Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av PaulusA, onsdag 19. oktober 2016, klokken 21:08

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 17. november 2016, klokken 23:32
Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 23:10
hei
bilen  kommer like langt ca om en kjører jevnt i 70 eller 90 dette er litt rart

Kan det være at motoren er mer effektiv på høyere turtall?

vet ikke skal dkjekke litt  har nå bare hatt bilen siden  tirsdag mitt på dagen  men det er 1 elbilen jeg har merket dette på  jeg har kjørt en del forskellige

Esp1gr1

Det kan jo skyldes at det med 70 km/t på grunn av den ekstra reisetiden vil kreves nesten 30% ekstra energi til varme og det tilsvarer den ekstra energien som trengs for å få bilen til å rulle i 90 km/t?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business bestilt 29/11-2019, levering rundt uke 7 2020

sven erik

Sitat fra: Esp1gr1 på fredag 18. november 2016, klokken 07:36
Det kan jo skyldes at det med 70 km/t på grunn av den ekstra reisetiden vil kreves nesten 30% ekstra energi til varme og det tilsvarer den ekstra energien som trengs for å få bilen til å rulle i 90 km/t?


Sent from my iPhone using Tapatalk


a muligens men dette skjer ikke på de andre bilene  men skal og skjekke i 100 km  og senere 50  for jeg skal  på lang tur så det er ok å vite nå på vinern  kommer og til og skjekke sommer  men

sven erik

på veier som er en del opp og ned i fart og for mye svinger og sånt  sån typiske lanneveier  kommer man ikke mer en rut 17 mil  mens på en mottorvei i 80 til 90 kommer man runt 20mil  jeg kjører ikke helt tom så når jeg lader er det en til 2 mil i gjenn  derfor setter jeg ca
med alle mine målinger har jeg hatt 21 grader i kupen  og litt  varme i sete og  noen ganger ratt varme   eg er kempe fornøyd med rekkevidden  jeg ville vært fornøyd bare eg komm over  16 mil  på viner  vi har nå kjørt flere biler som er lovet 17 mil som en kansje får  13 på sommer og 9 på vinter  jeg tror  nokk denne kommer til og gå  ca 25 på sommeren

Ipadjove

Sven Erik: Kan det være at det en kommer lenger med Ioniq i f.eks 70km/t enn i 60km/t? Altså unormalt i forhold til vanlig logikk med tanke på luftmotstand.

stradivaria

Hi,

I did test drive with Ioniq on Satudday.

Started with it in Drammen, had 175 km(90% of battery).
Took test to Moss, then to Sarpsborg and return to Rygge.
In Rygge I had 22km (19%). Car was used 150 km.
Then charged up to 60%. Come back to Drammen, there had 18% and 22km to drive.
All the time I had 20C inside, driving speed 90-110 km/h.

I think it is great car, it has good km calculation method.
It has advanced driving assistance...



Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

sven erik

kjørte i dag  i  ca 70 km i timen fra sandefjord til  litt ovenfor lier toppen  altså opp og ned lier bakken 
gradene ute var mellom 1 og -1  gradene i bilen var 21  ente på 21,8 med 5% i gjenn  dette hvar  med kjøring selv
tidligere har vert med cruisekontroll

Jorgen86

Jeg opplever at jeg greier å kjøre mere økonomisk enn cruisen gjør, hadde ca 15km lenger rekkevidde når jeg kom hjem fra jobb i dag enn når jeg kun har kjørt på cruise, kjører ca 68 km og hadde 136 km igjen 23 i kupé og fra 2 til -2 ute, synes jeg kommer langt da jeg egentlig kan kjøre tur retur uten og lade. Jeg kjører i 90-110 km/t
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik

Sitat fra: Jorgen86 på mandag 21. november 2016, klokken 21:37
Jeg opplever at jeg greier å kjøre mere økonomisk enn cruisen gjør, hadde ca 15km lenger rekkevidde når jeg kom hjem fra jobb i dag enn når jeg kun har kjørt på cruise, kjører ca 68 km og hadde 136 km igjen 23 i kupé og fra 2 til -2 ute, synes jeg kommer langt da jeg egentlig kan kjøre tur retur uten og lade. Jeg kjører i 90-110 km/t

ja vi presser ikke bile til og holde farten i oppover og jeg lar bilen  gå noe fortere nedover når det er en oppover bakke etterpå

Øyvind.h

Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 21:16
kjørte i dag  i  ca 70 km i timen fra sandefjord til  litt ovenfor lier toppen  altså opp og ned lier bakken 
gradene ute var mellom 1 og -1  gradene i bilen var 21  ente på 21,8 med 5% i gjenn  dette hvar  med kjøring selv
tidligere har vert med cruisekontroll
70? Er det ikke 110-sone der og mange som ligger i 120+?

Eller kjørte du småveiene?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. november 2016, klokken 22:41
Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 21:16
kjørte i dag  i  ca 70 km i timen fra sandefjord til  litt ovenfor lier toppen  altså opp og ned lier bakken 
gradene ute var mellom 1 og -1  gradene i bilen var 21  ente på 21,8 med 5% i gjenn  dette hvar  med kjøring selv
tidligere har vert med cruisekontroll
70? Er det ikke 110-sone der og mange som ligger i 120+?

Eller kjørte du småveiene?

jeg kjørte både småveier og noe mottorvei men folk greier da  og kunne kjøreforbi når det er 2 filer  å nesten ikke trafikk  men når jeg skal ta 50 km testen blir det ikke mottor vei men  folk på dmåveiene blir iritert om en ikke ligger i 80 på 70 sona

Jorgen86

Jeg føler ikke at jeg trenger å tenke på hvordan jeg kjører for den går rimelig gjerrig, jeg følger trafikken gidder ikke være sinka i elbilen haha.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik

Sitat fra: Jorgen86 på tirsdag 22. november 2016, klokken 18:23
Jeg føler ikke at jeg trenger å tenke på hvordan jeg kjører for den går rimelig gjerrig, jeg følger trafikken gidder ikke være sinka i elbilen haha.

sant det men jeg prøver meg framm med bilen for å se om det er mulig å få lenger rekkevidde


sven erik

ja vet det  er bra men  eg har nå med minus hvert oppe i 22 mil

og jeg skal køre langt så må vite hvordan jeg får lengst mulig


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA