA-overgangen var et faktum. Dette begynner å bli en farse.

erato

Som sagt, dette er en bil som åpenbart er en utgående modell før leveransene har kommet skikkelig i gang. Liten grunn til å risikere å bli sittende med en slik, uansett hvor attraktiv den var i utgangspunktet og hvor høyt et sulteforet elbilmarked priser den i bruktmarkedet  i en interimsperiode. Enig i at Opel burde kastet håndkledet inn tidligere, dette må de ha skjønt en stund, og et slikt firma får ikke min business. Jeg handler ikke med lurendreiere.

navyelsen

Vel, en ting er produksjonsdato, noe annet er leveringsdato. Har hørt at Opel har over 3 mnd leveringstid over dammen. Dette stemmer greit overens med Opels egne uttalelser på mandag som var:
- De siste av disse blir produsert i tredje kvartal i 2019 og levert til kunde i starten av 2020.

Du nærmer deg altså tre års ventetid til sammen, for en bil som er utdatert innen 2020. Og hvilke garantier har du for at prisen ikke øker enda mer i mellomtiden?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

hanjan

Sitat fra: navyelsen på onsdag 08. november 2017, klokken 18:38

Vel, en ting er produksjonsdato, noe annet er leveringsdato. Har hørt at Opel har over 3 mnd leveringstid over dammen. Dette stemmer greit overens med Opels egne uttalelser på mandag som var:
- De siste av disse blir produsert i tredje kvartal i 2019 og levert til kunde i starten av 2020.

Du nærmer deg altså tre års ventetid til sammen, for en bil som er utdatert innen 2020. Og hvilke garantier har du for at prisen ikke øker enda mer i mellomtiden?
Fikk i kveld bekreftet produksjon 1. kvartal 2019 med bestillingsdato 21.12.16...

Dette er selvsagt helt uakseptabelt så bilen er da avbestilt sammen med et løfte om å holde meg langt unna alt som kommer fra GM, Opel og andre i PSA gruppen i all fremtid. Makan til useriøs kundebehandling har jeg ikke vært borti før!

Jeg har en gjenkjøpsavtale på dagens bil 1.mars og nå har Opel klart å sette meg ett år bak i køen på andre biler. Fikk heldigvis ett ganske lavt reservasjonsnummer på Kona (levering juni/juli? etter det forhandler sa i dag) alikevel og Leaf med 40kw kan i følge forhandler leveres april/mai om man går for en Launch Edition.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

hanjan

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA