Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla product unveiling on the 17th (unexpected by most)

Startet av Cookie Monster, torsdag 20. oktober 2016, klokken 05:58

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Dag A. på mandag 07. november 2016, klokken 22:21
Forhåpentligvis så vil en viss kontantstrøm fra SC også føre til videre utbygging av SC, f.eks i området rundt Stavanger, ikke bare på ei øy mellom Stavanger og Bergen.

Vet ikke hvordan det er med geografikunnskapene, men det er ingen øy med SC på mellom Stavanger og Bergen
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

LA-Thing

Regner med at Tesla har tenkt ut en smart måte å ta betalt på via (forhånds)registrert kredittkort el.l. Det betyr vel da også at Tesla kommer til å åpne SC-nettverket for andre bilmerker, mot betaling.....
Drammen, Tesla Model S #2510

knut.aulie

Blir nybilpris på S og X satt ned fra 1. April?

Elbil fundamentalist

Enda en gang er vi heldige hva angår bruktverdien  8)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

N00b

400 kwh er mye strøm, det tilsvarer ca 10 ladinger for meg. Det er omtrent der jeg ligger på superlader lading, kanskje 15 ladinger?   

Uansett er dette gode nyheter for oss. Det vil føre til mindre trengsel. Ha selv stått i kø på Lier nord å sett på biler som står å lader til 100%

Sist gang kom jeg til på baksiden av bygget fikk jeg med en gang 100kw lading på ledig pistol selv om det var andre biler der før og jeg ikke hadde prioritet på laderen, så på den tiden det tok meg å lade opp 40kwh var det ingen av de andre bilene der som flyttet seg og jeg var den første som dro.

Det er skikkelig kjiip oppførsel. 

Skjøteledning

Lier er blitt helt håpløst for oss som faktisk skal bruke superlader slik intensjonen er. Har gang på gang opplevd å stå i ladekø for så å være den første til å forlate etter en kjapp 10-15 min. lading for å rekke hjem. Tror det er veldig mange hjemmeladere der, dessverre.

nie

På min typiske "superlade-tur" drar jeg hjemmefra med ca 85%, ankommer SC med 15-20%, lader 20 kWh for å komme helt frem til hytta og setter bilen på lading når jeg er fremme. Hjem igjen lader jeg også ca 20 kWh.
Dvs 40kWh for hver hyttetur. Jeg vil da klare 10 hytteturer årlig uten ladekostnad og det synes jeg er bra.

Så reiser vi av og til i andre retninger hvor vi vil måtte betale for SC men det er helt OK. Jeg er f.eks. avhengig av å lade Chadehmoh i Røldal vinterstid og det blir bare mer og mer spennende for hvert år som går. Jeg er ikke den eneste med dette behovet så jeg skulle betalt godt for å kunne lade på en superlader med seks eller åtte lade-uttak. Gratis eller betalt blir helt underordnet så lenge alternativet er usikkerhet om hvorvidt man i det hele tatt får ladet bilen.

o.b.lix

Er det de samme som hyler over at Supercharging skal koste penger, som skaffer seg Chademo-adapter?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

nie

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. november 2016, klokken 10:06
Er det de samme som hyler over at Supercharging skal koste penger, som skaffer seg Chademo-adapter?
Ingen peiling....men for meg er Chadehmoh et must og et supplement til hjemmelading og litt superlading.
Kunne ikke ha reist til hytten i Røldal med EL-bilen uten Chadehmoh. (Vet at det ligger et "Teslabjørn-adapter" på bensinstasjonen men det kom dit etter at mitt behov oppstod og adapter var kjøpt)

Modellen som Tesla nå har foreslått synes jeg er helt flott og jeg har null tro på at dette vil hemme salget på lang sikt. En del vil nok forsere sitt innkjøp av ny bil for å få "livslang" lading inkludert men så vil salget  normalisere seg.
Med mindre man har helt ekstreme behov for superlading, vil disse ladekostnadene på SC bare være vekslepenger i forhold til hva bilen ellers koster.
Den store besparelsen på drivstoff oppnås ved å lade billig hjemme.

Muffinman

Jeg synes at det er ok at de innfører gradert betaling, og har chademoadapter pluss det meste av ladeutstyr man kan tenke seg. Usikker på hvordan du tenker det henger sammen, men jeg lader relativt ofte på sc og nesten aldri på chademo. Adapteret og alt det andre stashet jeg har i bagasjen er for å kunne lade på "alt" slik at sjansen for å bli stående blir så liten som mulig.

nie

Ser det er oppståtte ny tråd med samme tema som denne.
Fint om diskusjonen kan fortsette her, evt om admin kan flytte innleggene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA