Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

MSS

Hvordan finner man ut hvilken båt bilene er på og alt slikt? Spurte selgeren jeg kjøpte fra, og han kunne si dato for ankomst, men var usikker på hvilken ankomsthavn det var. (25/11 ... er vel enten drammen eller gøteborg? Da er vel bilen i hende sånn ca 10./12. desember?)



Omsider - Elbil bestilt
Hvit Hyundai Ioniq 2017 - teknikkpakke, skinnseter og takluke
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

Tin

Har spurt forhandleren min ett par ganger. Får ikke svar engang.. Når vi skrev kontrakt for noen måneder siden ble det satt opp levering i november og bilen skulle komme med første levering. November starter i morgen. Svakt at de da ikke  engang svarer på henvendelser. At han ikke gidder å sjekke når bilen kommer er en ting. Men at man ikke gidder bruke 2 minutter på å svare på en mail?!

Kenhan89

#242
Har samme problem her, får ikke svar på mail. Synes det er rart at man kan love levering for bil i desember, også har ikke selger fått noe ankomstdato. Virker som om dem egentlig ikke vet selv når bilene skal komme.
Hvor har du bestilt Tin?

Tin

Sitat fra: Kenhan89 på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:09
Har samme problem her, får ikke svar på mail. Synes det er rart at man kan love levering for bil i desember, også har ikke selger fått noe ankomstdato. Virker som om dem egentlig ikke vet selv når bilene skal komme.
Hvor har du bestilt Tin?

Romerike ett sted :)..litt nord for Oslo

moby666

Facebook gruppa: Hyundai ioniq owners har mange forhandlere som svarer raskt og kommer med info. Verdt et forsøk?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

HPSE

Sitat fra: Kenhan89 på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:09
. Virker som om dem egentlig ikke vet selv når bilene skal komme.
Hvor har du bestilt Tin?

Sånn som eg har forstått det så får selger/forhandler først info om levering når bilen er på båten.

Eg bestilte i begynnelsen av september. Bil fra August produksjon. Pr i dag er den ifølge selger ikke produsert (men det skjer fort når det først skjer... ) Selger fikk for noen dager siden tildelt et par biler (blå uten skinn) på båten som gikk for noen dager siden...

Skulle ønske det var mulig for selger å finne ut litt mer.. Noen må jo vite når det er planlagt at DIN bil skal produseres og når det er planlagt at DIN bil blir sendt...

Frykter litt at vi snakker 2017 før bilen kommer mtp at den ennå ikke er produsert og sendt.. Båten bruker en mnd ca og så går det vel ca 1 uke fra ankomst Norge pga klargjøring osv... Får eg bilen i 2016 så blir det nok ila de to siste ukene i desember. Har også sagt til selger at eg VURDERER å bytte til svart bil med teknikk og skinn om denne kan leveres før. Pr i dag er det blå bil med teknikk og skinn som er bestilt.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

asgeirn

Møtte en biltransport med noen Ioniq på E18 ved Lierstranda i ettermiddag, så det er noen som kan begynne å glede seg..
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85


ProsjektX

2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Inop

Begynner å ta seg opp litt. 30 registrerte Ionikker nå:

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Hyundai%20Ioniq&mnd=%25&year=%25

Litt artig at det tydeligvis er litt stedsavhengig hva slags regnummer man får. To biler i Drøbak har til og med fått EL skilter (ikke EK). De er vel bedre på å resirkulere skilt der da...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Elmo

#250
Sitat fra: Inop på tirsdag 01. november 2016, klokken 09:52
Litt artig at det tydeligvis er litt stedsavhengig hva slags regnummer man får. To biler i Drøbak har til og med fått EL skilter (ikke EK). De er vel bedre på å resirkulere skilt der da...
Artig og artig. Det kommer av at skiltene deles ut til vegstasjoner og forhandlere i bunker på 100 eller mere.
At de to i Drøbak har fått EL skilter betyr bare at den aktuelle forhandleren ikke registrerer særlig mange elbiler, eller kanskje heller at han ikke har fått egne skilter enda og har fått disse som enkeltskilter fra Drøbak vegstasjon.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Amoss

Sitat fra: Inop på tirsdag 01. november 2016, klokken 09:52
Begynner å ta seg opp litt. 30 registrerte Ionikker nå:

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Hyundai%20Ioniq&mnd=%25&year=%25

Interessant nok møtte jeg tilfeldigvis en av disse på veien i dag (EK skilt). Antar det var demo-bil for Hyundai Askim da det var reklame på sidene. ... og ja, det første jeg la merke til var den "blasse" plasten i fronten, men på den annen side gjorde det at jeg ikke var i tvil om hva jeg møtte ;)  Så tror nok det ikke er så dumt å få foliert denne delen slik enkelte planlegger.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Crown

Hehe, ingen fare for HK-avgift ihvertfall..slo opp på vegvesenet på et par av bilene

Motorytelse/effekt   25.30 KW (34 HK)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Nasatech

Ser det begynner å bli en del Ioniq nå. Dere kan forresten trykke på bilmerke i tabellen under for å få tallene bak statistikken:

http://www.itanywhere.no/Stats.php

Inne på de sidene kan man så trykke på reg-nr. i tabellen på den aktuelle bilen og få opp siden direkte fra Vegvesenet :)

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Hyundai%20Ioniq&mnd=%&year=%&sort=8

Yoak

Signerte kontrakt på en hvit teknikk, med skinn i dag. Levering i desember.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA