Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av PaulusA, onsdag 19. oktober 2016, klokken 21:08

« forrige - neste »

AppleKnocker

Bare fortsett som du gjør Sven Erik. Det er ofte jeg ikke forstår ett kvekk av enkelte innlegg på forumet, f.eks fordi de består av rent vrøvl og pølsevev.

Jeg har derimot aldri hatt problem med å forstå dine innlegg.



BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Amoss

Sitat fra: sven erik på lørdag 12. november 2016, klokken 23:06
då om du kjører fosil bil  då gidder du ikke  fylle heller da ?

Om jeg hadde blitt sittende med en fossilbil med så liten drivstofftank at jeg måtte stoppe hver dag for å fylle tanken ved en 10 mils kjøring hver vei, så hadde jeg vært rimelig kjapp med å bytte ut den ja ;) Å bruke 5 minutter til å fylle tanken en gang i uka eller sjeldnere går greit, å lade en halvtime (nesten) hver dag blir noe helt annet.


Og all respekt for tidlige elbil entusiaster som kjørte elbiler når de knapt hadde rekkevidde og lade-infrastruktur nærmest var ett fremmedord :) Skulle gjerne vært en av dere, men måtte altså i tillegg få dagene mine til å gå opp, og fant det umulig å kombinere det med å ha en bil med så begrensede rekkevidder. Hadde jeg bodd mer sentralt og hatt mine viktigste transportbehov nærmere der jeg bodde hadde jeg nok vært en av dere for mange år siden. Som ting er så har jeg måttet vente på biler med tilstrekkelig rekkevidde.


"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

moderator 2

Hei. Det er flere brukere på forumet og ellers i samfunnet som har lese og skrivevansker. Blir det for vanskelig å lese enkelte innlegg, så hopp over disse.

Derimot håper jeg de som har dysleksi ikke slutter å legge inn innlegg, til tross for ortografiske krumspring!  Her er alle velkommen til å skrive!

Se også:
https://www.nrk.no/norge/flau-etter-a-ha-papekt-solbergs-skrivefeil-1.12230163

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Ipadjove

Nå er jeg halvvegs på testturen. Har kjørt 103 km. Batteriet viser 49% og rekkevidde 99 km. Jeg har 104 km å kjøre tilbake. Tror det skal gå ved å spare litt strøm her og der. Hittil har jeg kjørt som jeg pleier med varme osv.
Liker bilen godt! :)
Men ja, det blir dessverre forlite margin å gå på til vanlig. Og det er ca 7 grader nå.

Crown

Hoddevik! For en utsikt :-o! Ser ikke ut som den mest strømbesparende veiprofilen oppover der nei. Lykke til hjemover.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

sven erik

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 13. november 2016, klokken 07:49
Bare fortsett som du gjør Sven Erik. Det er ofte jeg ikke forstår ett kvekk av enkelte innlegg på forumet, f.eks fordi de består av rent vrøvl og pølsevev.

Jeg har derimot aldri hatt problem med å forstå dine innlegg.

takker

sven erik

Sitat fra: Amoss på søndag 13. november 2016, klokken 09:24
Sitat fra: sven erik på lørdag 12. november 2016, klokken 23:06
då om du kjører fosil bil  då gidder du ikke  fylle heller da ?

Om jeg hadde blitt sittende med en fossilbil med så liten drivstofftank at jeg måtte stoppe hver dag for å fylle tanken ved en 10 mils kjøring hver vei, så hadde jeg vært rimelig kjapp med å bytte ut den ja ;) Å bruke 5 minutter til å fylle tanken en gang i uka eller sjeldnere går greit, å lade en halvtime (nesten) hver dag blir noe helt annet.


Og all respekt for tidlige elbil entusiaster som kjørte elbiler når de knapt hadde rekkevidde og lade-infrastruktur nærmest var ett fremmedord :) Skulle gjerne vært en av dere, men måtte altså i tillegg få dagene mine til å gå opp, og fant det umulig å kombinere det med å ha en bil med så begrensede rekkevidder. Hadde jeg bodd mer sentralt og hatt mine viktigste transportbehov nærmere der jeg bodde hadde jeg nok vært en av dere for mange år siden. Som ting er så har jeg måttet vente på biler med tilstrekkelig rekkevidde.

det beste er da og ha e elbil der en kommer  til det en skal den ene dagen så en kann lade mesteparten jemme det har og batteriene best av  derfor jeg kjøper denne bilen  gor jeg kjører ca 13 mil vær dag når eg ikke kjører langt teslan går lenger men den får en ikke  fylt jemme  nokk

Ipadjove

Ferge nå. Batteriet viste 48% da jeg startet returen, og gikk raskt nedover i starten. Bilen indikerte etterhvert ca 20 km for lite rekkevidde, så nå har jeg kjørt 10-20 km/t under vanlig fart og nå har jeg 29km rekkevidde på 36 km strekning med 2 små fjell..

Noen som vet om Ioniq har litt å gå på når den kommer til 0 km/ 0%?

Amoss

Sitat fra: sven erik på søndag 13. november 2016, klokken 13:39
det beste er da og ha e elbil der en kommer  til det en skal den ene dagen så en kann lade mesteparten jemme

Nettopp, det er også det jeg har kommet frem til. Dessverre holder denne akkurat ikke til dette for mitt bruk :(
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Crown

Sitat fra: Ipadjove på søndag 13. november 2016, klokken 13:56
Ferge nå. Batteriet viste 48% da jeg startet returen, og gikk raskt nedover i starten. Bilen indikerte etterhvert ca 20 km for lite rekkevidde, så nå har jeg kjørt 10-20 km/t under vanlig fart og nå har jeg 29km rekkevidde på 36 km strekning med 2 små fjell..

Noen som vet om Ioniq har litt å gå på når den kommer til 0 km/ 0%?

Hvis ikke noen vet det, så høres det ut som om du kommer til å være den første her til å finne det ut :-D Tok du med reservekanne med strøm?
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Ipadjove

Haha! Fikk tips om å ta med en slik powerbank for mobiler osv som backup :p

Crown

Sitat fra: Ipadjove på søndag 13. november 2016, klokken 14:01
Haha! Fikk tips om å ta med en slik powerbank for mobiler osv som backup :p

Har du ikke et sånt telefonnummer klistret i frontruten som du kan ringe for redning hvis det ikke går? På Leafen er det gratis tre redninger første året pga tomt batteri mener jeg, til ære for elbilnybegynnere ;)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

sven erik

Sitat fra: Crown på søndag 13. november 2016, klokken 14:06
Sitat fra: Ipadjove på søndag 13. november 2016, klokken 14:01
Haha! Fikk tips om å ta med en slik powerbank for mobiler osv som backup :p

Har du ikke et sånt telefonnummer klistret i frontruten som du kan ringe for redning hvis det ikke går? På Leafen er det gratis tre redninger første året pga tomt batteri mener jeg, til ære for elbilnybegynnere ;)

er det bare 3  for lifen på e nv 200 er det de første årene uansett  så lenge en følger cørvisen  men er spent på dette med hunday de har jo beste gaaranti så

Jorgen86

Jeg spurte hyundai Norge ang dette, har ikke fått noe svar enda, men på fossilbiler dekker de ubegrenset med drivstoff, utforkjøring, innelåsing av nøkler alt som ikke skyldes grov uaktsomhet er INK i mobilitetsgaranti.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Crown

Sitat fra: sven erik på søndag 13. november 2016, klokken 14:35

er det bare 3  for lifen på e nv 200 er det de første årene uansett  så lenge en følger cørvisen  men er spent på dette med hunday de har jo beste gaaranti så

Det er hjelp for feil med bilen de første årene, men berging fordi du har tomt batteri (brukerfeil) mener jeg er et begrenset antall ganger.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA