Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av PaulusA, onsdag 19. oktober 2016, klokken 21:08

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: Crown på søndag 13. november 2016, klokken 14:38
Sitat fra: sven erik på søndag 13. november 2016, klokken 14:35

er det bare 3  for lifen på e nv 200 er det de første årene uansett  så lenge en følger cørvisen  men er spent på dette med hunday de har jo beste gaaranti så

Det er hjelp for feil med bilen de første årene, men berging fordi du har tomt batteri (brukerfeil) mener jeg er et begrenset antall ganger.

ok spent skal høre om det nr jeg får bilen  til uka

Crown

Sitat fra: sven erik på søndag 13. november 2016, klokken 14:41
Sitat fra: Crown på søndag 13. november 2016, klokken 14:38
Sitat fra: sven erik på søndag 13. november 2016, klokken 14:35

er det bare 3  for lifen på e nv 200 er det de første årene uansett  så lenge en følger cørvisen  men er spent på dette med hunday de har jo beste gaaranti så

Det er hjelp for feil med bilen de første årene, men berging fordi du har tomt batteri (brukerfeil) mener jeg er et begrenset antall ganger.

ok spent skal høre om det nr jeg får bilen  til uka

Nå tenkte jeg på Leafen, Ioniq aner jeg ikke :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Jorgen86

Som nevnt så er det nok ikke helt ferdig diskutert fra importør dette her, men blir spennende og se.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Yoak


Ipadjove

Da er Ioniqen helt tom for strøm. Trodde jeg ved å kjøre i 50 osv uten varme skulle komme meg hjem. Eller i det minste til Hyundai-forhandleren som er nærmere og lavere i høydemeter. Men nei..

Dette ble mer spennende enn jeg hadde tenkt. Haha.
Først ble det ganske sterkt begrensing på strømmen. På ca 5km rekkevidde gikk bilen over til å bare vise --. Men da var jeg på toppen av et fjell.

Har hørt/lest at på Leaf kan en kjøre 10km eller noe når det skjer? Usikker. Men det var ikke langt igjen. Tok en litt annen veg et stykke for å ikke risikere å stoppe midt i 80-sone i skarp sving/bakke.

Så ble det mer begrensing. Fikk kjøre max 40km/t.

Nå var det nesten bare nedoverbakke (svak) om jeg heller valgte det offentlige ladepunktet her i Ulsteinvik, så da gikk jeg for det.

Så skiftet bilen fra D til N og fikk beskjed om at motoren ikke kan startes uten å ladde først.

Trillet ned mot ladeplasen, og skubbet bilen de siste 2 meterene til ladestasjonen..

Skjelver fortsatt, og det er ikke bare pga det er kaldt. Kjedelig å hindre de andre bilene på vegen. Men en erfaring rikere.

Yoak

Søndagsthriller.
Takk for oppdateringer av turen

knut.aulie

Betyr dette at du klarte akkurat 103+104 km eller måtte du korte ned turen og lade før du kom hjem?

Ipadjove

Sitat fra: knut.aulie på søndag 13. november 2016, klokken 16:00
Betyr dette at du klarte akkurat 103+104 km eller måtte du korte ned turen og lade før du kom hjem?

Klarte nesten turen, står bare om noen hundre meter og kanskje 50-100 høydemeter oppover.
Bilen sier jeg har kjørt 206 km.

jornhd

Takk for spennende lesing! Du har jammen baller! :) Du hadde sikkert klart det fint hvis du hadde kjørt økonomisk fra første stund og brukt regenerering aktivt hele tiden, men det er jo ikke særlig gøy. Høres ut som du må vente på bil med større batteri.

knut.aulie

Sitat fra: Ipadjove på søndag 13. november 2016, klokken 16:03
Sitat fra: knut.aulie på søndag 13. november 2016, klokken 16:00
Betyr dette at du klarte akkurat 103+104 km eller måtte du korte ned turen og lade før du kom hjem?

Klarte nesten turen, står bare om noen hundre meter og kanskje 50-100 høydemeter oppover.
Bilen sier jeg har kjørt 206 km.
Det er jo ganske bra, men forholdene kan jo bli langt værre en de var i dag. Så forstår at valget ikke lander på Ioniq.

Har du vurdert å prøve turen i en i3 94 ah ?

Ipadjove

Takk :) Vel, har brukt regenerering så mye jeg kan, har latt den stå på max (trinn 3). Har nesten ikke brukt bremsepedalen. Kun for å bremse ned mot å stå i ro og lav fart for det gjør ikke bilen selv. Kunne tenkt meg 1-2 'hakk' sterkere regenerering for å hjelpe mot slutten.
Jeg trodde fart/varme osv hadde litt mer å bety enn det jeg fikk prøve nå, men det er kanskje pga lav luftmotstand uansett på denne bilen? Og varmepumpe?
Hadde en plan om at når jeg kom hjem, skulle jeg kjøre i motbakke til bilen ble tom og så trille hjem. Det trenger jeg ikke prøve på nå :)

Ipadjove

Har vurdert i3 men den virker litt liten og upraktisk for min del. Opelen som kommer er omtrent like liten men bedre plass inni.

Ja er imponert over Ioniq uansett. Hadde de bare dobblet batteriet :)
Ja det kunne vert snø/slaps/minusgrader osv.

Og denne gangen kjørte jeg tilbake med bare et lite stopp, til vanlig blir det lenger stopp og nedkjøling av bil/batteri som jeg fikk tips om her :)

turfsurf

I3 er upraktisk om man skal ha med 4 og bagasje. 2 + bagasje er overraskende praktisk. Jeg og min bedre halvdel har flere ganger hivd to sykler og bagasje inn for en helgetur. Derimot funker det ikke med to barn og harrytur, hvis barna ikke skal sitte med maten i fanget :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

sven erik

hei
bilen  kommer like langt ca om en kjører jevnt i 70 eller 90 dette er litt rart

Ipadjove

Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 23:10
hei
bilen  kommer like langt ca om en kjører jevnt i 70 eller 90 dette er litt rart

Kan det være at motoren er mer effektiv på høyere turtall?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA